Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny billeder uge 32-2004
Fra : [HCS] 4000

Dato : 04-08-04 22:33

Jeg har lagt lidt nye billeder på min hjemmeside.
Har du lyst, så tag et kik på dem.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

*www.pbase.com/hcstune*

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-08-04 23:11

[HCS] 4000 wrote:

> Jeg har lagt lidt nye billeder på min hjemmeside.
> Har du lyst, så tag et kik på dem.

Hej Hans, det er en go' kutyme her i gruppen, at når man løbende
annoncerer nye billeder, så gør man det med et direkte link til de
nye billeder...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders F

Dato : 04-08-04 23:31

> Hej Hans, det er en go' kutyme her i gruppen, at når man løbende
> annoncerer nye billeder, så gør man det med et direkte link til de
> nye billeder...!

He, vi overlever nok det ene klik? Jeg vil stadig hellere have et link til
et enkelt godt billede!

http://www.fotofritid.dk/coppermine/displayimage.php?album=lastup&cat=&pos=4
er lidt sjovt! Jeg kan godt lide kombinationen af farverne og specielt at
lukkertid og beskæring (a'la "jeg var ikke hurtig nok") giver en rigtig god
fornemmelse af fart!

Mvh.
Anders (250km om ugen på cykel men foruroligende få film om året *suk*)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-08-04 09:48

Anders F wrote:

> He, vi overlever nok det ene klik? Jeg vil stadig hellere have et link til
> et enkelt godt billede!

Det handler ikke om hvad vi kan overleve, det handler derimod om, at
det opfattes jo som reklame for hans hjemmeside, når han ikke linker
direkte til de nye billeder.

Og Hans kan godt gøre sig den ulejlighed, at han laver et short-cut.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : [HCS] 4000

Dato : 05-08-04 20:48

Tak til Anders for kommentaren.

Jeg må indrømme at jeg ikke var hurtig nok. Stod og fotograferede til
modsatte side med vidvinkel, da jeg så han på toppen, zoomede lidt ind. Men
det går stærkt - og så har man jo også lov til at være heldig.

Hilsen Hans.

Fra : Langgaard

Dato : 05-08-04 09:20

> Hej Hans, det er en go' kutyme her i gruppen, at når man løbende
> annoncerer nye billeder, så gør man det med et direkte link til de
> nye billeder...!

Hej Ebbesen

Du har helt glemt at komme efter Ulf, han laver samme "fatale" fejl :

Er det for resten dig der bestemmer hvad det skal være kutymen.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jens Axboe

Dato : 05-08-04 09:55

On Thu, 05 Aug 2004 10:19:42 +0200, Langgaard wrote:
> Er det for resten dig der bestemmer hvad det skal være kutymen.

Det er trods alt nemmere med et direkte link, så man ikke skal sidde og
klovne rundt i en browser for at finde frem til galleriet. Det sætter jeg
da i hvert fald også pris på.

Mvh Jens

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-08-04 10:05

Langgaard wrote:

> Er det for resten dig der bestemmer hvad det skal være kutymen.

Jeg kan sagtens grave masser af gamle indlæg frem, hvor flere af
denne gruppens brugere har ytret, at de ønsker et direkte link til
de billeder der som der henvises til.

Hvis jeg ikke husker helt galt, så har Rene Asmussen her for nylig
har fået den samme opfordring.

Og på www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto kan du læse flg.:

Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder
på ens egen hjemmeside.

Så vidt jeg kan læse, så står der, at der må henvises til billeder,
og ikke at der kan henvises til hjemmesider...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 05-08-04 10:28

> [...]
>
> Så vidt jeg kan læse, så står der, at der må henvises til billeder,
> og ikke at der kan henvises til hjemmesider...

Ja og så vidt jeg kan læse, så står der at:

"Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på ens egen
hjemmeside"

Og det er netop det han gør, det med det direkte link, er noget du har
fundet på, eller vis mig hvor det står.

Slut herfra.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-08-04 12:45

Langgaard wrote:

> Slut herfra.

Ja slut du bare, for dit vrøvl ændrer jo ikke på, at alle andre med
et short-cut henviser direkte til deres nye billeder, og ikke til
den hjemmeside hvor de ligger på...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-04 19:39

> Ja slut du bare, for dit vrøvl ændrer jo ikke på, at alle andre med
> et short-cut henviser direkte til deres nye billeder, og ikke til
> den hjemmeside hvor de ligger på...!

Kunne I ikke tænke jer at flytte jeres netikette-diskussion over i
dk.admin.netikette. Jeg kan sagtens grave masser af gamle indlæg frem, hvor
flere af denne gruppens brugere har ytret, at dén slags diskussioner bør
føres et andet sted, da de under ingen omstændigheder hører hjemme her.

[fut: dk.admin.netikette]

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-08-04 07:25

[HCS] 4000 wrote:

> Jeg har lagt lidt nye billeder på min hjemmeside.
> Har du lyst, så tag et kik på dem.

Der er nogle fine postkort imellem, men ingen rigtige "hittere" for mig
denne gang.

"Sct. Jørgnsbjerg - Roskilde"
<http://www.fotofritid.dk/coppermine/displayimage.php?album=lastup&cat=&pos=5>
ser ikke ud til at være rigtigt skarpt, er det med vilje, i så fald:
hvorfor?

Oversigten over nyeste billeder måtte efter min mening godt være øverst
på din galleri-forside, og jeg kunne godt tænke mig at få den helt store
version når jeg har klikket på en thumbnail i stedet for at skulle
klikke en gang til, men det er tekniske detaljer

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik - alive! - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : [HCS] 4000

Dato : 05-08-04 20:54

Tak til Jesper, og du har ret, det er ikke helt skarpt. Det sker nogen gange
når man lægger det ind i Coppermine at det mister skarphed. På min original
er det bedre.

Hilsen Hans

Fra : Benjamin Andresen

Dato : 05-08-04 09:21

> Jeg har lagt lidt nye billeder på min hjemmeside.
> Har du lyst, så tag et kik på dem.

Jeg synes mange af landskabsbillederne er for mørke og med for lidt fut på
farverne, men det er måske meningen..

Jeg kan rigtig godt lide dine styrtende linier i:

http://www.fotofritid.dk/coppermine/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=27

http://www.fotofritid.dk/coppermine/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=34

:)
Benjamin

Fra : [HCS] 4000

Dato : 05-08-04 20:56

Tak til Benjamin for din interesse.
M.h.t. 'for mørke og for lidt fut i farverne' så er det nok smag og behag.
Men jeg vil da have det i daghovedet næste gang jeg billedbehandler, og
eksperimentere lidt med det.

Hilsen Hans

----------

Fra : lars bo

Dato : 05-08-04 11:30

Hej Hans
http://www.fotofritid.dk/coppermine/displayimage.php?album=lastup&cat=&pos=4
Skudt_forbi
Jeg har nu set på billedet nogle gange og synes efterhånden at det er ganske
godt, selv om det jo bryder kraftigt med diverse regler.

http://www.fotofritid.dk/coppermine/displayimage.php?album=lastup&cat=&pos=1
Aftensol i Veddelev Havn
For så at gå fra fart til total ro, er dette også et dejligt billede, der
udstråler total ro.

http://www.fotofritid.dk/coppermine/displayimage.php?album=lastup&cat=&pos=7
Den gamle købmandsgård - Roskilde
Hvorimod der jo nok skulle have været noget blitz på de stakkels sorte heste
i Roskilde, samtidigt med at der mangler spidsen på kvisten af
købmandsgården.
--
hilsen
lars bo

Fra : [HCS] 4000

Dato : 05-08-04 20:59

Tak til dig Lars Bo.

Jeg ville også gerne have haft lidt mere med på billedet med købmandsgården,
men havde desværre ikke mere med i optagelsen. M.h.t. hestene tror jeg godt
jeg kan få lidt mere tegning med.

Hilsen Hans
---------