Ftp via proaccess
Fra : Mr.Smith

Dato : 07-05-01 19:26

Hej

Håber nogen kan hjælpe med en løsning på hvordan jeg sætter en ftp op når
jeg har proaccess, jeg har 2 maskiner hvor den routeren ikke er tilsluttet
(sådan skal det være iflg. tdc support) skal bruges som ftp server.....har
forsøgt alt mellem himmel og jord. Hvis jeg ændre på ip adresserne virker
netværket ikke og uanset hvad, så er det ikke muligt at "connecte" til
ftp'en.

Mvh

Smitty

Fra : Kim Bjørn Nielsen

Dato : 07-05-01 21:30

Mr.Smith wrote in message <9d6pbs$8qb$1@news.inet.tele.dk>...
>Hej
>
>Håber nogen kan hjælpe med en løsning på hvordan jeg sætter en ftp op når
>jeg har proaccess, jeg har 2 maskiner hvor den routeren ikke er tilsluttet

?? Begge systemer er vel på samme LAN 192.168.1.x/24

>(sådan skal det være iflg. tdc support) skal bruges som ftp server.....har
>forsøgt alt mellem himmel og jord. Hvis jeg ændre på ip adresserne virker

router = 192.168.1.1
http systemet = 192.168.1.3
ftp systemet = 192.168.1.4

right?

>netværket ikke og uanset hvad, så er det ikke muligt at "connecte" til
>ftp'en.

Med ovenstående, kan du da pinge mellem systemerne, og kan du ftp fra http
systemet til ftp systemet?

/Kim

Fra : Mr.Smith

Dato : 09-05-01 16:14

Hej Kim

Tak for dit svar, desværre har jeg ikke kunne få noget til at virke efter
hensigten, lige så snart jeg piller ved ip adresserne på maskinerne kan de
ikke gå på nettet, eller også kan de ikke se hinanden.

Mvh

Smitty

Kim Bjørn Nielsen <kim.bjoern@SPAMmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d70ml$g23$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Flemming Madsen

Dato : 09-05-01 16:38

Har du husket at sætte Gateway til 192.168.1.1 ?
Har du husket at sætte DNS til 194.239.134.83 og 193.162.153.164?

Hvilken adresse giver du din maskine?

mvh
Flemming Madsen

Fra : Mr.Smith

Dato : 09-05-01 17:12

Hej Flemming

Jeg var ikke klar over at DNS skulle sættes, så det har jeg ikke. Den
maskine som ftp'en skal køre på sætter jeg til IP: 192.168.1.4 og sub til
255.255.255.0 Den anden maskine er ikke sat til noget....altså
autotildeling.
Gateway er sat til det nævnte.

Et enkelt spørgsmål, er det TCP/IP generelt, eller på netværkskortet man
skal sætte IP'en?

Foreløbig tak.

Smitty

Flemming Madsen <fm@mail.dk> skrev i en