Film med Johnny Depp
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 24-06-04 22:49

Jeg er normalt stor fan af Johnny Depp og holder specielt meget af filmen
"The Ninth Gate" hvor jeg synes han spiller sin rolle fremragende.

Er der nogen der kan være mig behjælpelig med en liste over alle de film han
har været med i og evt. også for Olin som han spiller sammen med i The Ninth
Gate?

Hvis der er andre film hvor de begge er med vil jeg også meget gerne have
titlerne på dem

Endeligt vil jeg også meget gerne have jeres anbefalinger, hvis I kender
film der kan siges at "minde om" The Ninth Gate, altså sådan lidt
mystik/thriller-agtig (det bedste begreb jeg lige kunne finde på).

PS: Hvilke 3 Johnny Depp-film er de bedste efter jeres mening?

På forhånd mange tak!
Morten Munk-Jensen

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 24-06-04 22:58

Listen over Johhny's film, får du på www.imdb.com

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 24-06-04 23:00

> [...]
> mystik/thriller-agtig (det bedste begreb jeg lige kunne finde på).
>
> PS: Hvilke 3 Johnny Depp-film er de bedste efter jeres mening?

Hovsa, der kom jeg vist til at trykke "ctrl+enter" istedet for "enter", så
mit post skulle have lydt:

Listen over Johhny's film får du på www.imdb.com

Mere præcist og mere hjælpsomt er linket:
http://www.imdb.com/name/nm0000136/

Mvh. Martin

Fra : Steen

Dato : 24-06-04 23:30

"Morten Munk-Jensen" <munk-jensen@FJERNESofir.dk> wrote in

> Er der nogen der kan være mig behjælpelig med en liste over alle de
> film han har været med i...

Ifølge IMdb:

# Diving Bell and the Butterfly, The (2006) (announced) .... Jean-Dominique
Bauby
# Rum Diary, The (2004) (announced) .... Paul Kemp
# Pirates of the Caribbean 2 (2006) (pre-production) .... Captain Jack
Sparrow
# Charlie and the Chocolate Factory (2005) (filming) .... Willy Wonka
# Libertine, The (2004) (filming) .... Rochester
# Ils se marièrent et eurent beaucoup d'enfants (2004) (post-production)

# Finding Neverland (2004) .... J.M. Barrie
# Secret Window (2004) .... Mort Rainey
# Once Upon a Time in Mexico (2003) .... Sands
# Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) .... Jack
Sparrow
# From Hell (2001) .... Inspector Fred Abberline
# Blow (2001) .... George Jung
# Chocolat (2000) .... Roux
# Before Night Falls (2000) .... Bon Bon/Lieutenant Victor
.... aka Antes que anochezca (2000) (USA: Spanish title)
# Man Who Cried, The (2000) .... Cesar
.... aka The man who cried - Les larmes d'un homme (2001) (France)

# Sleepy Hollow (1999) .... Constable Ichabod Crane
.... aka Sleepy Hollow (1999) (Germany)
# Astronaut's Wife, The (1999) .... Commander Spencer Armacost
# Ninth Gate, The (1999) .... Dean Corso
.... aka Neuvième porte, La (1999) (France)
.... aka Novena puerta, La (1999) (Spain)
# Fear and Loathing in Las Vegas (1998) .... Raoul Duke
# Brave, The (1997) .... Raphael
# Donnie Brasco (1997) .... Donnie
# "United States of Poetry" (1995) TV Series
# Nick of Time (1995) .... Gene Watson
# Dead Man (1995) .... William 'Bill' Blake
.... aka Dead Man (1995) (Germany)
.... aka Jim Jarmusch's Dead Man (1996) (USA)
# Don Juan DeMarco (1995) .... Don Juan
# Ed Wood (1994) .... Ed Wood
# What's Eating Gilbert Grape (1993) .... Gilbert Grape
# Benny & Joon (1993) .... Sam
# Arizona Dream (1993) .... Axel Blackmar
.... aka Arizona Dream (1993) (France)
.... aka Arrowtooth Waltz, The (1993)
# Freddy's Dead: The Final Nightmare (1991) (as Oprah Noodlemantra) ....
Teen on TV
.... aka Nightmare On Elm Street 6, A (1991)
# Edward Scissorhands (1990) .... Edward Scissorhands
# Cry-Baby (1990) .... Wade 'Cry-Baby' Walker

# "21 Jump Street" (1987) TV Series .... Off. Tom Hanson #2 (1987-1990)
# Slow Burn (1986) (TV) .... Donnie Fleischer
# Platoon (1986) .... Pvt. Lerner
# Private Resort (1985) .... Jack
# Nightmare On Elm Street, A (1984) .... Glen Lantz

Mine tre Depp favoritter er:
The Ninth Gate
Pirates of the Caribbean
Chocolat

Og så glæder jeg mig til at se Secret Window i biffen...
--
Steen

MailMinus2

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 25-06-04 10:03

> Ifølge IMdb:
>
> # Diving Bell and the Butterfly, The (2006) (announced) ....
Jean-Dominique
> Bauby etc...

Tak for de mange hurtige svar til jer alle!
Lang liste må man sige

> Mine tre Depp favoritter er:
> The Ninth Gate
> Pirates of the Caribbean
> Chocolat

Den sidste kender jeg ikke, så den burde jeg nok overveje at se.

> Og så glæder jeg mig til at se Secret Window i biffen...
> --
> Steen

Mvh
Morten

Fra : Steen

Dato : 25-06-04 18:35

> Den sidste kender jeg ikke, så den burde jeg nok overveje at se.

Den skal du se. Du kan garanteret låne DVD'en på dit lokale bibliotek - og
skal sansynligvis reservere den et par uger i forvejen...

--
Steen

MailMinus2

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-06-04 10:40

Steen wrote:
> "Morten Munk-Jensen" <munk-jensen@FJERNESofir.dk> wrote in

> Den skal du se. Du kan garanteret låne DVD'en på dit lokale bibliotek
> - og skal sansynligvis reservere den et par uger i forvejen...

Så kan du også nå at få fat i noget efedrin så du kan holde dig vågen.

/jim

Fra : Silver

Dato : 25-06-04 00:21

> PS: Hvilke 3 Johnny Depp-film er de bedste efter jeres mening?

Pirates of the Caribbean som nr 1 uden tvivl den bedste
skuespillerpræstation jeg har set ham i.

The Ninth Gate eller Cry baby som nr 2 jeg er dog lidt i tvivl.

Chocolat som nr 3.

Silver.

Fra : Steen

Dato : 25-06-04 09:56

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in

> Pirates of the Caribbean som nr 1 uden tvivl den bedste
> skuespillerpræstation jeg har set ham i.

Jeg er enig i, at Depp gjorde Pirates til en rigtig fed film.
Hans rolle var bare SÅ fed....alene den måde han talte på

--
Steen

MailMinus2

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-06-04 11:03

On 25 Jun 2004 08:55:44 GMT, Steen <locobase@gmx.netto> wrote:

>"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in

>Jeg er enig i, at Depp gjorde Pirates til en rigtig fed film.
>Hans rolle var bare SÅ fed....alene den måde han talte på

Jeg har det lige omvendt. Jeg synes, han var ulidelig i den rolle.
Derimod var han rigtig god som dumt svin i "The Astronaut's Wife".

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 25-06-04 11:44

Steen wrote:

> "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in

> Jeg er enig i, at Depp gjorde Pirates til en rigtig fed film.
> Hans rolle var bare SÅ fed....alene den måde han talte på

Han var næsten også den eneste grund til at se den film. Men har gjorde
det så godt, at den nu står hjemme på hylden.

Af andre gode Depp film, er der Fear and Lothing in Las Vegas og Cry-baby.

mvh Magnus

Fra : BettinaP

Dato : 25-06-04 14:54

"Steen" <locobase@gmx.netto> wrote in message
> "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in

> Jeg er enig i, at Depp gjorde Pirates til en rigtig fed film.
> Hans rolle var bare SÅ fed....alene den måde han talte på

hehehe, ja jeg synes i hvert fald oscarnomineringen var fuldt fortjent. De
siger iøvrigt et eller andet sted på dvd´en at han har brugt Keith Richards
fra Rolling Stones som "model" til rollen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-06-04 12:51

> hehehe, ja jeg synes i hvert fald oscarnomineringen var fuldt
> fortjent. De siger iøvrigt et eller andet sted på dvd´en at han har
> brugt Keith Richards fra Rolling Stones som "model" til rollen

Jep, og Keith Richards (den rigtige) skal spille Jack Sparrows far i den
næste film.

Medmindre det bare er et rygte, men når nu Johnny og Keith er gode venner i
virkeligheden er det vel ikke utænkeligt.

Mark

Fra : Tenzel Kim

Dato : 25-06-04 13:52

Silver wrote:
> Pirates of the Caribbean som nr 1 uden tvivl den bedste
> skuespillerpræstation jeg har set ham i.

Jeg har det ellers sådan at han netop i den rolle virkede som om han
overspillede alle de karaktertræk man kender ham fra i andre film til et
punkt hvor det blev komisk og underholdende, men jeg vil langt fra kalde
det hans bedste præstation.

Tenz.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-06-04 19:08

On Fri, 25 Jun 2004 14:52:03 +0200, Tenzel Kim
<tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

> [...]
>overspillede alle de karaktertræk man kender ham fra i andre film til et
>punkt hvor det blev komisk og underholdende, men jeg vil langt fra kalde

Jeg er helt enig. Den var elendig. Depp er bedst, når han
underspiller.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Tenzel Kim

Dato : 29-06-04 12:12

Niels Søndergaard wrote:
> Jeg er helt enig. Den var elendig. Depp er bedst, når han
> underspiller.

Jeg syntes nu det var ganske underholdende at se ham lave en karikatur
på sig selv. Og at hans overdrevede gestikulering osv. også blev
kommenteret i selve filmen gjorde det kun sjovere hvis man kender til
hans "normale" bevægelsesmønster :)

Tenz.

Fra : Steen

Dato : 29-06-04 14:21

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in

> Jeg syntes nu det var ganske underholdende at se ham lave en karikatur
> på sig selv.

Jeg synes det havde været rart, hvis du havde inkluderet titlen på filmen,
i den tekst du citerer...

--
S t e e n
[mail minus to]

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-06-04 11:17

Mine yndlingsfilm med Johnny Depp:

# Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
# Sleepy Hollow (1999)
# Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
# Donnie Brasco (1997)
# Dead Man (1995)
# Platoon (1986)
# Nightmare On Elm Street, A (1984)

Jeg vil især anbefale Dead Man, mest fordi der er mange der ikke har set
den.

Den værste film med Johnny Depp:

# Chocolat (2000)

/David

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 25-06-04 12:01

> Den værste film med Johnny Depp:
>
> # Chocolat (2000)

Nope!
Once upon a time in Mexico er hundredefold værre.
(Desværre)

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-06-04 12:24

Frodo Nifinger wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Nope!
> Once upon a time in Mexico er hundredefold værre.
> (Desværre)

Jeg har ikke fået set den endnu.

/David

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-06-04 12:45

> Jeg har ikke fået set den endnu.
> /David

Det er der heller ikke nogen grund til.....

/jim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-06-04 13:15

On Fri, 25 Jun 2004 13:00:47 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

>"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Nope!
>Once upon a time in Mexico er hundredefold værre.
>(Desværre)

Ja, det er en lortefilm, men det er da ikke Johnny Depps skyld. Han er
IMHO den eneste gode grund til at se den.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : BettinaP

Dato : 25-06-04 14:53

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Ja, det er en lortefilm, men det er da ikke Johnny Depps skyld. Han er
> IMHO den eneste gode grund til at se den.

Jeg har heldigvis ikke set den, men når det eneste positive reklamen kan
finde på at sige er "masser af ekstramateriale", så er den nok lige så ringe
som den ser ud til at være

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 25-06-04 19:08

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Nope!
> Once upon a time in Mexico er hundredefold værre.
> (Desværre)

Mener du filmen er noget lort eller Depp's præstation er noget lort? Fordi
jeg syntes han gør det sindsygt godt i den film, og han bærer den hele
vejen med sin vilde stil

Kan specielt godt lide "CIA" T-shirten

Mvh. Martin

Fra : Steen

Dato : 25-06-04 19:19

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in

> Mener du filmen er noget lort eller Depp's præstation er noget lort?

Ikke uden grund, har Ozzy Osbourne valgt Depp til at spille sig selv, i en
kommende film om 'mørkemanden selv'

--
Steen

MailMinus2

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 25-06-04 19:39

> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in

> Ikke uden grund, har Ozzy Osbourne valgt Depp til at spille sig selv, i en
> kommende film om 'mørkemanden selv'

Hah! Se det vidste jeg faktisk ikke! Men jeg kan allerede få utroligt sjove
billeder inde på nethinden af hvordan det må se ud! Jeg vil vente med stor
positivitet!

Mvh. Martin

Fra : Steen

Dato : 25-06-04 21:32

> Hah! Se det vidste jeg faktisk ikke!

Jeg læste det osse først i avisen i dag....måske skal Johnny lade op til
rollen, med lidt indbrud, en spjældtur, lidt sprut og stoffer...og så lige
en flagermus til morgenmaden

--
Steen

MailMinus2

Fra : Thomas

Dato : 26-06-04 01:44

"Steen" <locobase@gmx.netto> skrev i en meddelelse

> Jeg læste det osse først i avisen i dag....måske skal Johnny lade op til
> rollen, med lidt indbrud, en spjældtur, lidt sprut og stoffer...og så lige
> en flagermus til morgenmaden

Hmm... Var det ikke også Ozzy der kom i spjældet, for at pisse på en
eller anden offentlig bygning? Eller var det en eller anden historisk
bygning,
eller hvordan var det nu?? Den scene skal da også lige med i filmen

Hvem mon skal spille Sharon Osbourne?? Kirsten Dunst?? *gg*

..Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-06-04 17:04

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mener du filmen er noget lort eller Depp's præstation er noget lort? Fordi
> jeg syntes han gør det sindsygt godt i den film, og han bærer den hele
> [...]
Jeg mener filmen er noget l***, men min Johnny Depp-kæde hoppede af, da han
render rundt og skyder folk iført solbriller og flagermuseformede
draperinger af blod under de sortsminkede øjenlåg.
Jeg elsker normalt Johnny Depp, og han plejer at være gennemført i alle de
roller, han rører ved.
Filmen er et jammerligt forsøg på at forlige stilen fra Kill Bill 1 med
Desperado IMHO.
Specielt ser jeg Banderas indtage Flamencopositurer under voldsom ildkamp
som virkeligt fejlslået.
I really don't like it!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Peter Risager

Dato : 25-06-04 21:35

> Nope!
> Once upon a time in Mexico er hundredefold værre.
> (Desværre)
(løst fra hukommelsen)
"If you dont tell me what I need, then I'll rip of that eye-patch and
skull-fuck you to death"

Se det er fandme er replik der vil noget ;)

--
Peter Risager
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and

Fra : J

Dato : 25-06-04 21:58

"Peter Risager" <prr03@GIRAFstud.auc.dk> skrev i en meddelelse
> (løst fra hukommelsen)
> "If you dont tell me what I need, then I'll rip of that eye-patch and
> skull-fuck you to death"
>
> Se det er fandme er replik der vil noget ;)

Tja, hver sin smag. Men originalt er det i hvert fald ikke. Stort set samme
replik er bl.a. brugt i "Full Metal Jacket" fra 1987.

Jonas

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 25-06-04 23:22

"Peter Risager" <prr03@GIRAFstud.auc.dk> wrote in message
> (løst fra hukommelsen)
> "If you dont tell me what I need, then I'll rip of that eye-patch and
> skull-fuck you to death"
>
> Se det er fandme er replik der vil noget ;)

Som J skriver er replikken fra Full Metal Jacket, Drill Sargent

Men noget jeg holder af er Depp's kommentarer

(fra IMDB.com)

[upon finding something hidden in a corpse's hollow eye socket]
Agent Sands: I guess I should thank you for not shoving it up your ass.

-----------

Belini: You'd kill me over ten thousand dollars? You wouldn't dare. You
wouldn't dare.
[leaves]
Sands: [whispers] Yes, I would.

------------
og sidst men ikke mindst! min yndlingst (efterfulgt af den eneste cool scene
i filmen)

Agent Sands: El, you really must try this because it's puerco pibil. It's a
slow-roasted pork, nothing fancy. It just happens to be my favorite, and I
order it with a tequila and lime in every dive I go to in this country. And
honestly, that is the best it's ever been anywhere. In fact, it's too good.
It's so good that when I'm finished, I'll pay my check, walk straight into
the kitchen and shoot the cook. Because that's what I do. I restore the
balance to this country. And that is what I would like from you right now.
Help keep the balance by pulling the trigger.

------------

Mvh. Martin

Fra : Jacob Andersen

Dato : 27-06-04 07:07

> [...]
>>
> Nope!
> Once upon a time in Mexico er hundredefold værre.

Be that as it may. Det er bestemt ikke Depp der ødelægger den film (som jeg
med skam må indrømme at jeg synes var ganske underholdende)

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : David T. Metz

Dato : 26-06-04 10:40

David Rasmussen wrote:
> [...]
> # Platoon (1986)
> # Nightmare On Elm Street, A (1984)
>
> Jeg vil især anbefale Dead Man, mest fordi der er mange der ikke har

Det undrer mig at ingen har nævnt Edvard Saksehånd (Edward Scissorhands) -
en god film med en god præstation af Depp og alle de andre (Vincent Price
bl.a.), men vist nok samtidig en film en del hader.

David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-06-04 12:18

Morten Munk-Jensen escribió / skrev

> PS: Hvilke 3 Johnny Depp-film er de bedste efter jeres mening?

Mine JD favoritter:

1) Pirates of the Carrbean

2) Sleepy Hollow

3) From Hell

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : max

Dato : 27-06-04 12:47

>PS: Hvilke 3 Johnny Depp-film er de bedste efter jeres mening?

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Ed Wood
Cry-Baby

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 27-06-04 17:24

Sikke en lang tråd dette endte med at blive!

Jeg takker mange gange for alle jeres inputs!

Er der nogen der har set The Ninth Gate og som kan anbefale mig en eller
flere film af samme genre/type så er jeg meget interesseret i at høre fra
jer.

På forhånd tak.

Mvh
Morten

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-06-04 19:10

On Sun, 27 Jun 2004 18:23:38 +0200, "Morten Munk-Jensen"
> [...]

>flere film af samme genre/type så er jeg meget interesseret i at høre fra

Du mener "metafysisk gyser uden hverken hoved eller hale"? Dem er der
mange af, men anbefale dem kan jeg bestemt ikke.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 27-06-04 22:05

> Du mener "metafysisk gyser uden hverken hoved eller hale"? Dem er der
> mange af, men anbefale dem kan jeg bestemt ikke.

Hehe - jeg kan godt lide din måde at sige det på

Mvh Morten

Fra : David T. Metz

Dato : 28-06-04 16:54

Niels Søndergaard wrote:

> Du mener "metafysisk gyser uden hverken hoved eller hale"? Dem er der
> mange af, men anbefale dem kan jeg bestemt ikke.

Lidt venligere udlægning er "metafysisk gyser der lægger mere vægt på
stemning end plot". Det der kommer nærmest er andre film af Polanski - vel
især Rosemary's Baby.

Men netop fordi plottet i "Ninth" er så ... hmmm ... løst - så er det jo
ikke til at sige hvad en enkelt seer har lagt vægt på. Man kan sikkert også
argumentere for at Evil Dead-trilogien "minder" om "Ninth".

David