Akvarium og forsikringsselskaber
Fra : Per Strandhauge

Dato : 08-05-01 01:12

Hej!
For et stykke tid siden blev vores 250 liters akvarium utæt. Vi fik tømt det
og båret det ud, inden der skete nogen skade. Senere er jeg imidlertid
kommet til at tænke på, hvad nu hvis et glas var sprunget og 250 liter vand
og fisk lå ude i stuen? Ville forsikringen overhovedet dække? Skal man have
tegnet en ekstra forsikring? Hvor stort et akvarium kan man stille op i sin
stuen og stadig være forsikret? Er der nogen der har erfaring med den slags?
Nu vil jeg sikkert få nogle svar, som siger, at jeg jo kan spørge mit
forsikringsselskab, hvilket jeg har gjort og fik at vide (mundtligt), at de
dækkede, uanset hvilken størrelse akvariet havde. Men er det ikke sådan, at
der er næsten ingen grænser for, hvad de dækker, når man tegner en
forsikring. Når skaden så er sket, så dækker de alligevel ikke, som f.eks.
ved brand hvor der skal have været synlige flammer (gløder tæller ikke) før
at forsikringen dækker, selvom gløder også kan ødelægge en masse i f.eks. en
sofa. Så husk at puste til gløderne, så sofaen bryder ud i lys lue og
ødelægger endnu mere.
Hilsen Per Strandhauge.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 08-05-01 06:26

"Per Strandhauge" <per-strh@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vand
> og fisk lå ude i stuen? Ville forsikringen overhovedet dække? Skal man

Mind indboes forsikring dækker pludseligt udstrømmende vand hvis mere end 50
liter.

Så hvis det bare drypper ud, dækker de ikke, så skal du have fat i en
hammer.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 09-05-01 16:22

Opfordrer du til svindel?

Det er da mig der skal betale i sidste ende

Og dig selv også forresten.

Christian J.

Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d7vtt$j1g$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 10-05-01 07:34

> Opfordrer du til svindel?

Nej, jeg siger bare en hammer er god at have ved hånden.

> Det er da mig der skal betale i sidste ende

Tja thats life

> Og dig selv også forresten.

Ja ligesom jeg betaler for at andre folk er på bistand osv.

Fra : Brian Christensen

Dato : 08-05-01 13:34

> [...]
en
> sofa. Så husk at puste til gløderne, så sofaen bryder ud i lys lue og

Hej Per

Jeg har prøvet det...425 l på under 1 min..på 2.sal....

Min indbo forsikring dækkede mit indbo og huset forsikring dækkede det der
skete med gulve osv.

Den forsikring jeg har nu dækker alt over 10 l..Forklaringe med 10 l var at
en væltet spand med vand dækkede de ikke. men 720 l som jeg har i stuen -
var ikke noget problem..

Brian

Fra : Carsten Bøhrk

Dato : 09-05-01 10:01

On Tue, 8 May 2001 14:34:27 +0200, "Brian Christensen"

>Jeg har prøvet det...425 l på under 1 min..på 2.sal....

Hvad gjorde du rent praktisk ? Der skal da et par håndklæder til at
suge 425 l. vand op...

\carsten
------
Fjern xxx ved mail.

Fra : Brian Christensen

Dato : 09-05-01 12:55

"Carsten Bøhrk" <boehrkxxx@skjoldhoej.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 8 May 2001 14:34:27 +0200, "Brian Christensen"

> Hvad gjorde du rent praktisk ? Der skal da et par håndklæder til at
> [...]

hej

Jo, det skulle der... men problemt for mig var ikke så stort da det var et
hus med trægulve - så vandet forsvandt foruroligende hurtigt oppe fra min
stue, og ned til underboerne ...dem der boede under mig havde et dejligt
væg-til-væg tæppe og det var en lørdag formiddag og de kom først hjem sent
søndag aften...Så det havde suget en del vand...

Heldigvis skete der ikke noget med underboernes indbo...andet end tæpper og
et par stole...men ikke nogle stereo anlæg, fjernsyn eller personlige ting.

Men det var ikke så fedt for mine underboere de måtte have hele stuegulvet
brækket op og det stod på i flere månder - da det også skulle tørres ud
først...

Så jeg har lært at være meget påpasselig når jeg stiller akvarier op,
grunden til det skete var at jeg ikke havde fået sat det ordentligt i
vatter....

Brian

Fra : Per Strandhauge

Dato : 10-05-01 23:18

1000 tak for jeres svar. Det ser jo ud til at forsikringsselskaberne trods
alt dækker, hvis uheldet er ude. Heldigvis gik det jo ikke så galt for mig,
som andre her har været ude for, men det er jo godt at lære af andres
erfaring, såsom at være omhyggelig når akvariet stilles op.
Endnu engang tak.
Hilsen Per Strandhauge.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 11-05-01 09:15

> 1000 tak for jeres svar. Det ser jo ud til at forsikringsselskaberne trods
> alt dækker, hvis uheldet er ude. Heldigvis gik det jo ikke så galt for
mig,

Men for at være sikker spørg dem hellere.

det er surt at opdage efter et uheld at de ikke dækker.