Hjælp en venlig sjæl
Fra : Preben og Anette

Dato : 30-07-04 23:15

Hej

Er her en venlig sjæl der bor i nærheden af Næstved eller Ålborg der kunne
gøre mien tjensen
det drejer sig om noget handel med Biltema

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-08-04 15:17

På ejendommeligvis fremsatte Preben og Anette følgende påstand:

> Er her en venlig sjæl der bor i nærheden af Næstved eller Ålborg der
> kunne gøre mien tjensen
> det drejer sig om noget handel med Biltema

Bare du havde postet 1-2 dage før, jeg har lige været i Næstved i fem
dage og bl.a brugt en mindre formue i Biltema

Claus

Fra : Preben og Anette

Dato : 01-08-04 15:38

Claus Tersgov svarede:

> Bare du havde postet 1-2 dage før, jeg har lige været i Næstved i fem
> dage og bl.a brugt en mindre formue i Biltema

Ja sådan er det altid jeg tager lige en tur til Ålborg på mandag den 9
august, jeg skal jo alligevel overnatte
i Øster Hurup i sommerhus inden båden bliver hentet om tirsdage i Mariager
så jeg må nok have den store
tegnedreng med.

Så du om de lanterner de har er noget værd?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Fly

Dato : 03-08-04 21:50

Hejsa!

Jeg har handlet en del grej i Biltema, og det er bestemt ikke nogen dum
butik.

Hvad angår lanterner og andet sikkerhedsudstyr vil jeg nok være lidt
tilbageholden og i stedet bruge lidt flere penge på en "original".
Forklaringen er:

Jeg var i søndags på Limfjorden i Aalborg sammen med MANGE andre lystsejlere
for at se Safri Duo spille fra Limfjordsbroen og efterfølgende gigantisk
fyrværkeri. Dér så jeg alt for mange eksempler på dårlige lanterner som
enten lyste i retninger de ikke skulle eller dårligt nok lyste. Om det så
skyldes dårligt grej eller fejlmontering og manglende rengøring af glas m.m.
ved jeg ikke, men det er derfor jeg _påstår_ at der måske er en
kvalitetsforskel.

Det største problem jeg ser med Biltema er at de alt for ofte har tomme
hylder med skiltet "midlertidigt udsolgt". Tidspunktet for hvornår varen
kommer igen oplever jeg ofte et svar som "et par uger".

Omvendt har jeg da købt en del grej, som ikke er så kritisk rent
kvalitetsmæssigt.

Det er f.eks. et øsekar. Det er billigt, og går der hul på det må jeg bruge
en spand eller en vaskebalje i stedet.

Det er også ting son zinkanoder. Købes de et nummer for store har jeg den
holdning at så er der vel nok at tære på hvis nu "zinkblandingen" ikke er
helt korrekt.

Benzinslange, boldpumpe og andet grej til påhængsmotor koster så lidt at det
er helt uhyggeligt. Jeg har købt et par ekstra "koblinger" til den ende af
slangen som skal op mod motoren. De ca. 20,- kr ekstra passer fint til min
reservedelskasse ombord.

Jeg håber at I forstår hvad jeg mener, og dette er ikke en negativ kritik af
Biltema - tværtimod. Jeg hander der ofte, men sorterer i mine indkøb!

Skulle der være nogle, som vil have kigget på noget fra Biltema arbejder jeg
næste lige ved siden af deres Aalborg-afdeling. Jeg vil ikke smide hvad jeg
har i hænderne for at rende derover, men omvendt kan jeg da godt "vurdere"
noget med "sejlerøjne".

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-08-04 02:16

På ejendommeligvis fremsatte Fly følgende påstand:

> [...]
> fejlmontering og manglende rengøring af glas m.m. ved jeg ikke, men
> det er derfor jeg _påstår_ at der måske er en kvalitetsforskel.

Jeg har haft et par af deres lanterner, og det er naturligvis ikke
samme kvalitet saom man ellers ser. Men der burde ikke være forskel på
selv lyset, ellers ville de næppe kunne blive godkendt.

I øvrigt kender jeg flere i Lynetten, der har købt deres fendere, og
det er altså noget bras. Det kan simpelthen ikke betale sig at købe
dem, de er for sølle. Men skruer og rustfrit, det er tilgengæld meget
billigt og det er også ok.

Claus