Mobilix skifter navn.
Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-05-01 23:21

Og kommer til at hedde Orange.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på den der DSB-reklame, hvor Harry har
fået malet sin bil "orange" ;)

-------------
Best regards Henrik Aarfeldt
Data Maintenance Team
#mobilix AS12435 HA3180-RIPE

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-05-01 23:26

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke lade være med at tænke på den der DSB-reklame, hvor Harry har
> fået malet sin bil "orange" ;)

me too

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Flemming Riis

Dato : 07-05-01 23:25

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> Og kommer til at hedde Orange.
>
> Jeg kan ikke lade være med at tænke på den der DSB-reklame, hvor Harry har
> fået malet sin bil "orange" ;)

eller om man er ved at udvikle en trend hos isp at man ikke skal have et
domain navn ledigt

http://www.orange.dk/

Fra : Simon Skals

Dato : 07-05-01 23:42

It seems Flemming Riis wrote:
>eller om man er ved at udvikle en trend hos isp at man ikke skal have et
>domain navn ledigt
>
>http://www.orange.dk/

domain: orange.dk
descr: Orange Kommunikation ApS under konkurs

- en hård omgang for overtroiske sjæle.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Christen Stephansen

Dato : 08-05-01 00:40

> domain: orange.dk
> descr: Orange Kommunikation ApS under konkurs
>
> - en hård omgang for overtroiske sjæle.

LOL! Det holder så MAX! Jeg er totalt færdig af grin! Damn, det skulle lige
have været mig, så havde jeg sgu presset ... ehh ... =)

/Christen Stephansen

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 09-05-01 00:28

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

>domain: orange.dk
>descr: Orange Kommunikation ApS under konkurs

Mon så ikke domænet er til salg for en billig penge?

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Henning

Dato : 09-05-01 12:07

On Wed, 09 May 2001 01:28:14 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>Mon så ikke domænet er til salg for en billig penge?

Sikkert ikke - men måske Mobilix.dk er

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-05-01 15:13

wrote:

>Mon så ikke domænet er til salg for en billig penge?

Det kunne jo være, at det var Orange Kommunikation ApS' redning? :)

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-05-01 11:36

www.orangedk.com kommer det til at hedde.

Fra : Goldmine News

Dato : 08-05-01 13:09

% DK Whois database
%
% The Data in DK Whois database is provided by DK Hostmaster A/S
% for information purposes, and to assist persons in obtaining
% information about or related to a domain name registration record.
% We do not guarantee its accuracy. We will reserve the right
% to remove access for entities abusing the data, without notice.

domain: orange.dk
descr: Orange Kommunikation ApS under konkurs
admin-c: OKA1-DK
billing-c: OKA1-DK
zone-c: AN53-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 19970131
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20010301
source: DK

role: Orange Kommunikation ApS under konkurs
address: Orange Kommunikation ApS under konkurs
address: Kompagnistraede 11
address: 1208 Copenhagen K.
address: Denmark
phone: +45 33 91 66 77
e-mail: chm@jblaw.dk
admin-c: ACHM1-DK
nic-hdl: OKA1-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20001215
source: DK

role: Avalonia Net
address: Avalonia-Net ApS
address: Vejlevej 465
address: 6000 Kolding
address: Denmark
phone: +45 70 27 29 30
fax-no: +45 70 27 29 31
e-mail: info@avalonia.dk
admin-c: TN70-DK
nic-hdl: AN53-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20000719
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20010227
source: DK

Fra : Henning Birch

Dato : 08-05-01 13:54

Flemming Riis wrote:

> eller om man er ved at udvikle en trend hos isp at man ikke skal have et
> domain navn ledigt
>
> http://www.orange.dk/

Tænker du i denne sammenhæng på Thy Data Center - også kaldet
http://www.tdc.dk
Så Teledanmark er ikke bedre.
--
Henning

Man skal ikke kaste med æbler når man selv er et skrog.

Fra : Lars Engelhardt

Dato : 08-05-01 20:27

www.orange.com har da eksisteret MEGET l{nge !!!!!
--
Lars Engelhardt - 3400 Hiller|d - DENMARK
webmaster@lars-engelhardt.dk

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 09-05-01 15:00

Det er måske fordi Danmark stort set har været det eneste sted i verden hvor
firmaet har heddet Mobilix...

I Storbritanien har det fx ALTID heddet Orange..

/Henning

---
Wanna make money?? Click here:
http://www.desktopdollars.com/gateway_click.asp?id=Fuxie

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 10-05-01 11:29

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hvor
> firmaet har heddet Mobilix...
>
> I Storbritanien har det fx ALTID heddet Orange..

Vrøvl Orange er et andet firma som nu er købt af FT

/Flemming

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-05-01 23:47

Henrik Aarfeldt wrote:

> Og kommer til at hedde Orange.

Så skal man altså som besøgende på http://www.orange.com affinde sig
med en sneglelangsom hjemmeside.

Mobilix' nuværende er jo rasende hurtig i forhold til.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 08-05-01 00:24

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote Tue, 8 May 2001 00:20:40
+0200 :

>Og kommer til at hedde Orange.

Og hvad har det med denne gruppes indhold at skaffe, tilstræber du
mere støj i gruppen, eller er det Spam?

Og er det egentlig ikke Wannadoo der er Mobi^h^h^h^hOranges internet
navn?

FUT

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-05-01 16:22

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:rebeftcjrqepec5m8f1rtlri0lmet34kg4@news.worldonline.dk...

>tilstræber du
> mere støj i gruppen, eller er det Spam?

Vælg selv...men husk at skifte dit bind.

> Og er det egentlig ikke Wannadoo der er Mobi^h^h^h^hOranges internet
> navn?

Jo, lige nu...men ikke så længe.

-------------

Fra : Henrik Larsen

Dato : 08-05-01 08:13

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Og kommer til at hedde Orange.

Sålænge I ikke har fixet min telefon kan I for min skyld kalde jer Madam
Blå...

Vh Henrik

Fra : Henrik Larsen

Dato : 09-05-01 10:14

Og nu har jubelgenierne hos Mobilix slettet min sag... det kører bare,
Mobilix!!

Vh Henrik

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 08-05-01 12:25

WorldOnline skifter sikkert også snart navn, de er ihvertfald blevet købt af
et italiensk firma ligesom Moblix blev købt af et engelsk firma.

Mvh

Bruno

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-05-01 14:00

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Moblix blev købt af et engelsk firma.

Hei...kunne du ikke lige fortælle hvilket engelsk firma, som har købt
Mobilix ..pls ?

Vi er så nysgerrige....

-------------

Fra : Hanzen

Dato : 08-05-01 13:38

"Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> skrev i en meddelelse

> <iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Hei...kunne du ikke lige fortælle hvilket engelsk firma, som har købt
> [...]

Du bliver nok nødt til at vente med at få svar til efter kl 15.

Dit ur er ude af takt

hilzen
Hanzen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-05-01 14:40

Hanzen <hanzen@mychatmail.com> wrote in message

> Dit ur er ude af takt

Øv...her på Amager er klokken nu 14.39

Fra : Hanzen

Dato : 08-05-01 13:43

> Hanzen <hanzen@mychatmail.com> wrote in message

> Øv...her på Amager er klokken nu 14.39

Så er I jo bagefter. Her i det vestlige er den nu 14:43

hilzen
Hanzen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-05-01 15:17

> Så er I jo bagefter. Her i det vestlige er den nu 14:43

Men til gengæld viser dit ur 1 time bagud...

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 08-05-01 16:07

> Men til gengæld viser dit ur 1 time bagud...

Du skal have sat din "time zone" rigtigt.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 09-05-01 15:05

> [...]
>
> "Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> skrev i en meddelelse

> Så er I jo bagefter. Her i det vestlige er den nu 14:43

Hvis den er 14:43, hvorfor stempler du så dit indlæg med 13:42 ??

/Henning

---

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-05-01 14:35

Henrik Aarfeldt wrote:

> Øv...her på Amager er klokken nu 14.39

Sikkert rigtigt, når du siger det - men har Amager fået egen tidszone?

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-05-01 06:21

On Tue, 8 May 2001 14:39:34 +0100, "Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk>
wrote:

>Øv...her på Amager er klokken nu 14.39

Hvorfor ser det så ud til at du har sendt 15.39?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-05-01 21:17

On Tue, 08 May 2001 13:25:24 +0200, iddqd@worldonline.dk wrote:

>WorldOnline skifter sikkert også snart navn, de er ihvertfald blevet købt af
>et italiensk firma ligesom Moblix blev købt af et engelsk firma.

Det kunne også tænkes, at World Online synes at stuntet med at bruge
millioner af kroner på at gøre sit navn kendt for derefter at skifte
det, ikke er så smart endda. Da Tiscali ikke er udbredt i forvejen i
Danmark (eller i de andre lande i norden), er behovet for at skifte
navn nok ikke så stort.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-05-01 21:35

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne også tænkes, at World Online synes at stuntet med at bruge
> millioner af kroner på at gøre sit navn kendt for derefter at skifte
> det, ikke er så smart endda.

Tja...WOL har jo prøvet det 1 gang.
Det er jo ikke særlig længe siden de hed Image ( de gode gamle dage...)

Mobilix's navneskift er ikke noget Mobilix har valgt selv.
Det er blevet pålagt fra FranceTelecom's ledelse.
Og ja, det koster mange penge at lave sådan en omfattende rebranding.
Det er led i en større kampagne, hvor der kommer Orange i mere end 50 lande.

-------------

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 08-05-01 21:59

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote Tue, 8 May 2001 22:34:30
+0200 :

>Det er blevet pålagt fra FranceTelecom's ledelse.

Såfremt at Tiscali Denmark A/S ville komme til at hedde Tiscali
Denmark A/S istedet for World Online Denmark A/S ville det nok også
være Tiscali S.p.A som ville "pålægge" det.

>Det er led i en større kampagne, hvor der kommer Orange i mere end 50 lande.

Det ville sandsynligvis også være begrundelsen såfremt at World
Online blev til Tiscali.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-05-01 22:46

On Tue, 8 May 2001 22:34:30 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Tja...WOL har jo prøvet det 1 gang.

Jo tak - jeg stod for at rette "Image Scandinavia" til "World Online"
på websiderne, så det er næppe noget, jeg glemmer.

Men antallet af kunder var ikke så stort dengang. Image's
marketingsbudget kunne jo heller ikke anklages for at være højt, så på
den front var der ikke tale om at man skulle "begynde forfra" med
markedsføringen, eller at der var "spildt" så mange penge. Derudover
blev der jo også ændret en sjat på virksomhedens fokus (Image
Scandinavia var en lille Internetudbyder; World Online var en
pan-europæisk udbyder, der også har villet lege portal, mobiltelefoni,
etc.), så ved WOL-skiftet ville det i forvejen være nødvendigt med alt
det trommeslageri.

>Og ja, det koster mange penge at lave sådan en omfattende rebranding.
>Det er led i en større kampagne, hvor der kommer Orange i mere end 50 lande.

Det plejer det at være :)

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 09-05-01 15:07

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> [...]
> det, ikke er så smart endda. Da Tiscali ikke er udbredt i forvejen i
> Danmark (eller i de andre lande i norden), er behovet for at skifte

Hehe.. Det lyder som Lasat-tricket...

Lasat købet et (i Danmark) relativt ukendt firma, nemlig Eicon... Men navnet
Lasat bliver afskaffet, og Eicon fortsætter..

I u(d)landet kander man nemlig ikke Lasat, tilgengæld er Eicon stort...

Meget underligt firma..

/Henning

---

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-05-01 18:04

On Wed, 9 May 2001 15:07:03 +0100, "*DrømmeFyren*"
<VarmeSoeges@hotmail.com> wrote:

>Lasat købet et (i Danmark) relativt ukendt firma, nemlig Eicon... Men navnet
>Lasat bliver afskaffet, og Eicon fortsætter..

ISDN-mæssigt var Eicon mere kendt end Lasat for nogle år siden. Men
her var det bl.a. hvilket mærke, Tele Danmark valgte til deres
ISDN-pakker, der ændrede på noget.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 10-05-01 02:04

> ISDN-mæssigt var Eicon mere kendt end Lasat for nogle år siden. Men
> her var det bl.a. hvilket mærke, Tele Danmark valgte til deres
> ISDN-pakker, der ændrede på noget.

Nu laver Lasat/Eicon jo ikke _KUN_ IDSN udstyr... Ydermere, er det et Lasat
Speed II der leveres med TDCs ISDN-tilbud for tiden...

Lasat laver jo også alm. modems (som TDC også i LANG ting solgte billigt med
et Opasia abb.), xDSL-udstyr, routers, og 1000 andre ting..

Faktisk har jeg været til en jobsamtale hos i-Data (som deres moderselskab
hedder), som produkttester (fik desværre ikke jobbet), hvor en lang række
nye produkter som Lasat har udviklet, på alle mulige forskellige områder
indefor elektronisk kommunikation.

Et personligt gæt fra min side vil være at Lasat producerer5-10 gange så
mange forskellige kommunikations-produkter, som Eicon gør..

/Henning

---

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-05-01 06:38

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Et personligt gæt fra min side vil være at Lasat producerer5-10 gange så
> mange forskellige kommunikations-produkter, som Eicon gør..

Det er så ikke liige min vurdering, men det er vel også irrelevant nu.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 09-05-01 15:03

Kunne godt tænke mig at vide HVILKET engelsk firma...

Hvis min hukommelse stadig virker, ejer France Telekom Orange i
Storbritanien.. Og søreme om FT ikke også ejer Mobilix i Danmark..
Og grunden til navneskiftet Mobilix -> Orange er blot for at hedde det samme
overalt.

/Henning

---

Fra : Per Velschow

Dato : 10-05-01 10:36

> Og kommer til at hedde Orange.

Er der mon nogen der kan fortælle hvordan det skal udtales? Det lyder
rimelig "fladt" at udtale det på dansk.

/Per

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-05-01 10:50

Per Velschow wrote:

> Er der mon nogen der kan fortælle hvordan det skal udtales? Det lyder
> rimelig "fladt" at udtale det på dansk.

Tja, i reklamerne er de heller ikke enige.

Der er både fransk og engelsk udtale.

Personlig kunne jeg bedre li Mobilix.

En farve som firmanavn, tja det skal man altså lige vænne sig til.

Og jeg gad gerne vide, hvordan man kan hjælpe mobilix med at kalde sig
Orange.
Er det ved at sige

Mobilix hedder nu Orange.
Orange var tidligere mobilix
Mobilix findes ikke mere. Det hedder Orange.

Tre gange hver tredje time og på den måde vænne sig til det eller hva?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-05-01 12:41

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> wrote in message
> Per Velschow wrote:
> Og jeg gad gerne vide, hvordan man kan hjælpe mobilix med at kalde sig
> Orange.
> Er det ved at sige

Du kan vel hjælpe homorange med at skifte navn, ved at klippe en masse af
deres nye orangelogoer ud og klistre dem på deres reklmaesøjler, nøjagtig
som Monique gør i TV-spotten. (PS: Jeg tror bare det betyder en kæmpe
rengøringsregning til dem)

> Mobilix hedder nu Orange.
> Orange var tidligere mobilix
> Mobilix findes ikke mere. Det hedder Orange.

Også en mulighed, måske udgive en single med teksten?!

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-05-01 11:00

In article <9ddne8$jki$1@news.inet.tele.dk>,
"Per Velschow" <per@velschow.com> wrote:

> Er der mon nogen der kan fortælle hvordan det skal udtales? Det lyder
> rimelig "fladt" at udtale det på dansk.

Ham den lille lilla mand fra DSB reklamerne giver et meget godt bud -
synes jeg.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-05-01 11:29

Martin Edlich wrote:

> Ham den lille lilla mand fra DSB reklamerne ....

Han hedder Harry.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-05-01 13:16

> Han hedder Harry.