Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
2.000 GB kort i 2005
Fra : Ukendt

Dato : 09-08-04 21:18

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-08-04 21:38

Tom wrote:

> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2550802/

Endnu en journalist, der ikke ved hvad han skriver om. Den teoretiske
grænse for kortenes størrelse et 2TB. Det betyder ikke der kommer 2TB
kort. Memory Sticks har også 2TB som grænse, men det største der er på
markedet er 1GB (eller deromkring).

Der er en fin lille oversigt på
http://www.digitimes.com/news/a20040805A4013.html
--
JPEGCrops 0.6.15 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : MuLLe

Dato : 09-08-04 22:09

> [...]
> grænse for kortenes størrelse et 2TB. Det betyder ikke der kommer 2TB
> kort. Memory Sticks har også 2TB som grænse, men det største der er på

Jaaaaa de er sku' dygtige de journalister, de har styr på det.

SPADER ER DE !!!!!!! Men sælger det, er det jo godt *GG*

Fra : Peter Rongsted

Dato : 10-08-04 14:06

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
>grænse for kortenes størrelse et 2TB. Det betyder ikke der kommer 2TB
>kort. Memory Sticks har også 2TB som grænse, men det største der er på

Du har sikkert ret i, at journalisten ikke har tjek på tingene. Men selv
DP Review er hoppet med på vognen. De henviser iøvrigt også til
DigiTimes.

http://www.dpreview.com/news/0408/04081001taiwan_newcard.asp

Peter

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-08-04 14:45

Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> wrote

[2TB er max for nyt hukommelseskort]

> Du har sikkert ret i, at journalisten ikke har tjek på tingene.
> Men selv DP Review er hoppet med på vognen. De henviser iøvrigt
> [...]

Jeg havde nu ikke regnet med at et sted som dpreview ville falde i
sådan en fælde. Jeg led under den illusion at de havde mere styr på
tingene. Suk.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 10-08-04 16:39

> [...]

>Jeg havde nu ikke regnet med at et sted som dpreview ville falde i
>sådan en fælde. Jeg led under den illusion at de havde mere styr på

Jeg blev også lidt skuffet. Man burde nok sende dem en mail.

Peter

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 11-08-04 10:51

Peter Rongsted wrote:

> Jeg blev også lidt skuffet. Man burde nok sende dem en mail.

Hmm, hvad er der helt præcist galt med dpreviews artikel ? De skriver
på ovenstående link:

> It is also claimed the capacity of the card has the potential to reach 2 Terabytes (TB).

Dvs. at kortet har mulighed for at nå 2 TB. De skriver _ikke_ at der
rent faktisk findes sådan et kort. Det fremgår derimod af JP's artikel,
hvor der står at kortet har plads til 2 TB. De 2 TB handler vel bare om
adresseringen af lageret sker med et vist antal betydende bit (41).

Der vil helt sikkert være en del praktiske problemer med at lave chips
der kan rummer denne datamængde på den begrænsede fysiske plads. Og så
meget plads vil vi jo heller aldrig få brug for

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-08-04 12:12

Kurt Kjær Jensen <slettes_kkjen_slettes@aub.dk> wrote

> Hmm, hvad er der helt præcist galt med dpreviews artikel ? De
> skriver på ovenstående link:

> Dvs. at kortet har mulighed for at nå 2 TB. De skriver _ikke_ at
> der rent faktisk findes sådan et kort. [...]

De har ændret artiklen. Den gamle overskrift var "2 Terabyte memory
card" og formuleringen var "Taiwanese manufacturers are planning to
launch a new memory card format clamied to offer transfer speeds
of120MB per second, 10 times faster than Secure Digital cards. It is
also claimed the capacity of the card will reach 2 Terabytes (TB).".

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 11-08-04 17:02

Toke Eskildsen wrote:
> [...]
> of120MB per second, 10 times faster than Secure Digital cards. It is
> also claimed the capacity of the card will reach 2 Terabytes (TB).".

OK, jeg har været lidt fraværende et par uger

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Deaster

Dato : 11-08-04 20:38

Kurt Kjær Jensen wrote:

> OK, jeg har været lidt fraværende et par uger

Herinde, eller sådan mere generelt ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"