Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panasonic DMC LC 70 køb?
Fra : Olsen

Dato : 03-08-04 23:12

Jeg har aldrig ejet et digitalt før, men fruen presser mig gevaldigt. Ej
heller har jeg forstand på det, men faldt over Panasonic DMC LC70 fra
Merlin.

Har læst

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/lc70.html

og finder at kameraet dækker vores behov:

fruen vil ha' noget automatisk og jeg vil sikkert på sigt lege med det
via computeren.

Er det helt hen i vejret at købe dette?

\Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-08-04 09:34

In article <41100d91$0$298$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Olsen wrote:
> [...]
>
> og finder at kameraet dækker vores behov:
>
> fruen vil ha' noget automatisk og jeg vil sikkert på sigt lege med det

Selv et Canon 1D Mk II kan køre automatisk. Så det er
normalen.

Jeg kiggedelige på Steve's testbilleder, og det ser ikke ud
til at være i den gode ende af skalen.

Her er der tydelig CA øverst til venstre (dvs forskydning af
blå/røde farver til hver sin side da optikken er for dårlig):
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/lc70/samples/p1000030.jpg

Dette billede har det også ude til venstre.
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/lc70/samples/p1000028.jpg

Ingen af billederne er rigtigt skarpe.

Det er op til dig om du kan leve med det. Mit 1000 kr Nikon Coolpix
2500 med 2Mpixel tager bedre billeder.

SIPPhone: 1-747.NOT.BYYI (668.2994) - Free Internet Phone

Fra : Olsen

Dato : 04-08-04 13:04

Povl H. Pedersen wrote:
> Ingen af billederne er rigtigt skarpe.

Øv, men du har ret.

Hva' kan vi så foreslå?

\Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 23:23

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Øv, men du har ret.
>
> Hva' kan vi så foreslå?
http://www.dpreview.com vælg Buying Guide: Features Search
Herefter evt www.edbpriser.dk vælg din max pris

ikke dyrere end dit forslag er bla.
Canon PowerShot A80 2.590 kr
Canon PowerShot A75 1.855 kr
Konica/Minolta DiMAGE Z1 1.920 kr

Lidt dyrere
Canon PowerShot S50 3.089 kr
Nikon Coolpix 4500 3.099 kr

Alle nævnte kameraer med muligheder for at lege med de manuelle
indstillinger
Jeg er sprunget over Sony pga dyre memorystick
samt jeg ingen personlig erfaring har med sony
Olympus pga xd kort der også er ret dyre
jeg har selv haft en canon A70 som jeg var meget glad for
desværre blev stjålet.
Bare nogle af mine ideer
Mvh Knud