Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hastighed på SD kort?
Fra : Ukendt

Dato : 09-08-04 16:24

Hej

Jeg har bestil et Canon Ixus IIs, og synes det er sjovt at man kan tage
videoklip med kameraet. Spørgsmålet er om ikke disse videoklip stiller store
krav til hastigheden af det SD kort som dataene skal lagres på.
Nu vil jeg købe et standard Sandisk 256 MB kort. Er det hurtigt nok, eller
bør det være et Sandisk Ultra 2 kort jeg skal købe?

Jeg kan ikke finde noget på nettet om forskellen i hastighed på de to
korttyper - kun at Ultra versionen kan skrive med 9MB/sekund

Er der overhovedet nogen der ved hvad forskellen i hastighed er på de to
kort

Mvh.
Thomas

--
Hvis du vil skrive til mig skriv til tholsnabelaget2netpunktumdk

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 19:40

Se her http://www.dpreview.com/reviews/canonsd100/page8.asp for hastigheder.
Ingen grund til dyre indkøb af et superkort til dette kamera. Investering i
fremtiden? Ofte ikke umagen værd hvis kameraet beholdes 2-3 år.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 16:14

> [...]
> Ingen grund til dyre indkøb af et superkort til dette kamera. Investering
> fremtiden? Ofte ikke umagen værd hvis kameraet beholdes 2-3 år.

Ok

Tak for dit svar, så vil jeg spare bekymringerne....

Thomas