Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Præriehund
Fra : Tommy Jensen

Dato : 10-08-04 19:41

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-08-04 19:51

Tommy Jensen wrote:
> Hvad synes I?
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=90431

Hej Tommy!

Jvf. min kritik af missekatten tidligere (selvom præriehunden ikke er et
kæledyr), synes jeg sådan et dyr bør gøre et eller andet - i det mindste et
udtryk af en slags. Et dyrebillede kan også gøre sig, hvis omgivelserne er
interessante, men det synes jeg ikke er tilfældet her. I sådan en positur
bør man også have dyrets øjne med (altså, de er der jo, men de er jo bare
sorte pletter) - og det kræver enten fillflash (som ofte får det hele til at
se noget kunstigt ud), eller at man finder sig en anden vinkel og tager fat
omkring dyret og vender det om. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-08-04 11:06

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message
> Hvad synes I?
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=90431

Banal registrering af et dyr, der ikke foretager sig noget. Farverne er lidt
flade, ansigtet - og dermed øjnene ligger i skygge - hvilket medvirker til
yderligere distance til 'modellen'.
Alt i alt - et ganske almindeligt billede taget af en gæst i zoo.

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net