Hund og kat... når det er godt!
Fra : Ann K.

Dato : 07-05-01 21:49

Hejsa alle sammen.
Har ikke skrevet så meget herinde på det sidste - har brugt hunde-ng'en -
men nu er det da vist på tide med et indlæg fra mig
I september fik huset her en ny beboer...8 uger gammel... en lille, køn, og
totalt fjollet pige ved navn Dise...
Puhh, hvor var vi nervøse... Saga har jo ikke ligefrem tilkendegivet at hun
kan lide andre hunde end vores "gamle" Sif, men vi tog chancen...
Status idag:
Sif ser gerne at vi sælger "Terroristen" hurtigst muligt!!!! Og billigt!!!!!
Dise har nemlig en helt fantastisk evne til at tage Sif's foretrukne
sovepladser, kaste sig vildt knurrende over hende når Sif helst bare vil
sove, Møve sig i mellem hånd og Sif's krop når man vil kæle med hende osv
osv....
Tjalfe er så inderligt ligeglad med den lille hund.... Kan den ikke finde ud
af at opføre sig ordentligt = ikke jage efter ham, så har han nogle virkelig
velfungerende sømposer klar!! Dét har medført at Dise da godt kan finde på
at hoppe glad hen mod ham, men lige så snart han stiller sig i "positur", så
er vovsen gået
Ranje har vist nok endelig fundet ud af at Dise _ikke_ er faaaaarlig... Han
tør nu hvæse af hende og nogen gange oven i købet daske hende nogle
velfortjente lussinger... Og så er det heeelt fint at kunne spise af
hvalpefoderet Desværre har Dise fundet ud af at hun får en reaktion fra
Ranje = vild flugt, hvis hun er for voldsom i sin fremfusen... Men som sagt
er Ranje endelig begyndt at sige fra, så mon ikke hun snart holder op???
Aske.... har fået en ny legekammerat!!!! Gider ikke længere at stoppe Dise,
når hun ræser afsted efter ham... så skulle jeg jo gøre det samme når det er
Aske som jager hunden!!! Heldigvis har Dise fuld kontrol over sin
bidehæmning og Aske over sine kløer, for nogen gange ser det altså ret
voldsomt ud, når de to ligger og roder rundt i en stor kæmpende bylt midt på
gulvet.... Og så vasker de bare hinanden (en skovkat soigneret af en
shetland sheepdog er et ret morsomt syn!)
Saga??? HA - hun og Dise sover middagslur sammen i sengen, drikker af samme
vandskål, leger vildt, kæler, deles om sovepladserne = Saga i hundekurven og
Dise i kattehulen! Alt i alt tror jeg at Saga prøver at lære den lille hund
at opføre sig som en rigtig kat... og noget af det er ved at lykkes... Dise
kradser løs med bagbenene når hun leger med andre hunde, hun gnider kind på
mig og manden, logrer meget sjældent når hun er sammen med Saga, men har
halen højt løftet, Dise kradser også på dørene indenfor, hvis de er lukkede
osv osv (Jeg har fået en helt ny forståelse for min hyrdehunds intelligens
og evne til at læse forskellige dyrearters kropssprog korrekt - forstår
virkelig hvorfor hundene er blevet fremavlet til hyrdejobbet!)
Nogen gange går deres samarbejde dog for vidt - fx da de begyndte selv at
ordne kattebakke ...Saga fyldte, Dise tømte! Dét stoppede vi meget hurtigt

Og jeg har mere travlt end nogensinde før... Godt at vores dyr selv har
valgt at dele Jan og mig i mellem sig... Saga (morgen/formiddag), Dise, Aske
til mig - og Saga (aften), Sif, Tjalfe til Jan... Ranje, tja, den som fylder
madskålen er den til enhver tid foretrukne

Bare lige en update så at I kan se at jeg stadig er "på" - og glææææder mig
til den næste katte-kom-sammen når den engang bliver holdt - Camilla

Mvh Ann og hele "banden"

Fra : Kate

Dato : 11-05-01 00:09

Hej Ann

Det lyder som om der er godt gang i den hjemme hos dig. Det er altså
sjovt at de forskellige dyr sagtens kan enes og slå sig sammen. Nå, men
Dise lyder jo også til at hun er på vej til at blive en god kat
Her kan dyrearterne ikke med hinanden, hverken på tværs eller lige
iøjeblikket indbyrdes. Dvs kaninerne slås som var de aldrig kastrerede.
Skal vi bytte
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Ann K.

Dato : 11-05-01 21:17

Hej Kate.

>Her kan dyrearterne ikke med hinanden, hverken på tværs eller lige
iøjeblikket indbyrdes. Dvs kaninerne slås som var de aldrig kastrerede.
Skal vi bytte
<> Hi, hi smager de godt???
Nej - drille, drille... Selv om jeg gerne spiser "niner" kunne jeg ikke
klare at sætte gebisset i andres kæledyr!
Desværre tror jeg ikke at hverken Dise, Saga, Tjalfe eller Aske vil have de
samme betænkeligheder... Så behold du hellere dine "niner" hos dig, hvis du
da ønsker at de skal dø af alderdom

Men det er da trist at høre, at Johan og Sofie stadig ikke er kommet
hinanden nærmere...

Mvh Ann

Fra : Kate

Dato : 13-05-01 18:46

"Ann K." wrote:

> Hej Kate.

> iøjeblikket indbyrdes. Dvs kaninerne slås som var de aldrig kastrerede.
> Skal vi bytte
> <> Hi, hi smager de godt???

Tjaaa, kaniner smager faktisk godt, men de her er så gamle at de vist
kun kan bruges til handsker Ja, jeg kan godt ta' den slags
drilleri, jeg er vant til mosten. Det er faktisk sjovt når folk kommer
med den bemærkning at sige "Ja", fordi det giver altid hævede øjenbryn.
Jeg har faktisk spist kanin flere gange, men naturligvis aldrig mine
kæledyr.

>Så behold du hellere dine "niner" hos dig, hvis du
> da ønsker at de skal dø af alderdom

Ja, lige iøjeblikket er jeg ikke sikker på om de dør af alderdom eller
fordi de ender med at slå hinanden ihjel, eller måske af kedsomhed fordi
jeg smider dem i bur snart sagt hver aften (de er normalt fritløbende
24/7)

> Men det er da trist at høre, at Johan og Sofie stadig ikke er kommet
> hinanden nærmere...
>
> Mvh Ann

Johan og Sofie er tilbage til deres normale våbenhvile med de sjældne
drillerier fra Johans side, som gør Sofie så gal. Jeg tror Johan stadig
en gang imellem mangler Oliwer, men det bliver mindre og mindre. Sofie
har helt glemt ham, ingen tvivl om det. Det er nok kun mig som savner
ham, men det er jo meget naturligt.