Bedste film de sidste 10 år. The Matrix
Fra : Ronny Nielsen

Dato : 05-07-04 14:28

Nummer 2 er Return of the King, og nummer 3 er Pulp Fiction. Ihvertfald
ifølge FHM´s læsere :)

http://www.kendte.dk/nyheder/5266

--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-07-04 15:30

On Mon, 5 Jul 2004 15:27:57 +0200, "Ronny Nielsen"
<ronnyroyMMMMMM@MMMMmail.dk> wrote:

>Nummer 2 er Return of the King, og nummer 3 er Pulp Fiction. Ihvertfald
>ifølge FHM´s læsere :)
>
>http://www.kendte.dk/nyheder/5266

Pulp Fiction sutter røv.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Martin Helbo

Dato : 05-07-04 15:41

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Pulp Fiction sutter røv.

Ja det er jo så din mening.
Jeg synes det er en af de bedste film der er lavet.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Thomas

Dato : 05-07-04 16:06

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Pulp Fiction sutter røv.

Vil nu nok sige at det er The Matrix der gør det...
Men det er jo en smagssag...

..Thomas

Fra : Stefan Holm

Dato : 05-07-04 18:14

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> writes:

> Vil nu nok sige at det er The Matrix der gør det...

Nej, det er Pulp Fiction der sutter røv. The Matrix er bare lidt
overvurderet på historiesiden.

> Men det er jo en smagssag...

Jo, men hvis ikke smag kunne diskuteres, ville Usenet være tomt.

--
Stefan Holm
"Boris, you can use the *third* blackboard!"

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 06-07-04 13:57

"Stefan Holm" <nospam@algebra.dk> wrote in message
> "Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> writes:
>

> Jo, men hvis ikke smag kunne diskuteres, ville Usenet være tomt.
>
> --

I det her tilfælde KAN den altså ikke diskuteres. De tre nævnte film er pr.
definition gode.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-07-04 14:49

"Kim Frederiksen" <kim@FJERNthe-coffeeshop.dk> writes:

> I det her tilfælde KAN den altså ikke diskuteres. De tre nævnte film er pr.
> definition gode.

Nonsens. Matrix er cool, men tynd. PF er cool, men kedelig. ROTK er
storslået, men efter visse vansindige individers udsagn langtrukken.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Stefan Holm

Dato : 06-07-04 18:59

"Kim Frederiksen" <kim@FJERNthe-coffeeshop.dk> writes:

> I det her tilfælde KAN den altså ikke diskuteres.

Du har tydeligvis ikke fulgt tråden hér, så.

> De tre nævnte film er pr. definition gode.

Det er en fjollet definition der på den måde er i uoverensstemmelse
med virkeligheden.

--
Stefan Holm
"Thanks for the Dadaist pep talk,

Fra : vadmand

Dato : 05-07-04 16:57

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Pulp Fiction sutter røv.

Det kvarter, jeg orkede at se af den, gør i hvert fald.

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-07-04 17:00

vadmand wrote:

> Det kvarter, jeg orkede at se af den, gør i hvert fald.

Så har du virkelig også grundlag for at udtale dig...

/David

Fra : vadmand

Dato : 05-07-04 18:14

> Så har du virkelig også grundlag for at udtale dig...

Spiser du æblet færdigt, hvis den første bid er rådden?

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-07-04 18:19

vadmand wrote:

> Spiser du æblet færdigt, hvis den første bid er rådden?

Næ, men jeg konkluderer ikke at hele æblet er råddent eller dårligt.
Dårlig analogi. En films helhed kan sagtens ændre på hvordan dens start
opfattes.

/David

Fra : Parker Pyne

Dato : 05-07-04 20:07

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Næ, men jeg konkluderer ikke at hele æblet er råddent eller dårligt.
> Dårlig analogi. En films helhed kan sagtens ændre på hvordan dens start
> opfattes.

Må jeg godt mene, Pulp Fiction er elendig, hvis jeg to gange er faldet i
søvn til den og derfor ikke har set den færdig?

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-07-04 20:13

Parker Pyne wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Må jeg godt mene, Pulp Fiction er elendig, hvis jeg to gange er faldet i
> søvn til den og derfor ikke har set den færdig?

Du må mene hvad du vil.

/David

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 06-07-04 13:53

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message news:<40e9a828$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Du må mene hvad du vil.
>
> /David

Hej David.

Jeg synes nu heller at den film er noget værd at skrive om. Og jo
man kan godt vurdere udfra ½ times kiggeri. Men man kan også tage fejl
. Jeg har bare ikke lyst til at give den flere chancer, den er
simpelthen for kedelig.

Mvh
Klavs.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-07-04 20:20

"Parker Pyne" <Mad-Eye@jubiimail.dk> wrote in message

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Må jeg godt mene, Pulp Fiction er elendig, hvis jeg to gange er faldet i
> søvn til den og derfor ikke har set den færdig?

Næ... du sku tage at få dig en ordenligt omgang søvn, så du ikke falder i
søvn til en af de mest geniale film i historien....

Film kræver altså respekt, og kræver også at du gider holde dig vågen og se
hele filmen før du konkluderer noget...

Mvh. Martin

Fra : Parker Pyne

Dato : 05-07-04 20:29

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> søvn til en af de mest geniale film i historien....
>
> Film kræver altså respekt, og kræver også at du gider holde dig vågen og

Jeg forsikrer dig, at jeg ikke var mere søvnig end normalt. I princippet er
jeg enig i, at man ikke kan kritisere en film, man ikke har set, men at jeg
to gange er faldet i søvn til en film er et ganske godt tegn på, at den ikke
er noget for mig.

Fra : Christian Catu

Dato : 06-07-04 16:00

On Mon, 5 Jul 2004 21:29:26 +0200, Parker Pyne wrote:

> [...]
> to gange er faldet i søvn til en film er et ganske godt tegn på, at den ikke

Det skete for mig med den første Lord of the Rings, så dem gider jeg heller
ikke se.

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-07-04 16:08

Christian Catu wrote:

> Det skete for mig med den første Lord of the Rings, så dem gider jeg heller
> ikke se.

Stakkels dig.

/David

Fra : Christian Catu

Dato : 06-07-04 16:17

On Tue, 06 Jul 2004 17:07:35 +0200, David Rasmussen wrote:

> Stakkels dig.
>
> /David

Jep, det er synd

Fra : Thomas S

Dato : 08-07-04 15:25

"Parker Pyne" <Mad-Eye@jubiimail.dk> wrote in message news:<40e9ac06$0$258$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
> to gange er faldet i søvn til en film er et ganske godt tegn på, at den ikke

Sørg nu endelig for at stå fast. Jeg gav efter for presset og tvang
mig til at se hele Matrix igennem, efter to snorketure (den ene gang
endda i biffen, hvilket ´spild). Men desværre viste den sig ikke at
blive bedre af, at man var vågen.

Thomas S - der dog synes at Pulp Fiction har visse gode sider, selv om
den er Tarantinos svageste

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-07-04 22:11

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> writes:

> Næ... du sku tage at få dig en ordenligt omgang søvn, så du ikke falder i
> søvn til en af de mest geniale film i historien....

Arh, ro på. Man kan synes, at PF er en ganske udmærket film, men hvis
man udråber den til den mest geniale film i historien, så har man
altså ikke set film nok.

En af de mest cool film i historien, kan den måske bære.

(OK, indrømmet, jeg har kun set den en gang og jeg kedede mig altså
også.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Jensen

Dato : 06-07-04 10:39

On 05 Jul 2004 23:11:21 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

> [...]
>
>En af de mest cool film i historien, kan den måske bære.
>
>(OK, indrømmet, jeg har kun set den en gang og jeg kedede mig altså

Mærkeligt med jer.
Jeg er ekstremt filmkræsen, og kan falde i søvn til mange film, men
Pulp Fiction har en helt enormt fed stemning og ja, jeg var
tryllebundet.
Se den en gang til, når du er veludhvilet og nyd Samuel Jackson og nyd
at filmen leger med fortælle-måden. Det kan jeg godt lide, som også
en film som Momento gør det.

Fra : Parker Pyne

Dato : 06-07-04 23:25

"Jensen" <MartinS@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> tryllebundet.
> Se den en gang til, når du er veludhvilet og nyd Samuel Jackson og nyd

Nej, det tror jeg ikke, jeg vil. Den tiltalte mig overhovedet ikke. Den
lever vist af at være 'sej', men det syntes jeg bare slet ikke, den var.

Fra : Morbid Angel

Dato : 05-07-04 19:31

On Mon, 5 Jul 2004 19:13:32 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Spiser du æblet færdigt, hvis den første bid er rådden?
>
>Per V.

Hvis man er sulten nok spiser man næsten alt =)
Men jeg er enig at Pulp Fiction ikke er så god som de siger men
rimelig er den da, bare ikke noget mesterværk.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-07-04 10:11

Morbid Angel wrote:
> Hvis man er sulten nok spiser man næsten alt =)
> Men jeg er enig at Pulp Fiction ikke er så god som de siger men
> rimelig er den da, bare ikke noget mesterværk.

Selvfølgelig er den det.
Christopher Walken er jo med.

'Nuff said.

/jim

Fra : Morbid Angel

Dato : 07-07-04 14:49

Ja og han er også med i film som :

Gigli
Kangaroo Jack
America's Sweethearts
Prophecy II
Prophecy 3: The Ascent
Kiss Toledo Goodbye
Trance
Search and Destroy
Wild Side
McBain
Heaven's Gate
+ en masse andet lort
=)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-07-04 09:27

Morbid Angel wrote:

> Ja og han er også med i film som :
>
> Gigli
> Kangaroo Jack
> America's Sweethearts
> Prophecy II
> Prophecy 3: The Ascent
> Kiss Toledo Goodbye
> Trance
> Search and Destroy
> Wild Side
> McBain
> Heaven's Gate

Yep. Og de er allesammen mesterværker. Og det kan jeg sige uden at have set
Prophecy 3. Jeg vidste ikke engang der var lavet en treer. Tak for tippet.

/jim

Fra : Jesper

Dato : 05-07-04 23:27

vadmand <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Det kvarter, jeg orkede at se af den, gør i hvert fald.
>
> Per V.

Gosh, så du ikke mere af den? Og så kan du ikke forså at jeg stod af på
"Den Eneste Ene" ?

PS. Jeg synes heller ikke at Pulp Fiction er jordens største mesterværk,
den er ikke en af mine favoritter.
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Morbid Angel

Dato : 05-07-04 18:28

Det gør Moonstruck også :)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-07-04 20:52

On Mon, 05 Jul 2004 19:28:27 +0200, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

>Det gør Moonstruck også :)~

Helt klart - hvis man foretrækker meningsløs vold for meningsfuld
romantik.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-07-04 20:18

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Pulp Fiction sutter røv.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Tja det er så min absolutte yndlingsfilm, og jeg ser den gladeligt et par
gange om måneden...

Så hver sin smag :D

Mvh. Martin

Fra : Jan Richardy

Dato : 05-07-04 22:56

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
> Pulp Fiction sutter røv.

Hørt! Lad os få flere Jerry Bruckenheimer produktioner på banen. Det VED man
hvad er (og hvordan ender).

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-07-04 00:21

On Mon, 5 Jul 2004 23:56:19 +0200, "Jan Richardy"
<janrichardy@FJERNtele2adsl.dk> wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
>
>Hørt! Lad os få flere Jerry Bruckenheimer produktioner på banen. Det VED man
>hvad er (og hvordan ender).

Pearl Harbor er et underkendt mesterværk i forhold til PF - men det er
hvad som helst jo.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-07-04 00:33

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Pearl Harbor er et underkendt mesterværk i forhold til PF - men det er
> hvad som helst jo.

Jeg håber ikke, at du synes, at PH vitterligt _er_ et underkendt
mesterværk, sådan helt uafhængigt af hvad man sammenligner den med.
--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-07-04 00:45

On 06 Jul 2004 01:32:47 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Jeg håber ikke, at du synes, at PH vitterligt _er_ et underkendt
>mesterværk, sådan helt uafhængigt af hvad man sammenligner den med.

Nej, det gør jeg ikke. Men Kate Beckinsale er jo med, og jeg har af
samme grund set den to gange med stor fornøjelse.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-07-04 09:33

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Nej, det gør jeg ikke. Men Kate Beckinsale er jo med, og jeg har af
> samme grund set den to gange med stor fornøjelse.

Hvor mange gange endte du med at se Underworld?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-07-04 10:19

On 06 Jul 2004 10:33:15 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Hvor mange gange endte du med at se Underworld?

Den har jeg indtil videre set et par gange.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-07-04 11:44

> Den har jeg indtil videre set et par gange.

Uha. Nej. Jeg _kan_ ikke sympatisere med dette tydeligt selvhadende
træk hos dig.

Vampyr. Spejlbillede. Instruktør, der bruger vampyrs spejlbillede som
filmisk effekt. Brrrr.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-07-04 12:12

On 06 Jul 2004 12:44:09 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Uha. Nej. Jeg _kan_ ikke sympatisere med dette tydeligt selvhadende
>træk hos dig.
>
>Vampyr. Spejlbillede. Instruktør, der bruger vampyrs spejlbillede som
>filmisk effekt. Brrrr.

Jamen du ved da godt, hvorfor jeg ser den. Fordi Kate B er med. Jeg
har også set Serendipity fem gange, og det er ellers en rigtig
tøsefilm.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 06-07-04 12:35

On Tue, 06 Jul 2004 13:12:02 +0200, Niels Søndergaard
> [...]

>Jamen du ved da godt, hvorfor jeg ser den. Fordi Kate B er med. Jeg
>har også set Serendipity fem gange, og det er ellers en rigtig

Måske er du alligevel af det forkerte køn =)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-07-04 12:49

> [...]

> Jamen du ved da godt, hvorfor jeg ser den. Fordi Kate B er med. Jeg
> har også set Serendipity fem gange, og det er ellers en rigtig

Serendipity er en dejlig lille film. Det _er_ Underworld altså ikke.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-07-04 16:09

On 06 Jul 2004 13:49:14 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Serendipity er en dejlig lille film. Det _er_ Underworld altså ikke.

Enig, og hvis de nu havde ladet hende rende rundt i latex i
Serendipity, kunne vi have nøjedes med den.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-07-04 17:06

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Enig, og hvis de nu havde ladet hende rende rundt i latex i
> Serendipity, kunne vi have nøjedes med den.

Jamen, kan du så for pokker ikke bare se Van Helsing. Der er en
vampyr, der tror den er Alan Rickman.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-07-04 18:57

On 06 Jul 2004 18:06:28 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Jamen, kan du så for pokker ikke bare se Van Helsing. Der er en
>vampyr, der tror den er Alan Rickman.

Jojo, men jeg venter nok, til den kommer på dvd, nu hvor den alligevel
ikke går i en ordentlig biograf.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : PerX ...

Dato : 05-07-04 16:30

In article <40e95757$0$23872$14726298@news.sunsite.dk>,
ronnyroyMMMMMM@MMMMmail.dk says...
> Nummer 2 er Return of the King, og nummer 3 er Pulp Fiction. Ihvertfald
> ifølge FHM´s læsere :)
>
> http://www.kendte.dk/nyheder/5266

Man skulle tro FHM's læsere ville stemme på en film med flere halvnøgne
kvinder.

Fra : Silver

Dato : 05-07-04 18:19

> Man skulle tro FHM's læsere ville stemme på en film med flere halvnøgne
> kvinder.

Hehe ja det er osse hvad FHM står for mig :) gudskelov

Silver.

Fra : Ulrich Bojko

Dato : 05-07-04 20:06

On 2004-07-05, Ronny Nielsen <ronnyroyMMMMMM@MMMMmail.dk> wrote:
> Nummer 2 er Return of the King, og nummer 3 er Pulp Fiction. Ihvertfald
> ifølge FHM´s læsere :)
>
> http://www.kendte.dk/nyheder/5266

Christ!... Men man skal nok også lige tænke lidt over hvad det er for
typer af mennesker der læser FHM. Uden at være fordømmende, så tror jeg
ikke at der findes et FHM magazine hos nogen seriøse mennesker over 25.
Og man skal vel være bare lidt våge for at forstå komplekse filmiske
mesterværk som Pulp Fiction, Deep Blue og Godfather II.

The Matrix... Lækker film. Historisk film. Man kan ikke komme uden om
den. Den sætter standarden for hvordan man laver actionfilm i dag. Den
er uden tvivl en afgørende film. Men om skuespillet rækker til at give
den en førsteplads.. næppe.. Men der er nok ingen film der ubetinget kan
tage førstepladsen som verdens bedste film.

Kæresten siger godt nok Moulin Rouge, uden at betænke sig. Det kan dog
nok diskuteres. :)

--
| Ulrich Bojko |