Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Afløser for Canon D30, skal man vælge D10 ~
Fra : Brian Oestergaard

Dato : 06-08-04 23:10

Hej

Jeg skal til USA og så er jeg nok nød til at købe en afløser for mit ellers
udmærkede D30.

Er der nogle af jer som evt. har prøvet både D30, D10 og 300D og kan sige
lidt om hvordan de er i forhold til hinanden.
Her tænker jeg på autofokus, antal billeder per sekund og hvor hurtig de er
til at tømme/fylde bufferen.
D1 mk2 er lige rigelig dyr til mig :(

Alle inputs er velkomne.

På forhånd tak.

Brian Østergård

Fra : Michael Holm

Dato : 07-08-04 09:21

Den største forskel, bortset fra bygge-kvaliteten (10D føles bedre i hånden,
300D er lettere) er at bufferen på 10D er meget større, og det er en meget
god ting, ved kameraer som skal gemme 6 megapixels hver gang man trykker på
knappen.

Autofocus og den slags er stort set det samme. Hvis du skal bruge det i et
professionelt studie, så køb 10D - der passer alle stik (flash) til standard
udstyr. 300D har vist ikke en flash-connector.

Køb også mere RAM, og sælg dit D30 til Mark Enogh (check
dk.marked.privat.foto)

--Michael

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 07-08-04 18:08

"Michael Holm" <Valid@Email.com> skrev i en meddelelse
> [...]

standard
> udstyr. 300D har vist ikke en flash-connector.
>
> Køb også mere RAM, og sælg dit D30 til Mark Enogh (check

Tak for inputs :)

Det lyder som om at jeg vil blive træt af at en 300D føles spinkel når jeg
nu er vænnet til en D30.
Jeg er ret sikker på at det bliver en D10.

Jeg har en 1Gb microdrive så jeg har da lidt ram at starte op på

Brian Østergård

Fra : Jan F.

Dato : 07-08-04 12:29

"Brian Oestergaard" <mantabrianREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle af jer som evt. har prøvet både D30, D10 og 300D og kan sige
> lidt om hvordan de er i forhold til hinanden.

Jeg synes ikke autofokus på 10D er overbevisende, den skulle fungere bedre
på 300D.

--

Jan F.

Fra : Deaster

Dato : 07-08-04 16:05

Jan F. wrote:

> "Brian Oestergaard" <mantabrianREMOVE@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:2nidu8F19a3gU1@uni-berlin.de...

> Jeg synes ikke autofokus på 10D er overbevisende, den skulle fungere
> bedre på 300D.

Que ? Det skulle da meget gerne være præcis den samme AF som sidder i
10D som i 300D ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Deaster

Dato : 07-08-04 16:06

Brian Oestergaard wrote:

> Hej
>
> Jeg skal til USA og så er jeg nok nød til at købe en afløser for mit
> ellers udmærkede D30.

Muligvis et dumt spørgsmål, men hvorfor er du nød til det ?

> [...]
> sige lidt om hvordan de er i forhold til hinanden.
> Her tænker jeg på autofokus, antal billeder per sekund og hvor hurtig

Jeg har et 10D, før havde jeg 2 styk D30, jeg var rigtigt glad for
D30'erne, meen AF i svag belysning begyndte efterhånden at irritere mig
så meget at jeg købte et 10D istedet.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 07-08-04 18:05

Hej

Tak for svar.

> Muligvis et dumt spørgsmål, men hvorfor er du nød til det ?

Nah det er jeg vel heller ikke nødvendigvis, faktisk er jeg stadig meget
glad for min D30 som jeg stadig betragter som et godt køb selvom den kostede
Kr. 25.000,- den gang !. Men når nu chancen byder sig så er det med at slå
til :)

> Jeg har et 10D, før havde jeg 2 styk D30, jeg var rigtigt glad for
> D30'erne, meen AF i svag belysning begyndte efterhånden at irritere mig
> så meget at jeg købte et 10D istedet.

Det var lige en af de ting jeg gerne ville høre. Netop AF´n på D30 er en af
de få ting som jeg ikke er vildt glad for. Selv med L-objektiver er den
noget dårligere end min gamle EOS50.
Nu ved jeg godt det er svært men hvordan vil du beskrive autofocus på D10
kontra D30, og hvad med billedhastigheden på de to er der nogen forskel ?.

Brian Østergård

Fra : Deaster

Dato : 07-08-04 19:25

Brian Oestergaard wrote:

> [...]
> meget glad for min D30 som jeg stadig betragter som et godt køb
> selvom den kostede Kr. 25.000,- den gang !. Men når nu chancen byder

Åhh ja, men hvis jeg var dig og ikke måske ikke havde megatravlt, ville
jeg nok lige vente og se hvad Canon kommer med, vist nok i starten af
september.

> Det var lige en af de ting jeg gerne ville høre. Netop AF´n på D30
> er en af de få ting som jeg ikke er vildt glad for. Selv med
> L-objektiver er den noget dårligere end min gamle EOS50.

Jep.

> Nu ved jeg godt det er svært men hvordan vil du beskrive autofocus på
> D10 kontra D30,

I dagslys er den noget hurtigere, men ikke revolutionerende, derimod er
den klasse bedre i svagt lys, der dog en del gange hvor jeg stadig har
måtte skifte til manuel fokus. Der skal du nok op i noget D1/dmk2/
eller D1S.

>og hvad med billedhastigheden på de to er der nogen
> forskel ?.

Svjv. er de begge 3 fps, bufferen er på 9 billeder, hvor den vist er 7
eller 8 på D30.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-08-04 09:12

On 07 Aug 2004 15:06:06 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:
klip

> [...]

>Jeg har et 10D, før havde jeg 2 styk D30, jeg var rigtigt glad for
>D30'erne, meen AF i svag belysning begyndte efterhånden at irritere mig

Muligvis et dumt spørgsmål, men hvorfor 2 stk. D30 ?
mvh Ebbe

Fra : Deaster

Dato : 08-08-04 10:33

Ebbe Hansen wrote:

> On 07 Aug 2004 15:06:06 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:
> klip

> Muligvis et dumt spørgsmål, men hvorfor 2 stk. D30 ?
> mvh Ebbe

Nr. 2 blev købt da de var rigtigt billige på brugtmarkedet, mere som en
slags backup eller reserve. 1'eren solgte jeg da jeg købte 10D, og nr.
2 røg hurtigt efter da jeg aldrig nogensinde brugte det.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-08-04 16:51

Ebbe Hansen wrote:
> Muligvis et dumt spørgsmål, men hvorfor 2 stk. D30 ?

Det er da ikke så underligt

Når jeg er ude til ræs og fotografere kunne jeg ofte tænke mig at
have et hus mere

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 08-08-04 17:31

Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

>On 07 Aug 2004 15:06:06 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:
>klip

>Muligvis et dumt spørgsmål, men hvorfor 2 stk. D30 ?

Jeg tog billeder til et bryllup i går. Til sådan en opgave kunne jeg
ikke drømme om, kun at møde op med kun et hus. Mindst to og hellere tre.

Prøv at skulle kontakte parret bagefter og sig "desværre". Jeg er
heldigvis selv sluppet til nu. En af mine venner har prøvet det. Man kan
se på ham, at det løber ham koldt ned af ryggen, når han fortæller om
det!

Peter

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 12:06

> [...]
> heldigvis selv sluppet til nu. En af mine venner har prøvet det. Man kan
> se på ham, at det løber ham koldt ned af ryggen, når han fortæller om

Helt enig! Se mit indlæg om min 10D med løst spejl og defekt lukker alt
indenfor ca. 15000 billeder.

Mvh, Hans

Fra : fam. Ager

Dato : 07-08-04 18:09

"Brian Oestergaard" <mantabrianREMOVE@hotmail.com> skrev > Er der nogle af
> [...]
> lidt om hvordan de er i forhold til hinanden.
> Her tænker jeg på autofokus, antal billeder per sekund og hvor hurtig de

hej
jeg har 300d og er meget tilfreds,men skulle jeg købe idag ville jeg købe
10D,udelukkende på grund af den større buffer....4 stk. raw billeder på 300d
og det går langsomt...men kan man leve med det er 300d fint...

torben ager