Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Endnu endnu en gang: Skal købe kompakt dig~
Fra : -USH-

Dato : 04-08-04 16:30

Hej gruppe

Nu har jeg googlet, nyhedsgruppet, edbpriset og akameraet i et par timer og
føler efterhånden at jeg kan tillade mig at spørge om hvad I kan anbefale.
Jeg har kigget 10-12 dage tilbage i gruppen for at finde inspiration.

Jeg leder efter et kompakt digitalkamera til max 3000 (4000 inkl.. tilbehør,
ekstra memory, oplader osv.), men gerne billigere. Det skal fylde så lidt
som muligt og tage gode billeder, gerne med zoom.

Jeg har selv fundet frem til et par kandidater:

HP R707
Nogen siger at man skal holde sig fra HP, men hvorfor?

Canon Ixus I / II
Det ser lækkert ud, men har ikke så meget zoom

Canon A75
Har zoom, men er også lidt mere klodset

Sony Cyber-shot DSC-T1
Mit umiddelbare valg, men det dyreste af dem alle, og prisen på ekstra
memory er jo uhyggelig.

Håber at I vil se med milde øjne på denne gentagelse af et spørgsmål som
sikkert har været vendt og drejet hver eneste gang en ny person kommer til
gruppen.

Hyggelige hilsener
-Ulrik Sarp H-

Fra : Gert Medom

Dato : 04-08-04 17:16

Hej.

Du kan prøve at kigge i det tidsskrift, der hedder Digital Foto på
biblioteket. De har en del anmeldelser, du kan se på.

Der er ingen grund til at holde sig fra HP. Man kan argumentere med at
firmaet ikke har erfaring fra den analoge epoke indenfor fotografering, i
modsætning til canon og Nikon for eks. Som jeg ser det, henvender HP sig
meget til hobby og familie fotografer. Jeg har ikke set nogen spejlrefleks
eller "professionelle" kameraer hos dem. Men det diskvalificerer dem vel
ikke?! hvis ikke jeg havde et glimrende Nikon kamera (Coolpix 5700) og en
stak CF kort fra tidligere kameraer, var der et par af HP´s modeller, jeg
godt kunne blive lun på (HP 945 og R707).

R707 er faktisk anmeldt i nyeste nummer af Digital foto og får 8,1 på en
10-skala.

En af mine irriterende sider er, at jeg i tide og utide anbefaler folk et
canon Powershot S45/S50/S60. Har selv haft et S45 der tog glimrende billeder
på 4 MP. Det vil jeg så ikke gøre i dit tilfælde pga størrelsen. Og så dog!
Hvis du overvejer et Canon A75 tror jeg ikke det størrelses mæssige spring
til S50 er ret stort. Dette kamera kan fås til ca. 3000,-. Sælges billigere
pga lanceringen af S60.

hilsen

/Gert

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 18:09

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
En hel masse klippet væk....

Jeg har selv lige været i samme situation.

Efter længere tids søgen og læsning af diverse test på nettet er jeg kommet
frem til Canon Ixus IIs

Der findes sikkert bedre kameraer, men til prisen er det både et hit og
vildt lækkert og meget lille.

Ixus IIs: 1.999
Sandisk 256 MB SD kort: 479
Ekstra batteri: 299
Lædertaske: 279
Forsendelse: 62
Ialt: 3.118 kr.

Nu er problemet bare at kameraet er i restordre hos Canon, så der går nok
lige et par dage (forhåbentlig ikke uger....) før jeg får det....

Bemærk at kameraet også hedder Canon Powershot SD110 - godt at vide hvis man
skal søge på Google.

Jeg har også overvejet Nikons Coolpix 4200 og 5200, især 5200 ville jeg
gerne have fingrene i, men det er lidt for dyrt.

Hilsen
Thomas

Fra : Richard

Dato : 04-08-04 18:33

-USH- wrote:

> [...]
> føler efterhånden at jeg kan tillade mig at spørge om hvad I kan anbefale.
> Jeg har kigget 10-12 dage tilbage i gruppen for at finde inspiration.

I en tilsvarende situation som din ult. '03 valgt vi Canon A70, fordi
det både betjenes i ren auto og i mere eller mindre manuelle modes.
Havde det været til mit eget brug, ofte på mc- hvor små dimensioner
tæller - var det blevet et af Ixus'erne.

Som du er inde på er Memorysticks meget dyrere og pc- og
printerfabrikanten HP lader til at høste flere roser for
brugervenligheden end af den fotografiske kvalitet i deres kameraer, når
de testes rundt omkring i bladene.

Et af Canon's er et OK valg i denne klasse IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK