Har nogle handlet hos cd-wow for nyli
Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-07-04 16:39

Lige inden jeg starter.. JA! Jeg ved godt det står i OSS'en og jeg har
også været Google Groups igennem for at finde noget. Og også der står at
der ikke er noget der hedder told, da de bliver afsendt fra Malmö.

Men alligevel kan det så undre mig lidt, når jeg har fundet den ønskede
DVD box at der med fede bogstaver står:

"Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS
DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your
personal import allowance.

If applicable, this Customs charge is collected by the Post
Office/Postal Agent who may also charge you an additional handling fee
for clearing your package through Customs.

We are unable to provide any guidance as to how much the Customs
Duty/VAT or Post Office clearance fee will be as unfortunately these
charges are completely beyond our control."

Der står ganske vist MAY, men ved handel indenfor EU burde det da
overhovedet ikke være den mindste risiko... eller?

T&S's hjemmeside er for uoverskuelig for en simpel bonde som mig, men
svjh fra dk.forbruger så "personal import allowance" i Danmark
latterligt lavt. Ihvertfald lavere end de £19.99 DVD Boxen koster.

Jeg kan hurtigt se besparelsen i forhold til en dansk forhandler
forsvinder ret hurtigt hvis først T&S og derefter PostDK kommer med
afgifter, gebyrer og hvad ved jeg.

/Robert

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-07-04 17:27

Kort svar: Det er ikke relevant for danske kunder.

/David

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-07-04 17:57

David Rasmussen wrote:

> Kort svar: Det er ikke relevant for danske kunder.

Kanon.
Mange tak

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-07-04 19:06

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:

> Kort svar: Det er ikke relevant for danske kunder.

Det lidt længere svar er, at man desværre ikke kan være sikker. CDWow
er begyndt med nogle nye forsendelsemetoder, hvor de bla. sender fra
nogle af kanaløerne. Forsendelserne er angiveligt påtrykt UK VAT Paid,
hvilke konsekvenser det har for indførslen til DK er jeg meget usikker
på.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 06-07-04 22:22

Morten Bjergstrøm skrev i en meddelelse...

> [...]
> nogle af kanaløerne. Forsendelserne er angiveligt påtrykt UK VAT Paid,
> hvilke konsekvenser det har for indførslen til DK er jeg meget usikker

Jeg bestilte først i juni fire Buffy-boxsæt hos Cd-wow. Med laaaaang
forsinkelse dukkede de endeligt op. De var sendt separat som sædvanligt,
alle med Guernsey som afsendersted - og to af dem havde været åbnet i tolden
og tapet til igen. Af en eller anden grund slap jeg for ekstraregninger
selvom jeg så vidt jeg er orienteret faktisk stod til at skulle betale
noget.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- nu med webshop!!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-07-04 19:29

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev:

> [...]
> sender fra nogle af kanaløerne. Forsendelserne er angiveligt
> påtrykt UK VAT Paid, hvilke konsekvenser det har for indførslen

Se evt.
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=9542

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik H.

Dato : 06-07-04 22:58

"Robert Eriksen" <b1@total.buttface.dk> wrote in message
> [...]
står at
> der ikke er noget der hedder told, da de bliver afsendt fra Malmö.

Bestile Shogun boxset i forrige uge. Den ankom i torsdags uden told.

Vh.

Henrik

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 07-07-04 11:44

"Robert Eriksen" <b1@total.buttface.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der ikke er noget der hedder told, da de bliver afsendt fra Malmö.
>
> Men alligevel kan det så undre mig lidt, når jeg har fundet den ønskede
snip
> Jeg kan hurtigt se besparelsen i forhold til en dansk forhandler
> forsvinder ret hurtigt hvis først T&S og derefter PostDK kommer med
> afgifter, gebyrer og hvad ved jeg.

Jeg får et par film næsten hver dag Og jeg har endnu aldrig oplevet
problemer, heller ikke efter de har påført denne advarsel, så det har ingen
betydning. MEN, støder din pakke på en tolder med en dårlig dag, så skal jeg
ikke kunne sige om det vil blive et problem, men jeg kan ikke helt se hvad
de skulle kunne gøre

VH
Peter

Fra : Jakobsen

Dato : 09-07-04 10:08

On Tue, 06 Jul 2004 17:38:44 +0200, Robert Eriksen wrote:

> [...]
>
> Jeg kan hurtigt se besparelsen i forhold til en dansk forhandler
> forsvinder ret hurtigt hvis først T&S og derefter PostDK kommer med

Jeg kender en der har bestilt en sæson af en eller anden serie. Han måtte
betale told. Han mente at det handlede om hvor meget du handlede for. Jeg
tror at kunne huske at han sagde at hvis en af dine vare kostede mere end
£20 ville der umiddelbart komme told på.

MP

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 09-07-04 10:56

> [...]
> tror at kunne huske at han sagde at hvis en af dine vare kostede mere end
> £20 ville der umiddelbart komme told på.

Wrong!

Handler du for over 80 kr eksl porto fra et ikke EU-land, så kommer der told
på.

Rune

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-07-04 11:09

Rune Vestergaard wrote:

> Wrong!
>
> Handler du for over 80 kr eksl porto fra et ikke EU-land, så kommer der told
> på.

Yep.

Men det underlige er at cd-wow plejer at sende til Danmark fra Sverige.

/David

Fra : Devast8or

Dato : 09-07-04 13:48

Robert Eriksen wrote:
> [...]
>
> Jeg kan hurtigt se besparelsen i forhold til en dansk forhandler
> forsvinder ret hurtigt hvis først T&S og derefter PostDK kommer med

Der var en i dk.forbruger for et stykke tid siden der havde købt en film
(eller lign.) hos CD-wow og den var så blevet tilbageholdt af PestDK fordi
de mente han skulle betale ekstra for den, da den var sendt fra Guernsey.
Men i det han havde fået stod der "VAT paid in EU" eller noget i den stil,
så han skrev til PestDK at han ikke mente han skulle betale for den, da der
var betalt moms i England. Han fik sin film to dage efter uden ekstra
regning. Kig lidt tilbage i gruppen, det skulle nok være til at finde.

Devast8or