kultur -oOo- krig
Fra : jan

Dato : 03-07-04 20:15

KULTUR

Jeg se på Appel.dk Movie trailers.

Mange trailer er fra Amerikanske film og helt ærlig, det hel drejer sig jo
bare om Kærlighed Krig og så kærlighed...............

Hvorfor F..... retfærdiggøre krige. Ok det er en industri (film) men tænk
lige over, hvad der sker også ude i verden...................Der er ingen
romantik i krig, kun død og ødelæggelse. Historien gentager sig igen og
igen uden at menneskerne lære noget nyt.

H jan
Fejl i email

Fra : Morbid Angel

Dato : 03-07-04 22:43

On Sat, 3 Jul 2004 21:15:22 +0200, "jan" <jan.m.hansen@e>privat.dk>
wrote:

> [...]
>romantik i krig, kun død og ødelæggelse. Historien gentager sig igen og
>igen uden at menneskerne lære noget nyt.

Ja enig lad os få nogle flere pornofilm i de store biografer :)
helst med DTS lyd

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 04-07-04 09:09

"jan privat.dk>" <jan.m.hansen@e> skrev i en meddelelse
> [...]
> romantik i krig, kun død og ødelæggelse. Historien gentager sig igen og
> igen uden at menneskerne lære noget nyt.

Det paradoksale er at vold sælger en film. Jeg vil ikke skyde (al) skylden
på amerikansk våbenliderlig mentalitet og pengeliderlige corporations, i og
med at volds- og krigsfilm sælger også uden for Nordamerika. Alt andet lige
betyder det vel bare at skidtet opfylder et eller andet instinkt i
(han)mennesker, at der derfor altid vil være en efterspørgsel og at der
derfor altid vil være vold og krig i film. Det efterfølgende spørgsmål er så
om det ikke er et bedre alternativ at opfylde det behov via filmmediet
(snarere end virkeligheden), og overlade det til 'den virkelige verden' og
folks intelligens (hø!) at sætte skidtet 'ind i en sammenhæng'. Argumentet
er lidt det samme for spilmediet (Counterstrike, etc.) og for pornomediet.
Ikke at jeg så ikke er klar over at det gøres med en vis risici...

Der er masser af romantik at hente i vold og krig. Den version jeg så synes
er bedst er hvor romantikken er bittersød, for den lærer man mest af. Der er
her jeg ville sætte Tarantino ind i ligningen...

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 06-07-04 13:46

"jan" <jan.m.hansen@e>privat.dk> wrote in message news:<40e705c7$0$218$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]
> romantik i krig, kun død og ødelæggelse. Historien gentager sig igen og
> igen uden at menneskerne lære noget nyt.

Under invationen i Irak var der da US marines der fik kæreste forhold
til "de indfødte", så lidt romantik er der da i den virkelige
"krigsverden" .

Dog fik soldaterne bøde og fængselstraf.

Mvh
Klavs.