Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Måske OT: Digital video.
Fra : Martin Sorensen

Dato : 10-08-04 21:27

Jeg er ikke helt sikker på om emnet hører hjemme her, men da jeg ikke kan
finde et mere passende sted prøver jeg:

Vi skal have os et nyt DV-kamara; vores nuværende Digital8 har fået svært
ved at afspille (det er så et andet problem der skal løses mht de gamle
bånd).

Jeg er kommet frem til at det nok skal være miniDV, men hvilket?

Det skal være til "point-and-shoot", formålet er mest hjemmebrug.
Budgettet bliver i den lave ende, og eneste krav derudover er FireWire og
kompatibilitet med Mac OS X.

På forhånd tak,

Martin Sørensen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-08-04 09:47

"Martin Sorensen" <santana.sorensen@THISget2net.dk> wrote in message
> [...]
> bånd).
>
> Jeg er kommet frem til at det nok skal være miniDV, men hvilket?

Prøv at tage et kig på sonys kameraer. Der sidder Zeiss frontglas i g giver
et klarere billede end f.eks JVC's video lens.
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=8&Parent=&Producent=533&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction252=2&Sorted252=&Direction476=2&Sorted476=&Direction49=2&Sorted49=&Direction262=2&Sorted262=&Direction667=2&Sorted667=&Direction639=2&Sorted639=&Equal201=&Equal276=&Direction167=2&Sorted167=&Direction260=2&Sorted260=&Direction259=2&Sorted259=&Direction149=2&Sorted149=&Direction150=2&Sorted150=&Direction157=2&Sorted157=&True278=&Trueval278=3153&True779=&Trueval779=15032&True780=&Trueval780=15052&True781=&Trueval781=15033&True787=&Trueval787=13528&True788=&Trueval788=15038&True893=&Trueval893=12302&True934=&Trueval934=12304&True946=&Trueval946=12305&True1051=&Trueval1051=12316&Submit.x=27&Submit.y=9

Her er nok et eller andet spændene

> Det skal være til "point-and-shoot", formålet er mest hjemmebrug.
> Budgettet bliver i den lave ende, og eneste krav derudover er FireWire og
> kompatibilitet med Mac OS X.

Jeg er selv ejer af et Handycam DCR TRV950, og er ved at spare sammen til et
VX2100, men der går nok lige lidt tid, det er måske lige en prisklasse for
høj men så er der TRV33 der er et glimrende kamera, det har en masse lækre
detaljer som DV-in/out og USB til billeder også videre og mulighed for
tilslutning af ekstern mikrofon som jeg har savnet vildt da jeg havde et JVC
af mindre størrelse.

> På forhånd tak,

Det var så lidt

> Martin Sørensen

Mvh
Simon

Fra : Martin Sorensen

Dato : 11-08-04 21:24

In article <4119dd1e$0$208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Simon Nielsen"
<news@REMOVETHISsiho.dk> wrote:

> "Martin Sorensen" <santana.sorensen@THISget2net.dk> wrote in message
>
> Prøv at tage et kig på sonys kameraer. Der sidder Zeiss frontglas i g giver
> et klarere billede end f.eks JVC's video lens.
<snip>
> Her er nok et eller andet spændene

Jeg glemte en ting - jeg vil også helst have DV ind.

Nogen ide om Canons tilbud? De ser umiddelbart lidt billigere ud, og på
fotoområdet plejer Canon da at have ry for god optik.

Findes der nogen gode steder hvor camcorders sammenlignes i stil med
Steve's Digicams og dpreview for Dig Photo?

/Martin

Fra : Langgaard

Dato : 11-08-04 11:29

"Martin Sorensen" <santana.sorensen@THISget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det skal være til "point-and-shoot", formålet er mest hjemmebrug.
> Budgettet bliver i den lave ende, og eneste krav derudover er FireWire og

hej

Overvej Sony Digital 8, så kan du afspille og redigere i dine gamle bånd.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Martin Sorensen

Dato : 11-08-04 21:18

In article <cfcsm2$ulo$1@news.dansketelecom.com>, "Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> hej
>
> Overvej Sony Digital 8, så kan du afspille og redigere i dine gamle bånd.

Det har jeg gjort. Ulemperne ved D8 er at det kun er Sony der laver
kameraer, samt at de er større.

Desuden har vi ikke så forfærdeligt meget eksisterende - vi har tænkt at
købe en ext hd og spille det over (hvis vi altså kan finde et kamera vi
kan låne).

mvh

Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-04 14:55

"Martin Sorensen" <santana.sorensen@THISget2net.dk> wrote in message

> Jeg er ikke helt sikker på om emnet hører hjemme her, men da jeg ikke kan
> finde et mere passende sted prøver jeg:

dk.forbruger havde været et mere passende sted.

--
-Jens B.

Fra : Morten Wartou

Dato : 12-08-04 15:44

Jens Bruun wrote:
> "Martin Sorensen" <santana.sorensen@THISget2net.dk> wrote in message

> dk.forbruger havde været et mere passende sted.

dk.teknik.tv+video havde da været endnu mere passende, vil jeg mene. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou