Voldelige film?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 08-07-04 17:59

Hej

Jeg søger nogle japanske voldelige film i stil med Story of Ricky, Ichi the
Killer, Versus osv......

Hvad findes der? De skal være til at opdrive på DVD...

Hilsen Rune

Fra : Jesper

Dato : 08-07-04 20:28

Rune Vestergaard <runwest@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> Killer, Versus osv......
>
> Hvad findes der? De skal være til at opdrive på DVD...

Story of Ricky er ikke Japansk, den er fra Hong Kong.
Kig efter andre film af Takashi Miike (Ichi the Killer), han er Japansk
ukronede splatterkonge.
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-07-04 20:40

Hej!

Jesper wrote:

> Story of Ricky er ikke Japansk, den er fra Hong Kong.
> Kig efter andre film af Takashi Miike (Ichi the Killer), han er Japansk
> ukronede splatterkonge.

Miike er da hans fornavn?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 08-07-04 21:10

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Miike er da hans fornavn?

Det er såmænd rigtig nok, men i Japan siges familienavnet først. Fx hedder
den mest kendte filminstruktør i Nippon Kurosawa Akira. Men man burde jo nok
sige det omvendt i vesten da vi benytter syntaksen fornavn efternavn. Det er
en diskussion som der nok ikke kan fattes enighed om.

the LU

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 09-07-04 10:23

Laughing UnderDog wrote:

> [...]
> sige det omvendt i vesten da vi benytter syntaksen fornavn efternavn. Det er
> en diskussion som der nok ikke kan fattes enighed om.

Mon ikke også Japan, bruger syntaksen Fornavn Efternavn. Hos dem er
Fornavn bare familienavnet, mens efternavnet er det personligenavn. :)

Fra : Jesper

Dato : 08-07-04 21:29

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

> Hej!

> Miike er da hans fornavn?

Jeg konstaterer kun hvordan det er stavet. Om der så er Japan som i
Korea og Kina hvor man bytter om på rækkefølgeen på for-og efternavn ved
jeg ikke.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-07-04 20:51

On Thu, 8 Jul 2004 18:59:02 +0200, "Rune Vestergaard"
<runwest@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>Killer, Versus osv......
>
>Hvad findes der? De skal være til at opdrive på DVD...

www.absurd-online.dk har masser af disse film blandt andet den meget
omtalte torturfilm Men Behind The sun uncut :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 08-07-04 23:03

> www.absurd-online.dk har masser af disse film blandt andet den meget
> omtalte torturfilm Men Behind The sun uncut :)

Nu har jeg godt nok ikke set Men Behind The Sun, men jeg har hørt en del om
den og den lyder bestemt ikke som en film man skal gå igang med bare fordi
man synes film som Ricky, Ichi eller Versus er underholdende.
Jeg synes selv Ricky og især Versus er et par rigtig gode film, men Behind
the Sun lyder lige en tand for skummel til mig!

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Morten DH

Dato : 09-07-04 12:25

"Johnny Jakobsen" <btzSLET@area42.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg synes selv Ricky og især Versus er et par rigtig gode film, men Behind
> the Sun lyder lige en tand for skummel til mig!

Men behind the sun kører mere på det psykologiske plan med shock effekter og
brutale tortur scener - men den lever faktisk meget godt op til sit ry...

Fra : Jesper

Dato : 10-07-04 23:31

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> [...]
> brutale tortur scener - men den lever faktisk meget godt op til sit ry...

Dejlig film! Iøvrigt kan den fås billigere direkte fra USA, brug
http://froogle.google.com til at finde det billigste sted.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Morten DH

Dato : 11-07-04 12:41

> Dejlig film! Iøvrigt kan den fås billigere direkte fra USA, brug
> http://froogle.google.com til at finde det billigste sted.

Ja den scene med katten og rotterne og der hvor fangerne får hældt vand på
deres bare arme i hårdt frostvejr kan sgu ikke undgå at sætte sig i
hukommelsen... og den scene hvor spædbarnet smides i sneen og soldaterne
bare sparker sne ind over barnet til gråden dæmpes i sneen og tilsidst
forsvinder helt, ryger heller ikke i glemmebogen så snart filmen er fordi...

Har du set del 2, 3 og 4? Kan ikke rigtig finde ud af om de er værd at
investere i?

Fra : Jesper

Dato : 11-07-04 13:31

> [...]

> Har du set del 2, 3 og 4? Kan ikke rigtig finde ud af om de er værd at

Nej, men af hvad jeg kan læse mig til på nettet er det kun Black Sun:
The Nanking Massacre/Men Behind the Sun 4 af Tun Fei Mou der også
instruerede 1'eren der er værd at købe.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 09-07-04 07:36

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> www.absurd-online.dk har masser af disse film blandt andet den meget
> omtalte torturfilm Men Behind The sun uncut :)

Har skam allerede den film på VHS.... den er slet ikke i samme stil som de
andre jeg nævner.
Hvis jeg skal skummelklamme film, så kan jeg jo bare se Guinea Pig,
Aftermath etc...

Fra : Morten DH

Dato : 09-07-04 12:30

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Har skam allerede den film på VHS.... den er slet ikke i samme stil som de
> andre jeg nævner.
> Hvis jeg skal skummelklamme film, så kan jeg jo bare se Guinea Pig,
> Aftermath etc...

ved ikke helt om de er for stilfærdige til din smag, men Sympathy for Mr.
Vengeance og de fleste film af Takeshi Kitano er også gennemsyret af brutal
vold - dog ikke i samme tegneserie agtige stil som de 3 du nævner... Oldboy
har også været anbefalet her i gruppen; men har ikke fået set den endnu
desværre

Men ellers tror jeg du skal kigge på Miike som andre har forslået, Dead or
Alive og Fudoh fx...

Udmærket tråd ellers

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 09-07-04 11:22

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message news:<u3fHc.2204$6q4.1886@news.get2net.dk>...
> [...]
> Killer, Versus osv......
>
> Hvad findes der? De skal være til at opdrive på DVD...

Nu er der jo forskel på splatter og vold, men hvad mener du med
voldlige ? For helt nede på bunden er de gamle Samurai film også noget
voldlige (tænker her på Akino's forskellige film).
Shogun er til dels meget voldlig. Men igen kommer det jo an på hvad du
søger.
Mvh
Klavs.