Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik ønskes
Fra : Morten Wartou

Dato : 06-08-04 22:12

Halløj!

Et billede af en cykel? Hvad tænkte ham Morten Wartou? Ja, hvorfor ikke,
tænkte han, og skød den. Hvad siger I til det?

http://inet.uni2.dk/~unimwl/Cykel.jpg

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-08-04 23:27

Morten Wartou wrote:

> Hvad siger I til det?

Jeg synes dette foto er noget idé- og formålsløst knipseri...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-08-04 06:56

> Jeg synes dette foto er noget idé- og formålsløst knipseri...

Tak min kære. Jeg kan altid bruge en god kommentar fra en mand der nærmest
går i ekstase over et glas vand med blomster i
(www.steves-digicams.com/dpotd/aug2004/08062004.jpg). Men der må jo være
noget der giver blomsterbilledet idé og formål, det kan jeg blot ikke se, da
jeg ikke er prof. fotograf. Skal der være idé og formål med alle billeder?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : emj

Dato : 07-08-04 08:26

On Sat, 7 Aug 2004 07:56:23 +0200, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>Skal der være idé og formål med alle billeder?

Man kan vel i det mindste forvente, at fotografen har noget at vise,
og ikke ulejliger folk unødigt med billeder som dit cykelbillede.
Det har absolut ingen kvaliteter og er spild af folks tid.

Hilsen emj

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-08-04 09:14

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan vel i det mindste forvente, at fotografen har noget at vise,
> og ikke ulejliger folk unødigt med billeder som dit cykelbillede.
> Det har absolut ingen kvaliteter og er spild af folks tid.

Her er jeg dobbelt lodret uenig med dig. Vel omkring 90 % af de billeder der
vises frem her og på eks foto-kritik (det er lang tid siden jeg har været
der) er clicheer og gentagelser af billeder og "ideer", vi har set i
tusindvis af gange siden fotografiets opståen.

Kommer der endeligt et lidt anderledes billede får hele koblet af - skal vi
kalde dem traditionalister for at være venlig - ondt i
siddemuskelen.

"Man kan vel i det mindste forvente, at" en "kritiker" prøver at sætte sig
ud over sin vanetænkning før munden løber over.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-08-04 08:27

Hej Morten. Send det i en "normal" web-størrelse så skal jeg gerne
kommentere.
Mvh
Ole

---

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-08-04 09:02

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Morten. Send det i en "normal" web-størrelse så skal jeg gerne
> [...]

Nå, nu var de andre grove ved dig, så jeg lod download køre færdig ( har
andet kørende også ) og det er OK størrelse. Sorry.
Først det gode:
Billedet rækker ud over de sædvanlige fotografiske clicheer så som kønne
blomster/folks unger/nøgne piger/hundehvalpe osv. Alene af den grund gider
jeg se på det.
Fine farver
1/2 god komposition
Den manglende dybdeskarphed fungerer fint her
Lys/skygge-spillet er fint omend man kunne ønske tegning i det sorte til
venstre
Så det mindre gode
Det er ikke så visuelt spændende/interessant at det gør noget.

Et råd fra en anden amatør ?
Brug noget tid (billeder) på at "se" på den måde du har gjort her - det
kunne gå hen og blive interessant.

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-08-04 09:28

Ole Larsen wrote:

> Nå, nu var de andre grove ved dig, så jeg lod download køre færdig (
> har andet kørende også ) og det er OK størrelse. Sorry.
He. Jaja, at Ebbesen er grov, kommer jo ikke bag på nogen. :)

> [...]
> Den manglende dybdeskarphed fungerer fint her
> Lys/skygge-spillet er fint omend man kunne ønske tegning i det sorte
Ja, det var et bevidst valg - der er jo leget lidt med kurver og
sepiafiltrering. Jeg vil lige kigge på hvad mere detalje kan gøre.

> Så det mindre gode
> Det er ikke så visuelt spændende/interessant at det gør noget.
Næeh, det kan vi sagtens blive enige om. Jeg fandt det blot tiltrækkende på
en eller anden uforklarlig måde. :)

> Et råd fra en anden amatør ?
> Brug noget tid (billeder) på at "se" på den måde du har gjort her -
> det kunne gå hen og blive interessant.
Det må jeg prøve. :)

Takker.

Med venlig hilsen,