Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Godt råd udbedes om optik
Fra : Ivan

Dato : 04-08-04 17:48

Godt råd udbedes om optik!

Hvad er egentlig forskellen på et 35 mm optik og et 38 mm optik?

Jeg er blevet tilbudt et Olympus AF-1 med Zuiko 25 mm 1:2.8 optik

i bytte for mit

Mamiya M kamera med Mamiya Sekor 1:2.8 38 mm optik

Begge kameraer er vel det man kalder idiot-sikre, med autofokus - så vil jeg
gøre et dårligt bytte?

Og jeg aner ikke om det ville være nogen go ide? Jeg bruger kun kamera til
lidt ferie-foto m.v. og er ikke nogen ørn til det med kamera og foto.

Hører gerne

Ivan
Ivanheb@hotmail.com

Fra : [HCS] 4000

Dato : 04-08-04 18:38

Forskellen på 25mm og 38mm er at du får mere med på billedet med 25mm end
med 38 mm (vidvinkel). Det normale syn hos mennesker svarrer til ca. 43mm.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

*www.pbase.com/hcstune*

Fra : Niels H. S. Nielsen

Dato : 05-08-04 08:14

"Ivan" <ivanheb@hotmail.com> wrote in message
> Godt råd udbedes om optik!
>
> Hvad er egentlig forskellen på et 35 mm optik og et 38 mm optik?

Der er ingen praktisk forskel på et 35 og et 38 mm objektiv som er værd at
nævne.

> Og jeg aner ikke om det ville være nogen go ide? Jeg bruger kun kamera til
> lidt ferie-foto m.v. og er ikke nogen ørn til det med kamera og foto.

Begge kameraer du omtaler er nogenlunde samtidige (første halvdel af
80'erne), så autofokus hastigheden er nok nogenlunde lige langsom.

Mit råd er, at du beholder dit eget kamera. Jeg tvivler på at du vil have en
fordel af at bytte. Du har et kamera som du ved hvordan virker, og du ved
hvordan det har været behandlet.

mvh
Niels
http://www.forloren.dk/