Spider-Man 2 (ingen spoilers)
Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-07-04 12:48

Den bedste superhelte film til dato - ingen tvivl om det. Den har simpelthen
alt det en perfekt spidey film skal have - virkeligt et flot stykke arbejde
de har lagt i den film. CGI i denne film er måske det bedste jeg har set -
fuldt på højde med lotr serien og bedre end matrix - bedre end matrix fordi
vi her ikke ser nogle dårlige ansigter (med undtagelse af smith der får en
på kassen i revolutions)... det ligner i stil det vi så i 1'eren - bare
meget bedre - der er simpelthen intet at sætte en finger på (når spidey
svinger sig gennem N.Y. skal man virkelig være ignorant for ikke at være
imponeret). Jeg tvivlede lidt på Molina som skurk inden jeg så den, men jeg
blev sat grundigt på plads - perfekt casting.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-07-04 13:05

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> meget bedre - der er simpelthen intet at sætte en finger på (når spidey
> svinger sig gennem N.Y. skal man virkelig være ignorant for ikke at være

Det skal blive sjovt at se om de har overholdt Newtons love :)

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-07-04 14:28

> Det skal blive sjovt at se om de har overholdt Newtons love :)

hehe - well alt i alt (og med tanke på spideys superkræfter og tilhørende
fleksibilitet) går den rent hjem

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-07-04 14:39

sniper_Nolight wrote:

> hehe - well alt i alt (og med tanke på spideys superkræfter og tilhørende
> fleksibilitet) går den rent hjem

Problemet er at selv om man har superkræfter, så kan man ikke undslippe
Newtons love. Hvis du f.eks. lige har sat af i et kæmpe superspring 50
meter op i luften og fremefter, så vil du ikke kunne ændre dit
massemidtpunktsbane mens du er i luften, det vil stadig bevæge sig som
en parabel. Det er klart at hvis man så kan slynge spind på alle mulige
flader, så kan man styre sin bevægelse på den måde, men mange bevægelser
vil stadig være tvungne og vil se forkerte ud med dårlig CGI.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-07-04 15:07

> [...]
> flader, så kan man styre sin bevægelse på den måde, men mange bevægelser
> vil stadig være tvungne og vil se forkerte ud med dårlig CGI.

det er korrekt - jeg mener nu ikke han skifter retning uden brug af net på
noget tidspunkt, men om han lige drejer sig lidt frem og tilbage for at lave
nogle fede landinger skal jeg ikke udelukke - uanset hvor god cgi
nogensinde bliver så ved vi jo det er cgi - det der er vigtigt for mig er om
det er troværdigt og det synes jeg det er - især i 2'eren - det er vigtigt
for mig at når doc ock er cgi skal han ligne doc ock - hverken mere eller
mindre - hvis de har det på plads har de som regel osse resten - og det har
de
blandingen af skuespil og cgi er ret flot udført og hvor jeg nogle gange i
1'eren havde det sån lidt nu er det tobey og nu er det cgi, så har jeg det
meget mere bare spidey nu - med det mener jeg cgi'en er så god at jeg i
langt lavere grad tænker over at han er cgi - desuden er historien så meget
bedre at parkers problemer osse er spideys problemer hvilket yderligere
fusionerer cgi og alm. skuespil - altså det er ikke bare spidey på toppen og
tobey på røven - historien er virkelig god for en en film af den her type og
det hjælper yderligere til at det hele holder - lidt svært at forklare, men
helt sikkert noget man vil forstå når først man har set den... tror jeg
da

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-07-04 15:33

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> helt sikkert noget man vil forstå når først man har set den... tror jeg

Jeg skal nok se den :)

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-07-04 13:52

> Jeg skal nok se den :)

ka du så komme afsted!

Fra : J

Dato : 08-07-04 17:24

> Det skal blive sjovt at se om de har overholdt Newtons love :)

Hvis man skal tro nedennævnte link, så overholder den vist ikke liiiige alle
de dér naturlove!
http://www.intuitor.com/moviephysics/
Klik på Movie Reviews ude til venstre. Meget underholdende, hvis man er til
fysik (lissom i skolen) og film!

Jonas

Fra : Klaus G.

Dato : 07-07-04 18:11

> [...]
jeg
> blev sat grundigt på plads - perfekt casting.
Jeg skal se den her i aften, og så skal jeg nok skrive min mening om filmen.
Puha jeg glæder mig...Til at se den altså :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Jacob E.

Dato : 08-07-04 09:31

Klaus G. wrote:
> Jeg skal se den her i aften, og så skal jeg nok skrive min mening om
> filmen. Puha jeg glæder mig...Til at se den altså :)

Nååå...??! Hvad synes du så??

Mvh Jacob

Fra : Klaus G.

Dato : 09-07-04 11:59

> Nååå...??! Hvad synes du så??

Mine forhåbningen blev indfriet kan jeg godt love for. De meget omtalte CGI
effekter, som folk frygtede skulle ligne en kagearm, var virkelig gode.
Spiderman svinger sig meget troværdigt rundt. Dr. Orc. er også utroligt godt
lavet. Og delen mellem Spiderman, og hans normale liv er også rigtig god...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-07-04 16:40

> [...]
godt
> lavet. Og delen mellem Spiderman, og hans normale liv er også rigtig

told ya som du sikkert har fundet ud af er jeg osse lutter ros

Fra : Frost

Dato : 08-07-04 18:00

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
jeg
> blev sat grundigt på plads - perfekt casting.

Som efterfølger til Spiderman er jeg enig i at det er en god film - masser
af god action, og Doc Ock's arme var eminente.
Men at Spidey selv var godt animeret? Arh, ved du nu hvad...
Det kan være jeg er blevet forkælet af at spille Ninja Gaiden, men jeg syn's
godt nok han lignede en flygtning fra et PlayStation-spil fra tid til anden,
specielt i de første par netsvinger-scener. :-/

--
Frost

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-07-04 18:47

> Som efterfølger til Spiderman er jeg enig i at det er en god film - masser
> af god action, og Doc Ock's arme var eminente.

enig.

> [...]
anden,
> specielt i de første par netsvinger-scener. :-/

ok overdrivelse fremmer vist forståelsen der - hvor har du købt din
playstation?

Jeg synes nu det hele er skruet supergodt sammen og er vild med stilen -
spidey skal jo ikke ligne en gennemarbejdet brolægger når han svinger sig
(stiv som et bræt that is) - han er jo noget ud over det sædvanlige og taget
i betragtning at det er en tegneserie filmatisering står jeg fast ved at
stilen er genial og at spidey er super godt animeret - både i bevægelser og
stil... jeg kan altså ikke finde noget der er så ringe at jeg er nødt til at
nævne det - som sagt er man ikke i tvivl om hvornår det er cgi og når det
ikke er, men det gælder jo alle cgi film - hele togscenen hvor han bla.
lægger sig ned under broer og mellem andre forbikørende toge efterlod mig
med åben mund - smukt arbejde der virkelig fortjener ros... jeg kan altså
ikke finde det dårlige idet Selvfølgelig betyder det osse noget at de i
2'eren har endnu bedre fat i en god historie der virkeligt minder mig om
mine gamle spiderman (edderkoppen) blade - på det punkt virkede 1'eren lidt
mere "fremmed" over for historien (stilen) - 2'eren er lige i øjet! - jeg
vil sige at vi i snart de fleste tilfælde med cgi baserede film tit er
overladt til en afsindig dårlig historie hvor det bare gælder om at få smidt
noget cgi afsted - med spidey 2 får man det hele! - vil jeg se noget
realistisk går jeg ikke i biffen og ser spidey - lad mig dog lige sige at
jeg godt kan forstå jeres holdninger til cgi - jeg føler ofte det samme -
bare ikke lige mht. spidey og slet ikke spidey 2 - jeg synes eksempelvis at
Hulks ansigt var super dårligt og ulvene i Day after tomorrow var direkte
unaturlige i forhold til en rigtig ulvs udseende og kropsbygning (hedder det
det på et dyr?)

Fra : ChristianTC

Dato : 08-07-04 20:32

> enig.

Det var en super god film, og jeg var meget imponeret over Doc Ock´s arme.
Men jeg synes ligsom Frost at Spiderman nogensteder så lidt fake ud. Det var
i nogle af netsvingerscenerne, og også tilsidst hvor der flyver nogle
helikoptere ved siden af Spiderman. De så også lidt "animerede" ud efter min
mening. Men det var en super oplevelse at vær inde og se den, og hvis jeg
skulle give den edderkopper efter fem skalaen, så skulle den have fem
edderkopper

Mvh
Christian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-07-04 21:05

> [...]
> mening. Men det var en super oplevelse at vær inde og se den, og hvis jeg
> skulle give den edderkopper efter fem skalaen, så skulle den have fem

fair nok edderkoppeantallet kan jeg kun tilslutte mig.