Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kingston Secure Digital
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 05-08-04 13:27

Jeg påtænker at købe mig et Minolta Dimage Z3, og skal dertil have et SD
kort ekstra.
På EDBpriser kan jeg se at Kingston sælger det billigste, og det
næstbilligste er ca. 100 kroner dyrere. (det er i 256MB modellen)

Er der en grund til dette, så man skal være påpasselig med det mærke,
eller er det bare en rigtig god pris?

Kingston har jeg altid selv opfattet som et kvalitetsfirma, men det er
jo bare min opfattelse. Hvad siger i?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 06-08-04 11:43

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> På EDBpriser kan jeg se at Kingston sælger det billigste, og det
> næstbilligste er ca. 100 kroner dyrere. (det er i 256MB modellen)

Ta hellere og køb 256 modellen det koster jo kun 261kr
eller hvad med 512 til kun 603 kr

> Er der en grund til dette, så man skal være påpasselig med det mærke,
> eller er det bare en rigtig god pris?
Dete er en rigtige god pris
Vi har selv købt 254 mb modellen
Kortet virker som det skal.
Det får os fine anmmeldser på edbpriser

--
Med Venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Jens Axboe

Dato : 06-08-04 12:50

On Thu, 05 Aug 2004 14:26:57 +0200, Stefan Bruhn wrote:

> [...]
> eller er det bare en rigtig god pris?
>
> Kingston har jeg altid selv opfattet som et kvalitetsfirma, men det er

De er garanteret fine, men husk at købe et af de hurtigere kort. Der er
faktor 3 til forskel i hastighed.

Mvh Jens

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-08-04 19:21

Stefan Bruhn wrote:
> [...]
> næstbilligste er ca. 100 kroner dyrere. (det er i 256MB modellen)
>
> Er der en grund til dette, så man skal være påpasselig med det mærke,

Der er en i dk.marked.privat.edb som har et Kingston Elite Pro til salg
- uudpakket og fejlkøb - hvis I bor i nærheden af hinanden kan det være
at det er oplagt ?

> Kingston har jeg altid selv opfattet som et kvalitetsfirma, men det er
> jo bare min opfattelse. Hvad siger i?

Jo, ganske afgjort.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik - alive! - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Gert Medom

Dato : 07-08-04 07:48

Grunden er, ligesom for eks med harddiske, at der er noget grundlæggende
mekanik i drevet, der skal laves, uanset om drevet/kortet er på 8 mb eller
400 GB. derefter er det "bare" at lægge kapacitet i. Derfor vil du tit se,
at de større kort er forholdsvis billigere pr. megabyte end de billige. Det
kan sammenlignes med taxa kørsel.

Jeg ville personligt tage de 256 eller 512 MB så jeg er dækket ind, men det
må være et spørgsmål om, hvordan og hvor meget, man bruger sit kamera. .

Hilsen

/Gert