Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Køb af Zoom kamara
Fra : H. Jørgensen

Dato : 05-08-04 11:31

Hej alle.

Jeg vil gerne have et digita kamara, jeg skal bruge det til natur + dyr.
Så jeg vil gerne have en kraftig zoom.
Jeg har prøvet en Canon powershot 1S IS men finder at autofokusen er for
langsomt.

Har set at Konica Minolta DiMAGE Z3 har 12X zoom ( svarende til 35-420 mm )
og skulle være meget hurtig i autofokusen.
Er det et lysstærkt objektiv på minolta ?

Men hvad med Nikon D70 hvilket zoomobjektiv skal jeg have, hvis den skal
have samme / mere zoom?
Og er der meget stor forskel på kvaliteten på disse kamara samt er
autofokusen hurtiger en Minolta´s

Håber i kan hjælpe.

Henrik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-08-04 13:22

"H. Jørgensen" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Så jeg vil gerne have en kraftig zoom.
> Jeg har prøvet en Canon powershot 1S IS men finder at autofokusen er for

Ja det er alle kompakt kameraer, Canons PRO serie er nu ikke langsom til at
fokusere.

> Har set at Konica Minolta DiMAGE Z3 har 12X zoom ( svarende til 35-420
mm )
> og skulle være meget hurtig i autofokusen.
> Er det et lysstærkt objektiv på minolta ?

Det er et rimeligt objektiv men ikke noget der kan måle sig med et DSLR og
et god objektiv.

> Men hvad med Nikon D70 hvilket zoomobjektiv skal jeg have, hvis den skal
> have samme / mere zoom?
> Og er der meget stor forskel på kvaliteten på disse kamara samt er
> autofokusen hurtiger en Minolta´s

D70 har helt klart en hurtigere AF, det er jo et DSLR vi har med at gøre og
det er jo pr. definition hurtigere end kompaktkameraer. Får at få samme zoom
kompatebilitet til et D70 som du har i det Minolta skal du ud og have fat i
flere objektiver. Jeg kan nævne det jeg har i tasken til mit kamera:
12-24(18-36) Sigma EX, 24-70(36-105) Sigma EX, 70-200(105-300) Nikkor
f./2.8, en 180 mm(270) Makro Sigma EX, 400mm(600) Sigma EX og et 50mm(75)
f./1.8 Nikkor. Man skal så huske på nikon kameraer at gange brændvidden (mm)
med 1.5 for at få det til at svare til 35 mm filmpanelet.

> Håber i kan hjælpe.
Håber det hjalp

Mvh
Simon

Fra : H. Jørgensen

Dato : 05-08-04 16:35

Jeg fandt mit gamle Pentax MZ-5n, der sidder et Sigma 28-200 mm 1:3,8-5,6 UC
(Aspherical)
Vil det kunne passe på et D70.

Så kunne jeg starte med at købe D70 med 18-70 mm, ogsp bruge mit gamle
28-200 mm Sigma.

Henrik

Fra : HKJ

Dato : 05-08-04 16:44

"H. Jørgensen" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> Jeg fandt mit gamle Pentax MZ-5n, der sidder et Sigma 28-200 mm 1:3,8-5,6
> [...]

Nej, men du kan sagtens finde billige objektiver med rimelig stort spænd,
f.eks. 70-300 til 1500 kr.

Du kan også se efter sigma objektiver ved http://www.technikdirekt.de/ med
husk at se efter Nikon udgaven af dem.

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 09-08-04 14:10

H. Jørgensen wrote:
> [...]
> og skulle være meget hurtig i autofokusen.
> Er det et lysstærkt objektiv på minolta ?

F2.8 - F4.5
jvf.
http://www.dpreview.com/news/0407/04070703dimagez3.asp

Rasmus Hansen