Byggevejledning til akvarieunderskab
Fra : Per Strandhauge

Dato : 08-05-01 00:49

Hej!
Er der nogen der ligger inde med en byggevejledning til et underskab som
passer til et 325 liters akvarium (130x50 cm). Det jeg søger, er et skab med
et par låger foran. Jeg kunne sikkert godt tømre et sammen, men jeg er ikke
rigtig klar over, hvor kraftigt det skal laves. Ligeledes er jeg lidt i
tvivl om, hvilke materialer jeg skal vælge (vandfast krydsfiner, spånplade
eller MDF-plade), så hvis der er nogen, der har nogle forslag eller evt. et
link, hører jeg gerne nærmere.
Hilsen Per Strandhauge.

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 08-05-01 05:16

"Per Strandhauge" <per-strh@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
spånplade
> eller MDF-plade), så hvis der er nogen, der har nogle forslag eller

Hejsa

I bogen "Spændende akvarier" (ISBN: 87-90460-34-0), er der en kort
byggevejledning.
Her foreslår forfatteren at man bruger 19 eller 22 mm plade. Han skriver
ikke noget om hvilken type, men det skal nok være krydsfiner.
Du kan se tegningen her: http://www.akvariet.dk/images/underskab.gif

Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk

Fra : Aleksander

Dato : 08-05-01 17:13

Ta en kikk på denne linken, det er også hvis du ser på andre linker der er
det også informasjon om å bygge akvariet i sin helhet. Meget bra side!

http://ausfish.virtualave.net/general/HowIConstructedanAQS.htm

mvh
Aleksander

Fra : M Sørensen

Dato : 08-05-01 23:24

Hej

Jeg har bygget et skab som du du søger,, det har jeg lavet af 19 mm MDF
plader som har fået overfræset alle kanter, slebet og derefter lakeret med
syrehærdende lak derefter kan man male det med spray i den farve man ønsker
og der kommer virkelig et flot resultat ud af det.
jeg har en skillevæg som også under støtter bordpladen og det holder fint.

Fra : Per Strandhauge

Dato : 10-05-01 23:11

Jeg takker mange gange for de svar jeg har fået og er nu istand til at komme
videre med mit projekt.
1000 tak.
Hilsen Per Strandhauge