Matchstick Men
Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-07-04 16:57

hvad synes i om den præstation Cage giver i den?
se bort fra handling osv. og vurder hans indsats - jeg synes personligt
filmen er ret god, men hans præstation er fantastisk - jeg mener han er en
af den slags all-round skuespillere der kan alt - fra følelser til action.
Jeg ved ikke helt om jeg har nogle gode Cage film til gode - hvilke med ham
er bedst? iyho?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Morten DH

Dato : 03-07-04 17:33

> Jeg ved ikke helt om jeg har nogle gode Cage film til gode - hvilke med
ham
> er bedst? iyho?

En af mine helt personlige favoritter (Cage eller ej) er Wild at Heart - og
han er jo konge i rollen som Sailor

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-07-04 09:36

> En af mine helt personlige favoritter (Cage eller ej) er Wild at Heart -
og
> han er jo konge i rollen som Sailor

den har jeg ikke set i flere år - faktisk så længe siden at jeg ikke rigtigt
husker den og godt kunne trænge til et gensyn med "voksne øjen".

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-07-04 19:24

On Sat, 3 Jul 2004 17:57:28 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg ved ikke helt om jeg har nogle gode Cage film til gode - hvilke med ham

Den er en mageløs film, og Cage er ganske rigtigt helt fantastisk. Jeg
har aldrig set ham bedre. De andre spiller også perfekt, men det er jo
heller ikke nogen hr. Hvemsomhelst, der har instrueret den film.

Jeg synes også, Cage er rigtig god i 8mm og Moonstruck, hvorimod han
er totalt pinlig i Vampire's Kiss, hvilket viser, at manden skal
holdes i stram snor af instruktøren.

Når man ser på hans imdb-liste, føler man sig fristet til at
konkludere, at han tit vælger de forkerte film, men Matchstick Men er
i hvert fald ikke en af dem.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morten Bowman

Dato : 03-07-04 20:12

On Sat, 03 Jul 2004 20:23:51 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> [...]
>
>Når man ser på hans imdb-liste, føler man sig fristet til at
>konkludere, at han tit vælger de forkerte film, men Matchstick Men er

Jeg er helt enig!
Fremragende skuespil og en genial slutning
Cage har lavet en del flop, men når det lykkes så lykkes det også til UG!

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-07-04 09:38

> Fremragende skuespil og en genial slutning

ja - jeg elsker den slags twists, som jeg heldigvis ikke opdager på forhånd.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-07-04 15:51

Morten Bowman wrote:

> Jeg er helt enig!
> Fremragende skuespil og en genial slutning
> Cage har lavet en del flop, men når det lykkes så lykkes det også til UG!

Jeg gættede slutningen ca. 30 minutter før den rent faktisk kom. Det
plejer jeg ellers ik' at ku'.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-07-04 16:16

> Jeg gættede slutningen ca. 30 minutter før den rent faktisk kom. Det
> plejer jeg ellers ik' at ku'.

hehe - jeg gætter aldrig den slags slutninger - jeg følger eller godt med,
men jeg overraskes gang på gang af den slags "shyamalan-slutninger"

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-07-04 19:35

On Mon, 5 Jul 2004 17:16:19 +0200, "sniper_Nolight"

>hehe - jeg gætter aldrig den slags slutninger - jeg følger eller godt med,
>men jeg overraskes gang på gang af den slags "shyamalan-slutninger"

Jeg vil nu snarere kalde det en "Mamet-slutning".
Prøv at se "House of Games" og "The Spanish Prisoner", hvis du er til
den slags.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 03-07-04 22:46

> [...]
>
>Jeg synes også, Cage er rigtig god i 8mm og Moonstruck, hvorimod han
>er totalt pinlig i Vampire's Kiss, hvilket viser, at manden skal

Nu syntes jeg at A Vampires Kiss er noget af det sjoveste han har
lavet mens moonstruck er en tøsefilm, som du jo ikke syntes så meget
om :)~

8mm er bare en sådan film en af de mange thrillere, hvor Se7en er
meget bedre.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-07-04 00:01

On Sat, 03 Jul 2004 23:45:41 +0200, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

>Nu syntes jeg at A Vampires Kiss er noget af det sjoveste han har
>lavet mens moonstruck er en tøsefilm, som du jo ikke syntes så meget
>om :)~

Nu prøver du igen at passe mig ind i et eller andet system. Det kan du
bare ikke. Som jeg før har sagt, er min smag ganske uforudsigelig. Jeg
bliver selv lidt overrasket over den en gang imellem.

>8mm er bare en sådan film en af de mange thrillere, hvor Se7en er
>meget bedre.

Enig. Det er faktisk samme manuskriptforfatter til begge to. Man kan
ikke lave et mesterværk hver gang. Men Cage er god, og det er James
Gandolfini i øvrigt også - som altid.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-07-04 09:37

> Den er en mageløs film, og Cage er ganske rigtigt helt fantastisk. Jeg
> har aldrig set ham bedre. De andre spiller også perfekt, men det er jo
> heller ikke nogen hr. Hvemsomhelst, der har instrueret den film.

næ - ridley har prøvet det før

> Jeg synes også, Cage er rigtig god i 8mm og Moonstruck, hvorimod han
> er totalt pinlig i Vampire's Kiss, hvilket viser, at manden skal
> holdes i stram snor af instruktøren.

af de tre kender jeg kun 8mm som jeg osse synes er rigtig god. - de andre er
noteret

> Når man ser på hans imdb-liste, føler man sig fristet til at
> konkludere, at han tit vælger de forkerte film, men Matchstick Men er
> i hvert fald ikke en af dem.

enig.

Fra : zcully

Dato : 03-07-04 23:54

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg ved ikke helt om jeg har nogle gode Cage film til gode - hvilke med

Syntes Leaving Las Vegas er glemt. Der spiller han helt fantastisk og til
tider foruroligende godt!!! Dog en smule overspillet nogle gange. Men det er
vel svært at lade være i sådan en rolle?

Raizing Arizona og Red Rock West er han også genial i. (sidstnævnte er nu
mest hans skuespil og ikke filmen der holder)

/Zcully

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-07-04 09:42

On Sun, 4 Jul 2004 00:53:41 +0200, "zcully"
<zcullyremovethis@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Raizing Arizona og Red Rock West er han også genial i. (sidstnævnte er nu
>mest hans skuespil og ikke filmen der holder)

Du har ret. Jeg glemte Red Rock West, som er en glimrende film, men så
heller ikke mere. Raising Arizona kan jeg sjovt nok næsten ikke huske,
selv om jeg ved, jeg har set den.

Og jeg har aldrig fået set Leaving Las Vegas. Kan det virkelig passe,
at Mike Figgis har lavet en film, man ikke falder i søvn til? Så vidt
jeg kan se, knækkede kæden allerede efter "Internal Affairs".

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-07-04 09:44

> [...]
er
> vel svært at lade være i sådan en rolle?

med fare for at blive totalt til grin her i gruppen er det faktisk en af de
film jeg aldrig har fået set *rødme* vel vidende den er god - den har været
i tv på tv3 mener jeg det var, men jeg så kun lige et par minutter - jeg KAN
altså ikke tåle at se film på de møg kanaler.

> Raizing Arizona og Red Rock West er han også genial i. (sidstnævnte er nu
> mest hans skuespil og ikke filmen der holder)

de er noteret.

det jeg godt kan lide ved cage er hans alsidighed - i con air er han
rimeligt trænet op og en badass mofo to the bone - i the rock, lidt af samme
skuffe - men mere ovre på nørdsiden (en af de bedste actionfilm iøvrigt og
har en af mine favoritter med på rollelisten, som endnu har sit store
gennembrud til gode - John C McGinley) og så er der de film som matchstick
men hvor han simpelthen hiver en oscarpræsentation ud af ærmet og det er tit
en rolle hvor han en af livets svagere personer - flot. Har han fået nogen
oscars endnu?

Fra : Brian P

Dato : 04-07-04 17:33

"sniper_Nolight"
> hvad synes i om den præstation Cage giver i den?

Jeg synes at præstationen er enstrenget, klichepræget og manieret, lidt på
samme måde som Dustin Hoffmans i Rainman, Leonardo DiCaprios i What's Eating
Gilbert Grape (eller Thure Lindhardts i Her i nærheden) og Cages egen i
Leaving Las Vegas. Heldigvis er den dog ikke ligeså slem som i Kaptajn
Corellis Mandolin, hvor Cage taler med italiensk listepik-accent og prøver
at score Penelope Cruz ved at spille på banjo, mens han er i krig.

I Matchstick... virker hans tics og flip i rollen temmelig påtagede, synes
jeg. Det virker som om de er indstuderet foran et spejl. Han bruger dem ikke
i sit spil, der dermed bliver hakket op i små
se-på-mig-hvor-kan-jeg-spille-neurotisk-bidder, fremfor at være en
helhedsfortolkning af en rolle. Selv kom jeg i hvert fald hele tiden til at
tænke på Cage som skuespiller som spillede neurotisk, og det er sgudda
irriterende, når man prøver at følge med i filmen. Det mindede mig om den
Bag om Oscar-udsendelse, hvor Nicolas Cage hele tiden gik rundt og sagde at
han var helt "Zen about it" og lavede et bestemt tegn med fingrene.
Pisseirriterende.

Indimellem viser Cage dog, at han stadig kan noget, fx i
Adaptation/Orkidétyven, men det hænger næsten altid sammen med et godt
manuskript og en god instruktør. I tilfældet Matchstick Men er begge dele
efter min mening temmelig middelmådige, hvorimod de forenede kræfter bag en
film som Bringing Out the Dead også synes at bringe det bedste frem i Cage.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-07-04 18:10

On Sun, 4 Jul 2004 18:32:56 +0200, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>Indimellem viser Cage dog, at han stadig kan noget, fx i
>Adaptation/Orkidétyven,

Den har jeg stående, men kan ikke rigtig tage mig sammen til at se
den. Det må jeg jo gøre noget ved. Alle anbefaler den.

> [...]
>film som Bringing Out the Dead også synes at bringe det bedste frem i Cage.

Det samme her, men den er jeg til gengæld blevet advaret mod. Hvad
synes du om filmen - ud over Cages præstation?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Brian P

Dato : 04-07-04 18:40

"Niels Søndergaard"

> Den har jeg stående, men kan ikke rigtig tage mig sammen til at se
> den. Det må jeg jo gøre noget ved. Alle anbefaler den.

Du har noget godt til gode! Cage spiller i øvrigt tvillingebrødre..!

Cage.

> Det samme her, men den er jeg til gengæld blevet advaret mod. Hvad
> synes du om filmen - ud over Cages præstation?

Jeg synes det er noget af det bedste, Scorsese har lavet..

Fra : Jim Andersen

Dato : 05-07-04 11:33

Niels Søndergaard wrote:

> Det samme her, men den er jeg til gengæld blevet advaret mod. Hvad
> synes du om filmen - ud over Cages præstation?

Den er sort.... Det er ikke en film man skal se hvis man ikke har det
godt...

Lidt ligesom man ikke skal høre Tøsedrengene hvis man lige er blevet droppet
af sin pige.

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-07-04 15:49

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> Jeg ved ikke helt om jeg har nogle gode Cage film til gode - hvilke med ham

Matchstick Men var ... okay.

Den bedste film med ham er helt uden sammenligning Adaption.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-07-04 15:54

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> Jeg ved ikke helt om jeg har nogle gode Cage film til gode - hvilke med ham

Jeg vil forresten anbefale Confidence
http://www.imdb.com/title/tt0310910/ til folk der kan lide "con
artist"-film. Den kan lejes i blockbuster.

/David