Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konica-Minolta Dimage Z2 vs. FujiFilm Fine~
Fra : Andrew

Dato : 07-08-04 10:21

Hejsa

Her på falderebbet, hvor jeg næsten havde bestemt mig for hvilket kamera jeg
skulle købe blev jeg i tvivl.
Er FujiFilms Finepix S7000 for avanceret til mig? Er det "overkill" til en
amatør som mig? Er de 6 Mpixel nødvendige?
Jeg opdagede et kamera fra Konica-Minolta der hedder Z2.
Det har fået flotte anmeldelser, og det har jo de funktioner som jeg leder
efter. Det har hele 10 x optisk zoom, hvilket virkeligt tiltaler mig.
FujiFilms S7000 har jo kun de 6 x optisk zoom. Det er 1K billigere. Bagsiden
er at det har 2 Mio færre pixels og så har jeg hørt rygter om dårlig
batteritid.

Jeg er ikke i "pengenød", så jeg har råd til at give de 1000 ekstra for
FujiFilms S7000, men jeg er i tvivl om det er nødvendigt.
Mon jeg vil ærgre mig senere, hvis jeg virkelig bliver bidt af en gal
fotograf, over at jeg ikke gav de 1000 spir ekstra og fik et kamera der var
dét bedre...?
Og så er spørgsmålet: ER S7000 bedre, sådan rent "indmads-mæssigt"? Er der
bedre optik? etc.?

Mvh Anders

Fra : H. Jørgensen

Dato : 07-08-04 10:31

Der er lige kommet et Konica-Minolta Dimage Z3 med 12X
Se http://photohobby.net/webboard/show.php?Ca...alldata&No=1171

Henrik

Fra : Andrew

Dato : 07-08-04 14:50

Hej igen

Jeg har været alt for hurtig til at sætte mig fast på noget. Jeg er nødt til
at bruge bunker af tid på at overveje det her.

Jeg har lige fundet ud af at Kanon netop har sendt DX7590 på gaden.
http://www.dcresource.com/reviews/cameraDetail.php?cam=616

Det ser sgu lovende ud. Nogen der kender dette, eller forgængeren?!
Det kommer til at koste ca. $500, dvs. i danmark vel omkring 3500,-

Mvh anders

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-08-04 16:01

"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har været alt for hurtig til at sætte mig fast på noget. Jeg er nødt
til
> at bruge bunker af tid på at overveje det her.

Ja, og hvis du overvejer endnu længere, dukker der yderligere nye modeller
op på markedet, og så går tiden lissom med det...

> Jeg har lige fundet ud af at Kanon netop har sendt DX7590 på gaden.
> http://www.dcresource.com/reviews/cameraDetail.php?cam=616

Du mener formentlig Kodak.

> Det kommer til at koste ca. $500, dvs. i danmark vel omkring 3500,-

Regn med en faktor 10 i forhold til US-prisen, dvs. omkring 5.000,- i DK

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Tommy Jensen

Dato : 07-08-04 16:28

On Sat, 7 Aug 2004 17:01:01 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

>til
>
>Ja, og hvis du overvejer endnu længere, dukker der yderligere nye modeller
>op på markedet, og så går tiden lissom med det...

Ja men på nuværende tidspunkt kunne det måske være smart at vente
indtil Photokina er overstået. Om ikke andet for det prisfald der
følger på gamle modeller når nye frigives.

MVH Tommy

Fra : Tommy Jensen

Dato : 07-08-04 16:05

On Sat, 7 Aug 2004 15:50:04 +0200, "Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det ser sgu lovende ud. Nogen der kender dette, eller forgængeren?!
>Det kommer til at koste ca. $500, dvs. i danmark vel omkring 3500,-

Næppe. Hvis prisen i USA er $500 så bliver prisen i Danmark nok
nærmere 4500-5500.

MVH Tommy

Fra : Gert Medom

Dato : 08-08-04 10:44

Hej.

Du kan prøve at kigge her:

http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/art0007.htm

Jeg har ikke selv haft en fujifilm, men kameraerne fra dem er ihvertfald
interessante. Samme Karbo har hos IDG, nu LIBRIS, skrevet et hæfte, der
hedder digital kameraet- fra A til Z, som er godt til at blive klog af.

Ellers kan du på biblio prøve at bladre i Digital Foto. Der er jævnligt
anmeldelser af Fuji Kameraer, og jeg mener S7000 har været testet sidste
år....

Hilsen

/Gert