anb: Dawn of the Dead
Fra : Jensen

Dato : 12-07-04 14:55

Fed film, imo.
Meget endda. Superspændende fra start til slut.

Selvom der af og til er en de morbid humor, er der hele tiden en
realistisk element i filmen, og man (jeg) lever mig ind i filmens
univers.

Se hvis det var sådan noget vampyr/zombier man fik i Buffy og Angel,
så kunne jeg være med til det. :)

Fra : Morten DH

Dato : 12-07-04 16:27

"Jensen" <joakosS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selvom der af og til er en de morbid humor, er der hele tiden en
> realistisk element i filmen, og man (jeg) lever mig ind i filmens

Er det remaket du omtaler?

Fra : Jensen

Dato : 12-07-04 17:06

On Mon, 12 Jul 2004 17:26:53 +0200, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

>Er det remaket du omtaler?

Ja. Jeg har aldrig set en eventuel original.

Fra : Jakob

Dato : 12-07-04 17:24

Det er da nok den ringeste film jeg har set i lang tid.

Hele "are you trying to kill my family"-scenen er jo nok noget af det
morsommeste! Så starter en vild gangstafight mellem mormor og granddaddy
André hvorefter de overlevende kigger på barnet og SKYNDER sig at skyde det!
For hvis det nu gumler på deres fingre i mere end 10 timer bliver de jo også
til zombier!

http://maddox.xmission.com/c.cgi?u=dawn_rules

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.

Fra : Jensen

Dato : 12-07-04 17:39

On Mon, 12 Jul 2004 18:23:41 +0200, "Jakob"
<sch9warze9negger9@tele2adsl9.dk> wrote:

> [...]
>For hvis det nu gumler på deres fingre i mere end 10 timer bliver de jo også

Enig i at der er visse huller, som under normale omstændigheder også
ville genere mig grusomt. Jeg blev dog fanget så meget i det
overordnede plot at denne kiksede side-historie ikke ødelagde
helhedsindtrykket.

Fra : Jakob

Dato : 13-07-04 04:36

Der mangler jo også en forklaring!

Som Maddox så fint skriver mellem linjerne virker det jo bare som en
hjernedød splatterfilm med "talentet" Ving Rhames.

Fra : Jensen

Dato : 13-07-04 08:30

On Tue, 13 Jul 2004 05:36:06 +0200, "Jakob"
<sch9warze9negger9@tele2adsl9.dk> wrote:

>Der mangler jo også en forklaring!

Jeg kan ikke se at forklaringen absolut skal være der. Det kan den
enkelte selv "filosofere" over.

Fra : Jakob

Dato : 13-07-04 18:53

Suk.

Fra : Jensen

Dato : 13-07-04 19:18

On Tue, 13 Jul 2004 19:52:30 +0200, "Jakob"
<sch9warze9negger9@tele2adsl9.dk> wrote:

>Suk.

Det må være dine egne evner ud i argumentationer og debat, som du
sukker over. Og det ganske forståeligt, faktisk.

Fra : Jakob

Dato : 14-07-04 17:10

Jeg tænkte nok du ville komme med sådan et "smart" indlæg, som jo slet ikke
er kliché.

Faktum er at det er et usselt remake hvor de bare har brugt en masse blod og
der er jo INGEN historie i filmen! Er det slet ikke gået op for dig? Men du
er jo slet ikke til at argumentere med!

"Nej nej, historien behøves ikke... den kan man selv tænke sig til".

Derfor; SUK!

Fra : Jensen

Dato : 14-07-04 18:22

On Wed, 14 Jul 2004 18:10:17 +0200, "Jakob"
> [...]

>er jo slet ikke til at argumentere med!
>
>"Nej nej, historien behøves ikke... den kan man selv tænke sig til".

Det er dig som kommer med "smarte" nedladende kommentarer. Hvad ligner
det at "sukke" fordi man er uenig med en anden debattør. Du har måske
ikke overvejet sandsynligheden for at der findes andre holdninger end
din, og som ikke bliver dårligere af den grund.

Jeg var underholdt. Jeg havde ikke set originalen. Jeg havde ikke
behov for en forklaring, ligesom en forklaring(hvis der var en sådan)
ikke var nødvendig i "night of the living dead". Hvor meget historie
var der i den legendariske film? Hvis man er til store historiske
plots er det nok klogest at undgå disse typer af zombie-film.

Det er under alle omstændigheder ikke manglen på forklaring, der
potentielt set gør filmen ringe.

Som zombie film er den glimrende. Som traditionel hollywood filmen har
den muligvis diverse mangler, men på ingen måde ødelagde det min
oplevelse af filmen.

Og om du så kan acceptere dette eller ej, så hold dig fra sukkeriet,
det får dig kun til at virke som en sørgelig debattør, der har
uendeligt svært ved at respektere andres meninger.

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 15-07-04 17:10

"Jensen" <MartinS@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det får dig kun til at virke som en sørgelig debattør, der har
> uendeligt svært ved at respektere andres meninger.

HØRT

MVH

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 13-07-04 08:36

Jensen <joakosS@hotmail.com> wrote in message news:<cs55f0lu6polhvohi0qcq07jpj0geqqaca@4ax.com>...
> [...]
> univers.
>

> Se hvis det var sådan noget vampyr/zombier man fik i Buffy og Angel,

Hver sin smag. Meeeeeen Superspændende ? øh hvilket sekundt i filmen var det ?
Mvh
Klavs.