OT. Nyhed til hjemmebiografen
Fra : J

Dato : 24-06-04 22:08

Læste lige om en kommende lærredsteknologi der angiveligt skulle gøre
mørklægning overflødig. Så mangler de bare at fjerne blæserstøjen, så er
projektoren konge!

http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=9404

Jonas

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 25-06-04 09:49

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message
> Læste lige om en kommende lærredsteknologi der angiveligt skulle gøre
> mørklægning overflødig. Så mangler de bare at fjerne blæserstøjen, så er
> [...]

NICE!

Mvh. Martin

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-06-04 11:01

J wrote:
> Læste lige om en kommende lærredsteknologi der angiveligt skulle gøre
> mørklægning overflødig.
>
> http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=9404

Det lyder for godt til at være sandt..... Gad vide hvornår (og til hvilken
pris) den kommer i handlen. De må da næsten kunne sætte sig på hele markedet
hvis de har patenterne i orden.

> Så mangler de bare at fjerne blæserstøjen, så
> er projektoren konge!

Kan du sige Hush-Box ?

/jim

Fra : J

Dato : 25-06-04 19:07

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du sige Hush-Box ?
>

> /jim

Lamme se... hå.... hås... Hush-Box! Jo sandelig!

Menøøhh, Jim...? Hvad er en "hush-box" egentlig? Hvis det er hvad det lyder
som, går det så ikke ud over varmeafgivelsen og dermed lampens levetid?

Jonas

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-06-04 10:38

J wrote:

> Lamme se... hå.... hås... Hush-Box! Jo sandelig!
>
> Menøøhh, Jim...? Hvad er en "hush-box" egentlig?

Kan du sige google ?

> Hvis det er hvad det
> lyder som, går det så ikke ud over varmeafgivelsen og dermed lampens
> levetid?

Jeg er overbevist om du kan få en vandkølet model hvor kompressoren er
placeret i garagen.

/jim

Fra : J

Dato : 28-06-04 20:43

> Kan du sige google ?

Ja, det kan jeg godt! Der kommer et par relevante sites op, men de handler
mest om at putte projektoren i en enorm kasse og så ellers glemme alt om
den. Jeg havde håbet du kunne dele ud af erfaringer eller den slags. Har du
selv én? Er den hjemmelavet? Fungerer den? Bliver der varmt i kassen?
Den slags.

Med hensyn til vandkølede tingester så er det vist lidt "out of my league".
Jeg er en haj hvad angår støjdæmpning af computere, så jeg kunne sikkert
selv finde på noget. Det er bare lidt farligt at skifte blæseren ud med en
Papst og den slags, hvis det medfører at lampen brænder af efter et par
timer!

Men hvad med flydende kvælstof

Jonas

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-06-04 10:33

J wrote:

> [...]
> glemme alt om den. Jeg havde håbet du kunne dele ud af erfaringer
> eller den slags. Har du selv én? Er den hjemmelavet? Fungerer den?

Jeg læste en del om dem da jeg selv skulle lave hjemmebif. Men droppede
projektor. Bl.a pga behovet for hush-box.

> [...]
> kunne sikkert selv finde på noget. Det er bare lidt farligt at skifte
> blæseren ud med en Papst og den slags, hvis det medfører at lampen

Du skal bare stille den inden i et gammelt mini-køleskab

/jim

Fra : J

Dato : 29-06-04 18:27

> Du skal bare stille den inden i et gammelt mini-køleskab

Ja det lyder som en spøg, men jeg har faktisk brugt en del tid på at udvikle
en lydløs PC, og det involverede et køleskab i skunken og nogle lange
kabler. Jeg var meget optaget af det, indtil ordet "kondens" dukkede
op...
Strøm og fugt = ikke godt!

Jeg er i princippet villig til at prøve hvad som helst, men ikke hvis der er
overhængende fare for at dyret skal dø! En løsning kunne være at leve med
støjen. Det går indtil videre, så længe jeg tænker på noget andet. Det
hjælper dog hvis filmen ikke er for kedelig!

Jonas