Hvad hed den
Fra : Gunilla Cortzen

Dato : 01-07-04 13:49

Jeg skulle ikke have siddet ved TV i går aftes, men efter TV-avisen kom jeg
lige til at se et glimt af en film på Sverige 1. Den var med Bard Pitt,
eller hvordan
staves det?

Møff - hvor var den god. Holda da fest mand, hvor de spillede godt. Især ham
- han skulle forestille at være døden, som skulle hente een eller anden
hjem. Men
der var ikke noget spøgelsesagtigt over den, den var bare så........ ja den
var
fænemonalt godt spillet og filmet, man var konstant spændt på hvad næste
scene
ville bringe.

Og stor tak til Sverige 1, fordi der var et langt stykke sound track
bagefter,
det var virkelig velgørende at have tid til at sidde med den stilfærdige
musik i
baggrunden, mens det langsomt sivede ind, hvad det var man havde set.

Mageløs oplevelse!

Men hvad hed den? Ja nu griner I nok af mig ..... men jeg har aldrig rigtig
set
noget med Brad Pit-? før. Troede ikke det var noget for mig.

Gunilla

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-07-04 13:59

Hej!

Gunilla Cortzen wrote:

> Men hvad hed den? Ja nu griner I nok af mig ..... men jeg har aldrig rigtig
> set noget med Brad Pit-? før. Troede ikke det var noget for mig.

Det er denne her:

http://www.imdb.com/title/tt0119643/

Meet Joe Black.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : ib

Dato : 01-07-04 14:00

meet joe black
http://www.imdb.com/title/tt0119643/

Fra : Gunilla Cortzen

Dato : 01-07-04 15:50

"ib" <abc@efg.hik> skrev i en meddelelse
> meet joe black
> http://www.imdb.com/title/tt0119643/

Tak til både dig og Kim Voss Schrader.

Hilsen Gunilla

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-07-04 14:11

On Thu, 1 Jul 2004 14:49:10 +0200, "Gunilla Cortzen" <gunilla@city.dk>
wrote:

>Men hvad hed den? Ja nu griner I nok af mig ..... men jeg har aldrig rigtig
>set
>noget med Brad Pit-? før. Troede ikke det var noget for mig.

Meet Joe Black

Og du må meget undskylde, men det er da en totalt elendig film.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Gunilla Cortzen

Dato : 01-07-04 15:58

"Niels Søndergaard"skrev i en meddelelse
"Gunilla Cortzen"

> Meet Joe Black
>
> Og du må meget undskylde, men det er da en totalt elendig film.

Neej, hvordan kan man synes det om noget som er så perfekt, som hele tiden
kunne holde een i ånde så lang den end var - helt uden larm og blod og vold,
var den alligevel spændende som en thriller, og som de dog kunne "tale" ved
hjælp af deres mimik. Deres ansigtsudtryk sagde mere end de ord de brugte,
det kan ikke lade sig gøre uden højeste grad af skuespillertalent.

Det var så ikke lige dig - men derfra og til at kalde den totalt elendig
hm - synd.

Gunilla

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-07-04 18:34

On Thu, 1 Jul 2004 16:57:32 +0200, "Gunilla Cortzen" <gunilla@city.dk>
wrote:

>Neej, hvordan kan man synes det om noget som er så perfekt, som hele tiden
>kunne holde een i ånde så lang den end var - helt uden larm og blod og vold,

Ja, fy for pokker, Det er jo lige præcis det, der er problemet. Lang
og kedelig.

>Det var så ikke lige dig - men derfra og til at kalde den totalt elendig

Det står jeg altså ved. Men det skal du bare blæse på. Det er en
typisk tøsefilm, og hvad det angår, tilhører jeg det forkerte køn.

>hm - synd.

Sådan er livet. Jeg ser også fremragende film, som du sikkert ville
løbende skrigende væk fra.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-07-04 21:46

On Thu, 01 Jul 2004 19:34:06 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Sådan er livet. Jeg ser også fremragende film, som du sikkert ville
>løbende skrigende væk fra.
Hvilke? :)~

>Mvh
>Niels Søndergaard

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-07-04 22:08

Tja... Die Hard, Alien, Speed etc, etc.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-07-04 00:15

On Thu, 01 Jul 2004 23:08:27 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Tja... Die Hard, Alien, Speed etc, etc.
>

>Mvh
>Niels Søndergaard

AAARGHHHHHHHH!!!!!! =)~

Ja jeg kan acceptere Alien, men resten er samlebåndsfilm med ingen
eller megen ringe mening.
Ja jeg ved at jeg har en del af disse film også i min samling, men man
skal have lidt skidt for at kunne sammenligne med alt det andet gode
man har.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-07-04 00:24

On Fri, 02 Jul 2004 01:15:27 +0200, Morbid Angel
> [...]

>Ja jeg ved at jeg har en del af disse film også i min samling, men man
>skal have lidt skidt for at kunne sammenligne med alt det andet gode

Det er fandeme den dårligste undskyldning, jeg længe har hørt.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-07-04 09:54

On Fri, 02 Jul 2004 01:23:39 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Det er fandeme den dårligste undskyldning, jeg længe har hørt.
>

>Mvh
>Niels Søndergaard
Læser du aldrig dine egne indlæg? :)

Jeg indrømmer at jeg har nogle film som ikke er gode, det er vel ikke
uloveligt at have dårlige film også, når man er samler, så samler man
alt og der kommer nogle svipsere.
Du syntes vel heller ikke at alle dine bøger er suverent gode?

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-07-04 11:08

On Fri, 02 Jul 2004 10:54:14 +0200, Morbid Angel
> [...]

>alt og der kommer nogle svipsere.
>Du syntes vel heller ikke at alle dine bøger er suverent gode?

Jeg er ikke totalt analfikseret samler, så hvis jeg har købt en dårlig
bog, ryger den ud, når den er læst (eller opgivet på halvvejen).

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Lind

Dato : 02-07-04 00:46

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote in message

> AAARGHHHHHHHH!!!!!! =)~
>
> Ja jeg kan acceptere Alien, men resten er samlebåndsfilm med ingen
> eller megen ringe mening.

Ringe mening?
Altså Die Hard og Speed er nogle ganske udmærkede actionfilm, hvor man kan
slå det meste af hjernen fra, og blive godt og gedigent underholdt i cirka
halvanden time. Man kan sågar se dem flere gange, fordi de ikke (som så
mange nyere film) lever udelukkende på et eller andet latterligt twist i
plottet, men faktisk kører fint derudaf hele vejen igennem.
Jeg vil ikke kalde dem kunstneriske mesterværker, men jeg vil heller ikke
kalde en hotdog et gastronomisk under, og alligevel er det sgu meget godt
med en af og til.

> Ja jeg ved at jeg har en del af disse film også i min samling, men man
> skal have lidt skidt for at kunne sammenligne med alt det andet gode
> man har.

Hvis man har en del af disse film (Die Hard og Speed) så har man vel dem
begge?
Og at have film i sin samling, som man synes er dårlige, er da det mest
latterlige ... Som at købe tøj man ikke kan passe.

Mvh
Peter Lind
-der ikke havde troet han skulle forsvare hr. Søndergaards filmsmag.

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-07-04 09:54

On Fri, 2 Jul 2004 01:46:05 +0200, "Peter Lind"
<peterlind@hotmail.com> wrote:

>Hvis man har en del af disse film (Die Hard og Speed) så har man vel dem
>begge?

Nej dem har jeg ikke

>Og at have film i sin samling, som man synes er dårlige, er da det mest
>latterlige ... Som at købe tøj man ikke kan passe.

Jeg har Polle Fiction i samlingen total åndsvag, men hvad skal jeg
gøre, smide den ud?

Man kan altid håbe på at tabe sig så man passer tøjet :)

>Mvh
>Peter Lind
>-der ikke havde troet han skulle forsvare hr. Søndergaards filmsmag.
Nok fordi din smag er lige så ringe

Nu har jeg ikke kun købt film jeg havde set og jeg har mange film jeg
ikke har set endnu.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-07-04 11:13

On Fri, 02 Jul 2004 10:54:15 +0200, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

>Jeg har Polle Fiction i samlingen total åndsvag, men hvad skal jeg
>gøre, smide den ud?

Ja. Eller sælg den på QXL. Der er masser af båtnakker, der giver 50
kroner eller mere for dårlige danske film (hvis det er en dvd).

>Nok fordi din smag er lige så ringe

Vås. Det værste, du kan sige om min filmsmag, er, at den er
uforudsigelig. Jeg er stensikker på,at der er masser af film, vi begge
to kan lide, så hvis min smag er ringe, er din det også.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-07-04 11:30

On Fri, 02 Jul 2004 12:13:15 +0200, Niels Søndergaard

Rettelse: Din er ringere :)

Skal alle dine indlæg starte med Vås?

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-07-04 12:55

On Fri, 02 Jul 2004 12:29:33 +0200, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

>Skal alle dine indlæg starte med Vås?

Det bestemmer du jo selv. Hvis du holder op med at våse, forsvinder
det.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-07-04 13:23

On Fri, 02 Jul 2004 13:55:10 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Det bestemmer du jo selv. Hvis du holder op med at våse, forsvinder
>det.
>

>Mvh
>Niels Søndergaard

Troede det var en advarslel ligesom spoileradvarsler, at det der kom
efter var noget vås =)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-07-04 14:12

On Fri, 02 Jul 2004 14:22:44 +0200, Morbid Angel

LOL! 1-0 til dig.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Lind

Dato : 02-07-04 14:36

> Jeg har Polle Fiction i samlingen total åndsvag, men hvad skal jeg
> gøre, smide den ud?

Øh ja... Spørgsmålet er hvordan den overhovedet er kommet ind i huset. Man
køber den ikke, vil ikke ses med den nede i Blockbuster, og skulle man få
den i hadegave, smider man både den og ens nu eks-venner ud.

> Man kan altid håbe på at tabe sig så man passer tøjet :)

Man skal altså blive dummere (eller klogere), så man kan lide de film man
før syntes var latterlige?

> Nok fordi din smag er lige så ringe

Interessant - Jeg holder meget af Dancer in the Dark, som jeg tror er Niels'
hadefilm #1. Til gengæld holder vi begge vist ret meget af Die Hard serien.
Hvem har så den ringeste filmsmag?

Hvis man kun kan lide en type film, så har man en ringe smag, uanset om det
er gode eller dårlige film.

Men selvfølgelig - der skal være lidt for enhver smag, også den dårlige.

/Peter Lind.

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-07-04 14:56

On Fri, 2 Jul 2004 15:35:31 +0200, "Peter Lind"
> [...]

>køber den ikke, vil ikke ses med den nede i Blockbuster, og skulle man få
>den i hadegave, smider man både den og ens nu eks-venner ud.

Det var en gave desværre, så nogen må hade mig.

>Man skal altså blive dummere (eller klogere), så man kan lide de film man
>før syntes var latterlige?

Det er tit man ikke kan lide film fordi den og den er med eller man
ikke kan lide genren, men man kan stadig udvikle sig og forandre sig
også sin smag.

>Interessant - Jeg holder meget af Dancer in the Dark, som jeg tror er Niels'
>hadefilm #1. Til gengæld holder vi begge vist ret meget af Die Hard serien.
>Hvem har så den ringeste filmsmag?

Ja nu kan jeg heller ikke lide de sidste tre film af von Trier, han
har forandret sig fra af være spændende til at være patetisk, det er
selvfølgelig min egen mening.

>Hvis man kun kan lide en type film, så har man en ringe smag, uanset om det
>er gode eller dårlige film.

Jeg kan lide alle slags genrer bare historien er god at filmen er
fyldt med ekstra guf som gode skuespillere og effekter gør oplevelsen
bedre.
En der kun holder sig til en genre må man sige er lidt ensporet og
derved påstår jeg også at han/hun har en snæver tankegang :)

>Men selvfølgelig - der skal være lidt for enhver smag, også den dårlige.

Der kan godt være gode ting ved at se skidtet, blandt andet
sammenligningsgrundlaget for at forstå, hvorfor noget er godt.

>/Peter Lind.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-07-04 16:35

On Fri, 2 Jul 2004 15:35:31 +0200, "Peter Lind"
<peterlind@hotmail.com> wrote:

>Interessant - Jeg holder meget af Dancer in the Dark, som jeg tror er Niels'
>hadefilm #1.

Nej, det er nok Gensyn med vennerne. Dancer har faktisk en ekstremt
høj kitsch-værdi, men det var jo nok ikke det, L(v)T havde tænkt sig
med den... eller var det?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Gunilla Cortzen

Dato : 04-07-04 11:21

> [...]
>
> Det står jeg altså ved. Men det skal du bare blæse på. Det er en
> typisk tøsefilm, og hvad det angår, tilhører jeg det forkerte køn.

Ja, man må jo nok erkende at selvom der for 25 år siden var så mange
der arbejdede på at man måtte se at få lært at mænd og kvinder ikke er
spor forskellige, så viser vel netop valget af film, hvor stor forskel der
er.

Gunilla

Fra : Jacob Andersen

Dato : 01-07-04 19:48

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Meet Joe Black
>
> Og du må meget undskylde, men det er da en totalt elendig film.

Jeg var heller ikke meget for den, men jeg synes nu det er rigtigt at den er
godt spillet, og at stemningen i filmen er god (dårlig)

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : PerX ...

Dato : 03-07-04 02:19

In article <cc11be$pl8$1@news.cybercity.dk>, gunilla@city.dk says...

> [...]
> eller hvordan staves det?
> Møff - hvor var den god. Holda da fest mand, hvor de spillede godt.

Jeg zapped lige ind i den scene hvor han først giver sig til kende for
Anthony Hopkins i biblioteket - og jeg syntes også den scene var helt
fascinerened og blev lige forsinket et par minutter men så måtte jeg
videre (der skal meget til for at fange mig ;).

Ja der kunne TV2 lære en ting eller to

Fra : Gunilla Cortzen

Dato : 04-07-04 11:23

"PerX ..." < skrev i en meddelelse
> [...]
> fascinerened og blev lige forsinket et par minutter men så måtte jeg
> videre (der skal meget til for at fange mig ;).

Så er det meget rart at høre, at der alligevel også er nogen af hankøn,
der kunne have noget ud af den.

> Ja der kunne TV2 lære en ting eller to

Helt rigtigt.

Gunilla