THX1138 under kniven igen
Fra : PerX ...

Dato : 08-07-04 18:35

   Nogen der husker THX1138?

   Den første science fiction film fra George Lucas (fra før Starwars
- og meget anderledes)

Nu gør han det igen den glade gris *G* Den udkommer igen efter at have
været under den digitale kniv (ala de 'gamle' Starwars)

Den officielle hjemmeside: http://www.thx1138movie.com

Nogle fans der sammenligner clips fra trailerne med den originelle:
http://thx-1138.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32

Det næste bliver vel American Graffiti - gad vide om han sætter nogle
rumskibe ind *g*

Fra : Erik

Dato : 09-07-04 07:35

PerX ... wrote:

> Det næste bliver vel American Graffiti - gad vide om han sætter nogle
> rumskibe ind *g*

Han har allerede ændret en smule på den.

"One minor digital effect has been added, likely at the request of director
George Lucas, and can be found on the 1998 Collector's Edition DVD. In the
original theatrical release when the movie title credit appears on screen in
front of Mel's Drive-In, all that is seen behind the diner are buildings. On
the DVD, a view of dusk setting in has been digitally added in the shot
where the buildings originally were. The original shot used in the film can
be seen at the opening of the American Graffiti documentary, which is on the
same 1998 Collector's Edition DVD."

"The 1998 Collector's Edition Video also contains the added "digital sunset"
at the beginning of the film and just like the DVD, the opening of the
documentary at the end of the video contains the original shot of the
restaurant with the sky unaltered"

http://www.imdb.com/title/tt0069704/alternateversions

Men Lucas er allerede i gang med den_anden_"endegyldige", "som han altid har
ønsket dem" udgave af Star Wars på bare 7 år, så hvem ved hvor mange gange,
han kan nå at ombestemme sig? Howard the Duck skulle blive den næste på
operationsbordet - og så starter han sikkert forfra igen.

/Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-07-04 15:08

"Erik" <xxx@xxx.dk> writes:

> han kan nå at ombestemme sig? Howard the Duck skulle blive den næste på
> operationsbordet - og så starter han sikkert forfra igen.

Mon dog.

Han har spøgt om Howard i et interview med Robin Williams for tre år
siden. Mere er der næppe i det.

Men hvis han vil bruge sine penge på det, er det vel op til ham selv.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-07-04 21:48

> Men hvis han vil bruge sine penge på det, er det vel op til ham selv.

ja - det må han selv om - men han har taget det for vidt - alt for vidt -
jeg har adrig set thx1138 men vil rigtigt gerne - men jeg vil da helst se
originalen - jeg kan godt lide at se film fra bestemte tidsaldre simpelthen
pga. deres look (a clockwork orange, the omega man atc. etc.) - tænk hvis
man begyndte at ændre dawn of the dead med cgi - så er et remake da meget
bedre - jeg synes det er langt langt ude - jeg gyser ved tanke nom alt det
lort den mand kan lave - heldigvis har han da ikke lavet så mange fede
film - jeg takker blot vorherre for at indy (umiddelbart) undgik hans
behandling.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Morten DH

Dato : 10-07-04 16:25

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> film - jeg takker blot vorherre for at indy (umiddelbart) undgik hans
> behandling.

Ha ha der blev faktisk pudset lidt på nogle af detaljerne i forbindelse med
DVD udgivelserne - men heldigvis i det små...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-07-04 17:01

> Ha ha der blev faktisk pudset lidt på nogle af detaljerne i forbindelse
med
> DVD udgivelserne - men heldigvis i det små...

ja det er rigtigt, men (vistnok) kun på "rengøringsplan" - altså intet blev
slettet eller ændret - blot renset - et eksempel er spejlbilledet i glasset
mellem indy og kobraen - temple of doom og last crusade skulle være
uændret - kun digitalt renset.... hvis blot dette var tilfældet med sw ville
jeg græde glædestårer - men ak...

Fra : Morten DH

Dato : 11-07-04 12:43

> [...]
> mellem indy og kobraen - temple of doom og last crusade skulle være
> uændret - kun digitalt renset.... hvis blot dette var tilfældet med sw

Faktisk kan jeg godt lide de nye effekter og de forbedrede scener (Greedo
vs. Han Solo scene undtaget); men jeg er modstander af vi ikke får adgang
til de originale versioner mere - mine 2 laserdisk bokse (originale, og
oprindelige SE udgaver) er under sikker forvaring nu...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-07-04 16:24

> Faktisk kan jeg godt lide de nye effekter og de forbedrede scener (Greedo
> vs. Han Solo scene undtaget); men jeg er modstander af vi ikke får adgang
> til de originale versioner mere

det er faktisk nøjagtigt samme opfattelse jeg har - jeg kan godt lide
special editions, men jeg vil gerne have muligheden for at se den originale
osse - lissom da E.T. blev udgivet.

- mine 2 laserdisk bokse (originale, og
> oprindelige SE udgaver) er under sikker forvaring nu...

jeg solgte alt mit laserdisc for kort tid siden - jeg havde begge boxe, men
gad ikke rigtigt at have en LD stående kun for at se SW - dengang vidste jeg
så heller ikke at GL ville totalt udslette de originale udgaver.

jeg er da ret sikker på at sw boxen bliver lækker og at vi nok vil se
SE'erne mest - men det irriterer mig at han ikke giver os muligheden for at
vælge.... men DET har jeg vist nævnt før