Har lige set den vildeste båd....
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 08-05-01 08:46

Jeg ved ikke hvad det var for en, men det var en millitær katameran
som lignede den amerikanske stealth flyver - blot var det en båd. Det
er den fedeste båd jeg nogen sinde har set!

Der var ikke flag på og jeg er næsten sikker på at den ikke er dansk.

Er der nogen af jer der kender den?

Mvh. Brian

Fra : Jens Skov

Dato : 08-05-01 10:49

Måske kan dette link bringe lidt lys over sagen?,
http://www.canit.se/~griffon/diverse/miltech/stealthships.html , jeg ved
ikke om den findes på andet end projektplan. svenskerne ligger ikke på den
lade side når der skal noget effektivt mili hardware til! En hurtig søgning
efter stealth ships viser at der er meget igang i hele verden. selv de
Tamilske Tigre operer nogle små hurtigående tingester (www.janes.com).
JensS

news8fft47bfoahrr43drhb61t9124fjuks3@4ax.com...

Fra : Anders Lassen & Hell~

Dato : 08-05-01 21:13

Brian,

Kan du ikke fortælle lidt om under hvilke forhold, hvor og hvornår du så
denne båd?

Anders

Brian B. Christensen <nej@nejda.dkk> skrev i en
nyhedsmeddelelse8fft47bfoahrr43drhb61t9124fjuks3@4ax.com...

Fra : Dan

Dato : 09-05-01 05:17

For over et år siden var der i TV på DR et program, der hed "Frømandens kamp", og i den udsendelse så vi de danske frømænd sejle rundt i den båd, så mit gæt er, at det enten er en båd tilhørende Frømandskorpset, eller en båd der ofte lånes af dem fra amerikanerne - måske en nærmest på et permanent basis.

Jeg har lige været inde og checket, da jeg stadig har en video-optagelse af den udsendelse.

mvh.,
Dan

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 10-05-01 20:36

"Brian B. Christensen" wrote:

> [...]
> er den fedeste båd jeg nogen sinde har set!
>
> Der var ikke flag på og jeg er næsten sikker på at den ikke er dansk.

Hvor så du den ?

Førte den flag ? Hvilket..?

Nordmændene har lavet en eller anden tingest, der ikke ser køn ud, har
katamaranskrog...

/Keld