Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et forsøg på panning , kritik modtages !
Fra : Hansen

Dato : 09-08-04 19:34

Hejsa Ng

Jeg har forsøgt med med lidt panning på nogle CSC ryttere i det netop
afsluttet post Danmark rundt.
Kritik modtages meget gerne !

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=89430

Leo

Fra : Thomas Kjær

Dato : 09-08-04 19:40

On 2004-08-09, Hansen <teli@stofanetnospamtak.dk> wrote:
> Jeg har forsøgt med med lidt panning på nogle CSC ryttere i det netop
> afsluttet post Danmark rundt.
> Kritik modtages meget gerne !
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=89430

Det er jo lykkedes ganske godt for dig. Hovedbilledet synes jeg er et
godt sportsbillede, der fuldendes af de to uskarpe forfølgere.
Jeg synes dog der mangler en *lille* smule hastighedsfornemmelse i
billedet, men det er ikke meget.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Anders F

Dato : 09-08-04 20:24

"Hansen" <teli@stofanetnospamtak.dk> wrote in message
> Hejsa Ng
>
> Jeg har forsøgt med med lidt panning på nogle CSC ryttere i det netop
> [...]

Kanon! Laaaangt federe end monsterskarpe skud med "en mangetusindedel"

/Anders

Fra : Tommy Fer

Dato : 09-08-04 20:32

Hansen wrote:
> Hejsa Ng
>
> Jeg har forsøgt med med lidt panning på nogle CSC ryttere i det netop
> [...]

Jeg har også leget med den teknik, syntes at 1/125 del var det rigtige for
mig, men også med et lidt hurtigere "cykel" motiv..

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=81811
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-04 21:17

Tommy Fer wrote:
> Jeg har også leget med den teknik, syntes at 1/125 del var det rigtige for
> mig, men også med et lidt hurtigere "cykel" motiv..
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=81811

Det kommer ganske an på hvor hurtigt det man skyder bevæger sig..
fx. er 1/125 for hurtigt til en havetraktor

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-08-04 20:35

"Hansen" <teli@stofanetnospamtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Ng
>
> Jeg har forsøgt med med lidt panning på nogle CSC ryttere i det netop
> [...]

Hej Leo.

Det er du sluppet godt fra. Du fanger netop farten i cykelsporten og det gør
billedet interessant at se på. Panning er ikke det letteste at udføre med
succes. Tillykke med det fine resultat.

MVH
Thomas

Fra : Henrik Sahl

Dato : 11-08-04 22:26

> [...]
> Hejsa Ng
>
> Jeg har forsøgt med med lidt panning på nogle CSC ryttere i det netop

Forklar lige panning, tak.

Mvh
Henrik

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-08-04 22:39

Henrik Sahl wrote:

> Forklar lige panning, tak.

At man indstiller kameraet på en relativ langsom lukketid, og at man
under eksponeringen følger objecter i bevægelse.

Det er svært, og det gir' mange fejlskud, men også enkelte billeder
som kan være ekstra gode, da den udtværrede baggrund giver en helt
speciel oplevelse af bevægelsen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 11-08-04 22:40

> Forklar lige panning, tak.

Panning er, når du forsøger at følge et objekt så du får indtrykket af fart.
Et eksempel kunne være, at du forsøger at fotografere en bil, så hjulene og
baggrunden er sløret pga. bevægelse, men selve bilen er skarp, fordi du har
fulgt den mens du tog billedet. Oftest benyttes en noget langsommere
lukkerhastighed end hvis du vil fryse den bevægelse der finder sted.
Håber det giver en idé om, hvad panning er

MVH
Thomas