Musik fra reklame - Med i film
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 12:17

Hejsa gruppe

Nu har jeg tænkt og tænkt og har fundet filmen som musikken fra TV2
sportens reklame i hvert fald er med i:
Romeo+Juliet.

Jeg mener jeg har ret, jeg kan i hvert fald se det for mig.

MEN, nu har jeg så været på imdb.com for at se, hvad det egentlig er
for et stykke musik, da jeg godt kunne tænke mig at eje det. Der er
dog to stykker klassisk musik på soundtrack listen, så her skal jeg da
bruge jeres hjælp.

Mozarts symphonie no 25 eller Liebestod fra Tristan og Isolde
(Wagner). Jeg hælder faktisk mest mod den sidste, da det kunne passe
fint. Det er jo opera, og Mozarts symfonier vist ikke er.

Hvad siger I kloge hoveder?

Venligst,

Susan

Fra : J

Dato : 24-06-04 10:17

"Susan" <spam(snabela)lilo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Wagner). Jeg hælder faktisk mest mod den sidste, da det kunne passe
> fint. Det er jo opera, og Mozarts symfonier vist ikke er.

Som du til dels selv skriver er en symfoni pr. definition ikke en opera.
Hvis de synger i det stykke musik du efterlyser, så er det med stor
sandsynlighed ingen symfoni. Jeg kan kun lige på stående fod komme på to
symfonier med sang i, nemlig Nielsen's 3. og Beethoven's 9.

Jonas

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-06-04 10:28

J wrote:

> [...]
> sandsynlighed ingen symfoni. Jeg kan kun lige på stående fod komme på to
> symfonier med sang i, nemlig Nielsen's 3. og Beethoven's 9.

Der er ingen sang i Mozarts 25. symfoni...

/David

Fra : Thomas Carlsen

Dato : 24-06-04 14:12

Det stykke musik du leder efter er ganske rigtigt fra Romeo+Juliet, dog
komponeret til lejligheden. Det findes på soundtracket Romeo+Juliet Vol. 2
og nummeret hedder "O Verona", hvis jeg ikke tager meget fejl. Prøv at lytte
her:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B000002UKM/qid=1088082297/sr=2-2/ref=sr_2_2/002-2954607-0435261