Problemer m. Evinrude 30HK
Fra : Torben Kofoed Rasmus~

Dato : 30-07-04 08:01

Hej.

Jeg har en Evinrude 30HK (1993), som giver mig grå hår. Måske er der et
klogt hovede der kan hjælpe.
Motoren starte fint (Elstart) og går også fint. Problemet opstår når man
efter sejlads med høj fart lade motoren gå i tomgang/lave omdrejninger. Så
har den svært ved igen at tage gassen. Motoren går så meget ujævnt, det
virker som om den ikke tænder på den ene cylinder. Ved at afmontere
benzinslangen og lade motoren løbe tør for benzin kan man igen får den til
at tage omdrejningen.

Håber den er nogen der har en ide ....

mvh

Torben

Fra : pc

Dato : 30-07-04 08:38

> [...]
> virker som om den ikke tænder på den ene cylinder. Ved at afmontere
> benzinslangen og lade motoren løbe tør for benzin kan man igen får den til

Er det uden du har stoppet motoren at den tager omdrejninger igen?

Der lyder som om du har et problem med karburatoren.

Måske skal du ha en ny svømmerventil og justering af svømmer, eller
svømmeren er blevet for tung dvs der er gået et lille hul i svømmeren og
trengt lidt benzin ind så den er blevet for tung

Jeg går ud fra der ikke har været stillet på karburrartoren.

Fra : Torben Kofoed Rasmus~

Dato : 30-07-04 19:21

Hej PC

Nej, jeg lader motoren løbe helt tør for benzin så den stopper. Herefter
tilslutter jeg benzin slangen igen, pumper tryk på
og starter motoren. Så tager den igen fint gassen, indtil jeg lader den køre
i tomgang så opstår problemet igen.
Jeg tror du har ret, at det er et kaburator problem. Og at den simpelthen
får for meget at leve af !!

mvh Torben.

Fra : pc

Dato : 30-07-04 22:00