Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DIGITAL4u.dk-Deutschland GmbH
Fra : Jimmy_K

Dato : 05-08-04 18:56

Overvejer at købe et kamera fra ovenstående, men skal betale forud, hvilket
jeg ikke er så tryg ved.
Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med dem ?
Er de reelle nok, og kommer varene til aftalt tid...?

Håber ikke jeg er off-topic. Men i så fald, hvor skal jeg spørge ?

På forhånd tak for svar, og i ønskes alle en fortsat god dag

Mvh
jimmy_k

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-08-04 19:22

"Jimmy_K" <jimmy_k76NoSpam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg ikke er så tryg ved.
> Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med dem ?
> Er de reelle nok, og kommer varene til aftalt tid...?

Jeg har handlet med dem et par gange og altid problemfrit, jeg betalte som
sagt også forud og der var ingen problemer der.

> Håber ikke jeg er off-topic. Men i så fald, hvor skal jeg spørge ?

Du er på rette sted

> På forhånd tak for svar, og i ønskes alle en fortsat god dag

Værsågod og mange tak og i lige måde

Mvh
Simon

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-08-04 21:38

Jimmy_K wrote:

mener du digital4u.dk eller http://www.d4you.de?

Sidstnævnte har i hvert fald ikke specielt gode anmeldelser på
edbprisers forhandlerliste.

> Overvejer at købe et kamera fra ovenstående, men skal betale forud, hvilket
> jeg ikke er så tryg ved.

Har du set tråden her:
<http://groups.google.com/groups?threadm=40ffcf58%240%243073%24ba624c82%40nntp05.dk.telia.net&rnum=1>
?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : John Nissen

Dato : 06-08-04 10:21

> [...]
> jeg ikke er så tryg ved.
> Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med dem ?
> Er de reelle nok, og kommer varene til aftalt tid...?

Jeg har netop købt et Canon EOS 300D med EF 18-55 objektiv.

Jeg bestilte og overførte pengene 1/8 2004, og varerne kom med posten i går
5/8 2004. De skriver at leveringstiden er ca. 1-5 hverdage, så den er
overholdt.

Jeg er godt tilfreds med handlen, og så er det jo lidt billigere end i
Danmark. Jeg betalte 7328,19 inkl. porto. Hos den danske afdeling af
Digital4U koster det samme 7744,50 inkl. porto.

Efter mit køb er det faldet yderligere i Tyskland. Det kan nu fåes for
7235,39! Ærgerligt at jeg ikke ventede lidt

John

Fra : _paul

Dato : 06-08-04 21:56

Jeg kom ind i NG derfra.
Gider du poste link til den tyske digital4u?
når jeg prøver www.digital4u.de får jeg noget som ligner et marketing/designfirma....
Der må være et andet link...

Fra : John Nissen

Dato : 07-08-04 13:23

> Gider du poste link til den tyske digital4u?
> når jeg prøver www.digital4u.de får jeg noget som ligner et
marketing/designfirma....
> Der må være et andet link...

Selvfølgelig!

Den tyske udgave hedder
http://www.d4you.de/templates/groupforside.asp?GroupGuid=1

Den danske hedder http://www.digital4u.dk/

Jeg godtede mig i dag da i et vindue hos en fotohandler så Canon EOS 300D
med et 18-55 mm objektiv. Prisen var 8999!!! Den samme som jeg gav 7328,19
for, inkl. fragt. Den er endda faldet yderligere siden jeg købte!

John

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-04 10:25

"Jimmy_K" <jimmy_k76NoSpam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Håber ikke jeg er off-topic. Men i så fald, hvor skal jeg spørge ?

dk.forbruger ville nok være den korrekte gruppe.

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-04 10:34

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Jimmy_K" <jimmy_k76NoSpam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> dk.forbruger ville nok være den korrekte gruppe.

da ikke hvis det omhandler køb af fotoudstyr ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-04 12:05

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> da ikke hvis det omhandler køb af fotoudstyr ?

Jo. Principielt hører den slags spørgsmål til i dk.forbruger. Det er ikke
min kæphest, men når Jimmy ligefrem spørger, om det er den korrekte gruppe,
så kan han jo godt få at vide, hvor den slags spørgsmål retteligt hører
hjemme.

Hvis du læser http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto vil du se,
at forbrugerrelaterede spørgsmål er irrelevante i dk.fritid.foto og
relevante i dk.forbruger. Jimmy spørger til kvaliteten af en given
forhandler. At det tilfældigvis drejer sig om køb af fotoudstyr, er egentlig
sagen uvedkommende.

Som sagt er det her langt fra min kæphest, så for min skyld kan folk stille
de spørgsmål, de selv finder relevante i dk.fritid.foto, uden at det generer
mig.

[fut: dk.admin.netikette]

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-08-04 11:34

> "Jimmy_K" <jimmy_k76NoSpam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> dk.forbruger ville nok være den korrekte gruppe.

Jeg syntes denne gruppe er ligeså rigtig som forbruger når det handler
fotoudstyr.

Mvh
Simon

Fra : Anders Sørensen

Dato : 19-08-04 21:30

Den Thu, 5 Aug 2004 19:56:21 +0200, skrev "Jimmy_K"
> [...]

>jeg ikke er så tryg ved.
>Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med dem ?
>Er de reelle nok, og kommer varene til aftalt tid...?

Jeg forespurgte på et Minolta A1 d. 9/8 og fik svar ca. 3 minutter
efter. De svarede at de kunne få kameraet hjem på 4-5 dage.
D. 17/8 om eftermiddagen bestilte jeg det så, overførte pengene, og
kameraet stod på min trappe da jeg kom hjem i dag. Super service.

At Postdanmark så bare har sat en kasse med et kamera til 5000,- på
min trappe, er jeg bestemt ikke tilfreds med, så de får høvl i morgen.
Det er 3. eller 4. gang det sker nu.

Nu skal jeg så til at lære at bruge kameraet, det har jo mange flere
indstillingsmuligheder end mit gamle HP618.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar