Takashi vs. Takeshi
Fra : Morten DH

Dato : 06-07-04 19:54

Hmm ny film med Takeshi Kitano, instrueret af Takashi Miike... det lyder
lovende...

mms://ms2.primestage.net/b-bat/izo/trailer/0406_0037_1000k.wmv desværre er
det steaming video og forbindelsen er ikke alt for god her til aften - men
spændende ser det ud

--
Egen butik på internettet? Det er billigere end du tror - jeg kan tilbyde
komplette løsninger fra 49 euro/år.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-07-04 20:24

Hej!

Morten DH wrote:

> Hmm ny film med Takeshi Kitano, instrueret af Takashi Miike... det lyder
> lovende...

Hmm, ved snart ikke. Synes Miikes film bliver mere og mere skumle :-/ Har du
f.eks. set Gozu? Den er _fandeme_ skummel

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Morten DH

Dato : 07-07-04 11:26

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, ved snart ikke. Synes Miikes film bliver mere og mere skumle :-/ Har
du
> f.eks. set Gozu? Den er _fandeme_ skummel

Nej, men du har lige sørget for endnu en film på min liste over must-haves

Hvad med Bizita Q? Den har resulteret i at de 2 venner jeg så den sammen med
altid skal et eller andet når jeg ringer og hører om vi skal se film - den
ene var endda kommet igen efter at jeg viste Ichi the Killer tidligere

Går og venter på min DVD pusher får Full Metal Yakuza hjem, har du set den?

Fra : Rene Madsen

Dato : 07-07-04 12:11

check denne her

http://www.izo-movie.com/

Rene

Fra : Morbid Angel

Dato : 07-07-04 14:57

On Wed, 7 Jul 2004 12:26:13 +0200, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> [...]
>
>Går og venter på min DVD pusher får Full Metal Yakuza hjem, har du set den?

Nu er Takashi Miike jo en meget uforusigelig person og hans film er
også nogle gange lidt ud over det sædvanlige, men Audition kunne jeg
godt lide, nok fordi de ikke er så vildt overskruet som de fleste film
han laver.
Jeg mangler da også en del af hans film men de må vente der er stadig
en 100 koreanske film jeg mangler og en 500 japanske for ikke at nævne
de ca 1000 HK produktioner =)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 07-07-04 17:10

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mangler da også en del af hans film men de må vente der er stadig
> en 100 koreanske film jeg mangler og en 500 japanske for ikke at nævne

Kender det alt for godt. Har du set nogen af disse her:

Wonderful Days
Natural City
2009
The Eye 2
Pulse
Silver Hawk

De hører til listen over film jeg overvejer at købe hjem... forslag modtaget
også, er mest på jagt efter horror, sci-fi og action; men har et åbent sind
så fyr løs

Fra : -V-

Dato : 07-07-04 17:25

Morten DH wrote:
> Wonderful Days

Wonderful Days er *fantastisk* smuk, men en temmeligt usammenhængende
historie.

Du kan nærmest vælge at se den uden tekster, fordi historien og dialogen
ikke giver den bedste mening.
Jeg ville nu gerne se den igen, though.

-V-

Fra : Morbid Angel

Dato : 07-07-04 23:21

On Wed, 7 Jul 2004 18:10:16 +0200, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

>Kender det alt for godt. Har du set nogen af disse her:
>
>Wonderful Days
God tegnefilm, lidt rodet historie

>Natural City
har ikke set endnu men er på vej hjem til samlingen

>2009
2009 Lost Memories ret velfungerende koreansk sci-fic

>The Eye 2
Mega lort

>Pulse
Ret god hvis det den som hedder kairo også

>Silver Hawk
Lort pakket flot ind

>De hører til listen over film jeg overvejer at købe hjem... forslag modtaget
>også, er mest på jagt efter horror, sci-fi og action; men har et åbent sind
>så fyr løs

Azumi
Zatoichi
Alive
Aragami
Battlefield baseball
Save The Green Planet
Oldboy
Lone Wolf & baby Cart serien
Undead =Australsk Zombie
Memories Of Murder
Spirit Of Jeet Kun Doe
Ju-on The Grudge 1+2
Shaw Brothers: The Flying Guillotine 1+2 og Vengeful Beauty (3?)
Der er mange flere men dette er nogle af de sidste jeg har set og som
jeg syntes er ret gode film.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 08-07-04 10:02

> Azumi
> Zatoichi
> Alive
> Aragami
> Battlefield baseball
> Save The Green Planet
> Oldboy
> Lone Wolf & baby Cart serien
> Undead =Australsk Zombie
> Memories Of Murder
> Spirit Of Jeet Kun Doe
> Ju-on The Grudge 1+2
> Shaw Brothers: The Flying Guillotine 1+2 og Vengeful Beauty (3?)
> Der er mange flere men dette er nogle af de sidste jeg har set og som
> [...]

Hvor har du fundet de 3 Kitamura film henne (Azumi, Alive og Aragami)? Dem
er jeg på jagt efter; men synes de japanske udgivelser er alt for dyre

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-07-04 13:11

On Thu, 8 Jul 2004 11:02:06 +0200, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

>Hvor har du fundet de 3 Kitamura film henne (Azumi, Alive og Aragami)? Dem
>er jeg på jagt efter; men synes de japanske udgivelser er alt for dyre

Azumi har jeg købt den dyre japanske udgave, men den findes også
billiger.
Du kan købe en billiger udgave af Azumi og de to andre har jeg købt i
taiwanske udgaver her:
http://shop.hkdvdstore.com/showall_newarrivals.php

Sky high kan også bestilles billigt der :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 09-07-04 12:19

> [...]
> billiger.
> Du kan købe en billiger udgave af Azumi og de to andre har jeg købt i

Hov de har også Ong-bak med engelske tekster - kan du anbefale butikken?
Hvad med told, leveringstid osv?

> Sky high kan også bestilles billigt der :)

Skyhigh, er den noget man bør se?

Fra : Morbid Angel

Dato : 12-07-04 10:14

On Fri, 9 Jul 2004 13:18:32 +0200, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

>Hov de har også Ong-bak med engelske tekster - kan du anbefale butikken?
>Hvad med told, leveringstid osv?

Ja det går ca 5 dage så er filmen hjemme, hvis den er på lager.

>Skyhigh, er den noget man bør se?

Skyhigh er jo også en Ryuhei Kitamura film, jeg har ikke selv set den
men hvis man kan lide hans stil og filme så er den et must, siges det
:)

Så lige Natural City for et par dage siden og den er ikke ringe, flot
visiuel og den ligner ikke Bladerunner så meget igen, kamp scenerne er
i stil med Jet Li's The One.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Geir Friestad

Dato : 14-07-04 10:38

Morbid Angel <morbid_angel@hotmail.com> wrote:

| Skyhigh er jo også en Ryuhei Kitamura film, jeg har ikke selv set den
| men hvis man kan lide hans stil og filme så er den et must, siges det

Jeg kan absolutt ikke anbefale SKY HIGH. Jeg så den på kino i Kyoto
i fjor et par dager etter premieren, og angret bittert på det. Bort-
kastede penger. Filmen er uoriginal, lite involverende og, verst av
alt, kjedelig. Kampscenene mangler liv, og er langt mindre oppfinnsomme
enn hva Kitamura har oppvist tidligere.

Dette er absolutt ikke en film jeg vil anbefale noen å kjøpe usett.

--
Geir Friestad || geir@portman.org || www.portman.org
"My readers are intelligent: I don't write for stupid people."

Fra : Morten DH

Dato : 14-07-04 11:07

"Geir Friestad" <geir@portman.org> skrev i en meddelelse
> Dette er absolutt ikke en film jeg vil anbefale noen å kjøpe usett.

Problemet er en den type titler er stort set umulige at se her i Danmark
uden at købe den. Det er jo ikke just en der kommer på top-10 i blockbuster
og en bio-premiere er nok utopi

Fra : Geir Friestad

Dato : 15-07-04 21:41

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

| Problemet er en den type titler er stort set umulige at se her i
| Danmark uden at købe den.

Ja, det skjønner jeg. En løsning kunne jo eventuelt være å laste filmen
ned fra nettet, se den og slette den, og så kjøpe den om den viser seg
å falle i smak ("try before you buy").

Uansett kan jeg vel i alle fall si at SKY HIGH ikke er verdt prisen
du med ut med for den japanske dvden.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-07-04 23:50

Hej!

Morten DH wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> du
>
> Nej, men du har lige sørget for endnu en film på min liste over must-haves

Hehe. Ikke at jeg ville have undgået at se den, men geeeees nogle scener.... :)

Hvis du har set Dead or Alive og laver 10x så mange specielle scener ved du i
hvilken retning du bliver taget.

> [...]
> altid skal et eller andet når jeg ringer og hører om vi skal se film - den
> ene var endda kommet igen efter at jeg viste Ichi the Killer tidligere

Den har jeg ikke set. Bør jeg?

> Går og venter på min DVD pusher får Full Metal Yakuza hjem, har du set den?

Nope, heller ikke. Hvis du er til skumle film skal du ikke gå glip af Uzumaki
("Vortex") og Kairo... :)

Fra : Morten DH

Dato : 08-07-04 09:58

> Hehe. Ikke at jeg ville have undgået at se den, men geeeees nogle
scener.... :)

Ja Miike forstår at smide nogle bizare scene ind i filmene - fx den
alternative måde at bruge det kvindelige underliv til våben i Fudoh

> Hvis du har set Dead or Alive og laver 10x så mange specielle scener ved
du i
> hvilken retning du bliver taget.

Ha ha, så skal den ses - hvor har du købt den?

> Den har jeg ikke set. Bør jeg?

Den er meget meget speciel - åbningsscene sætter niveauet og så står
perversiteterne ellers i kø for at komme til... sådan noget kunne kun komme
fra østen

> Nope, heller ikke. Hvis du er til skumle film skal du ikke gå glip af
Uzumaki
> ("Vortex") og Kairo... :)

Har set Uzumaki, må indrømme jeg ikke rigtig fattede så meget af den; men
speciel det er den! Kairo/Pulse står på listen...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-07-04 15:03

Hej!

Morten DH wrote:

> [...]
>
> Ja Miike forstår at smide nogle bizare scene ind i filmene - fx den
> alternative måde at bruge det kvindelige underliv til våben i Fudoh

Den har jeg så ikke set, men er dog enig i de bizarre tendenser :)

> du i hvilken retning du bliver taget.
>
> Ha ha, så skal den ses - hvor har du købt den?

Ingen steder - jeg så den til natfilm. Men mon ikke Axel har den?

> Den er meget meget speciel - åbningsscene sætter niveauet og så står
> perversiteterne ellers i kø for at komme til... sådan noget kunne kun komme
> fra østen

Erhmm, den vil jeg lade stå lidt :)

> Har set Uzumaki, må indrømme jeg ikke rigtig fattede så meget af den; men
> speciel det er den! Kairo/Pulse står på listen...

Advarsel: Du vil nok fatte endnu mindre af Kairo...!

Fra : Morten DH

Dato : 09-07-04 12:17

> Advarsel: Du vil nok fatte endnu mindre af Kairo...!

Jeg er da kommet igennem Tetsou - kan ikke påstå det var en popkorn film på
linie med den nyeste Hollywood blockbuster eller at jeg forstod et hak af
den; men jeg sad da alligevel med en sær facination af filmen bagefter og
har ikke fortrudt jeg har købt den...