Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Canon produktkvalitet?
Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 12:03

Jeg har lige oplevet at spejlet er gået løst på min 10D og har nu afleveret
den til reparation hos PW Service. Ingen problemer, men det tager 2-3 uger
at reparere den. Jeg er virkelig glad for at dette ikke sket på min Indien
rejse i Juni! Jeg er efterhånden begyndt at tænke på om min strategi uden
backup kamera er den rigtige.
Første nedbrud skete på min tur til Hong Kong i februar med defekt lukker
efter ca. 4000 billeder. Jeg er vel oppe på ca. 15000 billeder med det løse
spejl.

Er der andre, der har tilsvarende erfaringer? Eller har jeg bare været
uheldig?

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-08-04 12:16

"Hans Kruse"
> [...]
> spejl.
>
> Er der andre, der har tilsvarende erfaringer? Eller har jeg bare været

Det lyder sku da pisse irreterende at kameraet bryder sammen så
ofte, men værre at de skal bruge 2-3 uger på at reparere det -
Måske jeg bare sku blive ved Nikon og Fuji, de bryder også
sammen, men rep tiden har da været under en uge, selv med
forsendelse til Tyskland (Fuji har ikke værksted i DK)..
Du har min dybeste sympati - on the bright side, renser de
vel også ccd'en og fikser hotte pixel, hvis der sku være nogen..
-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 12:48

> [...]
> sammen, men rep tiden har da været under en uge, selv med
> forsendelse til Tyskland (Fuji har ikke værksted i DK)..

For at være retfærdig overfor PW Service så skal siges at de selv undskyldte
den lange reparationstid pga. ferie og ekstra belastning omkring Olympiade.
Men irriterende er det. Heldigvis har jeg ikke rejser planlagt i denne
periode. Først i slutningen på Sept. til USA.

> Du har min dybeste sympati - on the bright side, renser de
> vel også ccd'en og fikser hotte pixel, hvis der sku være nogen..

Jeg har ikke set nogen hotte pixel og jeg renser selv cmos sensoren, så det
betyder ikke noget for mig. Så ingen bright side her

Når der kommer en værdig afløser for 10D fra Canon, som ikke koster den
halve bondegård, så bliver 10D nok min backup isf. at bliver solgt

Mvh, Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-04 18:03

Hans Kruse wrote:
> [...]
> spejl.
> Er der andre, der har tilsvarende erfaringer? Eller har jeg bare været

Mit 300D har rundet 30k billeder for nylig, og der har ikke været
problemer.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3