Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon 5700
Fra : Anders Sørensen

Dato : 07-08-04 11:25

Hej

Vil det være dumt af mig at købe et Nikon 5700, da det jo efterhånden
har et par år på bagen?
Det kan fås på nettet til ca. 4650,- inkl. forsendelse.

Ville Fuji S7000 være et bedre valg?
Andre alternativer er meget velkomne.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-04 11:57

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> Hej
>
> Vil det være dumt af mig at købe et Nikon 5700, da det jo efterhånden
> har et par år på bagen?
> Det kan fås på nettet til ca. 4650,- inkl. forsendelse.

vi har to 5700 på arbejde som bliver brugt til mindre fotoopgaver
(reklame og internet bureau) ..

Det er ikke ret bevendt hvis du skyder i RAW men ellers er det fint
kamera. (pga. hastiheden)

Det er ikke idelt til sportsfotografering, men derudover er det et godt
bygget og nemt at bruge.

Der er også et 8700 m. 8 mpix istedet for 5, men det har ikke prøvet ...
rygtet siger at der stort set det samme kamera.

Du kan evt. med fordel finde et brugt til færre penge ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Anders Sørensen

Dato : 08-08-04 00:06

Den Sat, 07 Aug 2004 12:25:10 +0200, skrev Anders Sørensen
> [...]

>har et par år på bagen?
>Det kan fås på nettet til ca. 4650,- inkl. forsendelse.

Jeg overvejer kraftigt Monolta DiMAGE A1, istedet for de 2 andre, dels
på grund af den manuelle zoom-ring med antishake som A1'eren har, men
også fordi det er nyere end Nikon 5700, og har mindre billedstøj end
Fuji S7000.
Desuden har A1 en 28 mm vidvinkel mod de to andres 35 mm.
A1 har øjensynligt også den bedste batterilevetid af de 3.