Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Taske: Mini Trekker Classic
Fra : Mikkel U.

Dato : 05-08-04 21:09

Hejsa,
Efterhånden som udstyrslisten vokser, er det ikke længere
helt så fedt at have en "håndtaske" til kameraet (10D).
Så, jeg har kigget lidt på forskellige rygsække og er kommet
frem til en jeg synes ser god ud.
Bruger nogle denne taske ?
Se den her : http://www.fovitech.dk/billeder/lowebil/trekker/minicl.jpg
Se beskrivelse her :http://www.fovitech.dk/fotodok/lowe/trekker.htm

Pt skal der blot være plads til følgende :
Canon 10D
Canon 100 mm 2.8 Macro
Canon 28-135 mm
Canon 70-200 4.0

På længere sigt nok også et 17-40, og en 50 mm 1.8 II samt småting.

Lad høre hvad i kan anbefale :)

/m
--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-08-04 21:12

Mikkel U. wrote:
> Så, jeg har kigget lidt på forskellige rygsække og er kommet
> frem til en jeg synes ser god ud.

Har du evt. kigget på Tamracs tasker? http://www.tamrac.com..

Jeg er efterhånden kommet frem til at deres CyberPacks lige må være
noget for mig.

Og i øvrigt er de billigere end lowepro.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 05-08-04 21:32

"Mikkel U." <wrong@604.dk> skrev i en meddelelse
> Lad høre hvad i kan anbefale :)

Jeg kan ihvertfald anbefale Lowepro - det er holdbart og gennemtænkt kram
fra verdens førende producent af fototasker.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-08-04 01:15

"Mikkel U." <wrong@604.dk> wrote:

> [...]
>Canon 28-135 mm
>Canon 70-200 4.0
>
>På længere sigt nok også et 17-40, og en 50 mm 1.8 II samt småting.

Jeg har Classic udgaven af Mini Trekker og kan klart anbefale den.
Skulle jeg købe i dag, ville jeg dog vælge All Weather udgaven. Jeg må
dog sige, at det næsten lyder som over kill til dit udstyr. Jeg er selv
på udkig efter en anden taske, når jeg ikke skal have så meget med, men
har ikke rigtigt fundet nogen.

Iøvrig er der udsalg hos Photografica (Skindergade/København) lige nu
hvor der er 20% rabat på fototasker.

Peter

Fra : KNL DtP

Dato : 06-08-04 11:11

"Mikkel U." <wrong@604.dk> skrev i en meddelelse

> Efterhånden som udstyrslisten vokser, er det ikke længere
> helt så fedt at have en "håndtaske" til kameraet (10D).

Jeg har også for nyligt måtte sande, at det med at have udstyret i en
skuldertaske ikke var sagen, så jeg købte en rigtig rygsæk. Jeg havde bestilt
Lowepro Mini Trekker AW (som du har linket til), men da butikken ikke kunne
levere, fandt jeg i stedet et andet sted. Jeg valgte, grundet en fordelagtig
pris, at gå op i Nature Trekker AWII, som er noget større end Mini Trekker'en.

Efter at have brugt den det meste af sommerferien er jeg efterhånden ved at
have den indstillet korrekt, og lært at pakke den hensigtsmæssigt. Det er en
kæmpe fordel at have det tunge udstyr på ryggen, fremfor at slæbe sig skæv i
skulderen. Lowepro-taskeren er virkelig udført i kvalitetsmateriater, og
følelsen af at udstyret er i total sikkerhed - både hvad vejr og vind angår,
men også stød og slag - giver en god fornemmelse. Det er virkelig kram der er
lavet til at blive (mis)brugt.

Indretningen af taksen er en fryd, da man hurtigt kan fjerne en "velcro-væg"
og lave plads til en tele, fremfor to små objektiver. Muligheden for at spænde
et stativ og/eller en klapstol på tasken gør det noget nemmere at fragte
rundt, fremfor at bære det i hænderne.

Det eneste problem jeg er stød på ved opgraderingen er, at tasken er stor.
Ikke fordi jeg klager over den mængde udstyr der kan proppes i den, men fordi
tasken fylder og vejer ganske meget. Den har en kraftig, polsterede hofterem
(som på rigtige vandrerygsække), og det har det med at optage en del plads i
både bil, tog og bus. Jeg kunne til tider godt ønske mig en mini-rygsæk, som
lige kunne have et mest nødvendige med, men som ikke vejer og fylder for
meget. Fototaske beslutningen er svær, og det gør jo ikke beslutningen lettere
af, at man altid får mere og mere udstyr, og derfor også bør tænke lidt ud i
fremtiden.

Jeg håber du kan bruge de erfarringer jeg har gjort her i sommerens løb - og
held og lykke med taskekøbet :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Mikkel U.

Dato : 06-08-04 18:19

KNL DtP wrote:
> [...]
> fremtiden.
>
> Jeg håber du kan bruge de erfarringer jeg har gjort her i sommerens løb - og

Det kunne jeg. Hentede min MT Classic tidligere idag.
Photografica havde 20% på den, så der var ingen tvivl.
Det er virkelig lækkert at alt udstyret nu er så nemt at komme til :)

> MVH
>
> Kristian
> www.knl-dtp.dk

/mikkel