Dawn of the dead snigpremiere i Biocity År~
Fra : Jan Richardy

Dato : 26-06-04 02:00

Hej NG

Er lige kommet hjem fra snigpremieren på Dawn of the Dead i Biocity Århus.
Rigtig fed film i øvrigt! Meget mere Romero over den end 28 Days Later
(hvilket jeg synes er godt). Gode effekter, god stemning og god humor. Husk
i øvrigt at blive i biografen mens der vises rulletekster.

Anyways. Er der nogen som ved hvilket format det er meningen den skal vises
i? I Biocity blev den nemlig vist i 2.35:1, hvilket jeg mistænker for at
være en fejl. I flere af scenerne (bl.a. hvor Ving Rhames holder sin lille
tale om at begrave kolleger) mangler skuespilleren i fokus den øverste del
af hovedet og rulleteksterne i slutningen er presset max. op i toppen af
lærredet, mens der er masser af luft i bunden. Det kunne godt se ud som om,
filmen er i 1.85:1 og vi gik glip af den øverste fjerde-femtedel af
billedet.

Ikke fordi det ødelagde filmen. Sådan noget kan jo sikkert ske på en
snigpremiere. Men det kunne være interessant at vide, hvorvidt Biocity har
lavet en bette' fejl.

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-04 10:02

Mnja... IMDB siger godt nok også 2.35:1
<http://www.imdb.com/title/tt0363547/technical>

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson