Gremlins
Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-06-04 21:07

Genså lige denne film som jeg netop har købt på dvd. Den film er jo stadig
fantastisk. Jeg har ikke set den meget længe og først nu opdagede jeg at
tidsmaskinen fra Time Machine (1960) er med for så at være forsvundet i
næste scene! - det har jeg aldrig set, eller sikkert vidst, da jeg ikke
anede noget om den film da jeg så Gremlins første gang. Desuden siger min
søn, der så den for første gang, til mig "far den melodi (temaet) har vi da
hørt i det der der program med spil" - eeeh hvad siger jeg og så slår det
mig, knægten har ret - det er samme tema troldspejlet bruger. Har andre lagt
mærke til ting eller hændelser i denne film der refererer til andre film
eller noget? - jeg vil da osse lige sige at filmen aldrig har været
flottere - mange lyde (mest Gizmo der taler) står tydeligt frem og som jeg
slet ikke husker fra de udgaver jeg så som barn - sikkert noget gammelt vhs.
Billedet er knivskarpt og afslører mange håndaftryk etc. som osse er gået
min næse forbi på dårlige videobånd - lækkert at gense en perle i ordentlig
kvalitet (Phoebe Cates har aldrig været smukkere)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 24-06-04 23:05

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> wrote in message
> [...]
ordentlig
> kvalitet (Phoebe Cates har aldrig været smukkere)

Hehe ja Troldsspejlet har tyvstjålet temaet fra Gremlings, nok også da
producenten af programmet selv er lidt af en filmnørd/spilnørd mm.

Jeg har ikke set tidsmaskinen, eller ihvertfald ikke lagt mærke til den?
I hvilke scene er det den forekommer??

Mvh. Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-06-04 06:35

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> writes:

> Jeg har ikke set tidsmaskinen, eller ihvertfald ikke lagt mærke til den?
> I hvilke scene er det den forekommer??

Der hvor ham opfinder-fyren ringer hjem. Sjov scene.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-06-04 12:33

> Der hvor ham opfinder-fyren ringer hjem. Sjov scene.

ja han er på en opfinder messe af en art og man ser ham ringe hjem - en
masse sjove ting foregår omkring ham (både spielberg og lucas kører forbi
ham på diverse køretøjer - lucas er dog kun et rygte, men spielberg skulle
være rigtig nok) og man ser tidsmaskinen i baggrunden - derefter klippes
hjem til og da de klipper tilbage til faren farer et par mennesker forvirret
rundt og der hvor tidsmaskinen stod er nu kun en røgsky - jeg tjekkede imdbs
trivia hvor de osse nævner det - desuden skulle der i scenen hvor Stripe
gemmer sig blandt nogle bamser være en ET dukke som jo seføli refererer til
ET der gemmer sig blandt dukker i skabet i den org. ET.

Nu vi er ved ET - hvilken udgave skal man have hvis man vil have den
originale osse - altså den der ikke er tilsat digitale effekter? - da jeg så
gremlins løb det mig koldt ned ad ryggen da jeg kort kom til at tænke på
Gremlins gennem lucas' computere

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-06-04 14:10

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> writes:

> [...]
> gremlins løb det mig koldt ned ad ryggen da jeg kort kom til at tænke på

Jeg _mener_ at 20th anniversary Edition indeholder begge udgaver, men
du bør checke bagsiden.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-06-04 15:35

> Jeg _mener_ at 20th anniversary Edition indeholder begge udgaver, men
> du bør checke bagsiden.

region 1 gift set, som jeg ville tro var den bedste, mangler åbenbart dts på
1982 udgaven - derimod skulle region 2 UK have dts på dem begge - kan nogen
be/afkræfte det? - desuden skulle den være uncut, men når det er fra UK er
man jo altid nervøs for der mangler et eller andet - kan nogen be/afkræfte
det?

Fra : Erik

Dato : 25-06-04 16:27

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> begge - kan nogen be/afkræfte det? - desuden skulle den være uncut,
> men når det er fra UK er man jo altid nervøs for der mangler et eller

Jeg kan bekræfte, at den danske 3-disc udgave har DTS på begge versioner af
filmen. Den har vist været på tilbud i Kvickly til 100kr fornyligt, så måske
kan du stadigvæk finde den til den pris.

/Erik

Fra : J

Dato : 25-06-04 19:30

"Erik" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
måske
> kan du stadigvæk finde den til den pris.

Ja og sikke en box, forøvrigt, og sikke en pris! Jeg var i Kvickly i
Rosengårdscenteret i Odense i et andet ærinde og så en hel reol fyldt med
20th Anniversary dobbeltdisk'en til 149,- og flåede en ned i kurven. På vej
op til kassen kom jeg forbi endnu en reol fyldt med ET, denne gang var
kassen bare sort, der var tre skiver i og prisen var 100 kroner! Ud med den
blå og ind med den sorte - ja faktisk 2 stk, så jeg kunne glæde en ven!

Et af de bedste DVD-køb længe!

Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 20:10

> [...]
den
> blå og ind med den sorte - ja faktisk 2 stk, så jeg kunne glæde en ven!

...og vennen siger tak!

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-06-04 14:12