Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål til Adobe Photoshop Album 2
Fra : KNL DtP

Dato : 03-08-04 19:05

Hej.

Jeg har downloadet demo-versionen af subj., men har et par spørgsmål inden jeg
smider penge efter det rigtige udgave:

Skal bruge programmet til at kategorisere TIF-filer på CD'er, og har i den
forbindelse brug for at kunne gemme indholdet af hver CD lokalt på computeren,
så jeg ikke behøver finde CD'en, for at se hvad der ligger derpå. Er der
mulighed for at gemme et enkelt album i én fil - fremfor at have alle
billederne fra flere CD'er til at ligge i ét stort album.

Ude til venstre er der mulighed for at give billederne en tag - er det måden
hvorpå man sorterer sine billeder. Altså at jeg oprettet en katagori under
Other kaldet CD16, og så tag'er alle de importerede billeder fra den CD?

Jeg har før brugt Jasc Media Center, men den kan ikke vise nyere TIF-filer, så
derfor er jeg på udkig efter noget andet. Nogen der bruger Adobe Photoshop
Album eller har bud på andre album-programmer, som ikke koster en bondegård?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 19:35

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> derfor er jeg på udkig efter noget andet. Nogen der bruger Adobe Photoshop
> Album eller har bud på andre album-programmer, som ikke koster en

Fandt lige dette hos Adobe, Photoshop Album 2.0 Starter Edition
http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/starter.html
Den er gratis så kan det vel ikke blive billigere.
angående bruge af programmet kan jeg ikke hjælpe
er ikke nået så langt

Mvh Knud

Fra : KNL DtP

Dato : 03-08-04 19:40

"Knud (7570)" <Knud snabela kloven . dk> skrev i en meddelelse

> Fandt lige dette hos Adobe, Photoshop Album 2.0 Starter Edition

Jeg har hentet denne demo-udgave og prøvet denne, men mine spørgsmål gik til
den store udgave af programmet.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 20:31

> "Knud (7570)" <Knud snabela kloven . dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hentet denne demo-udgave og prøvet denne, men mine spørgsmål gik
> [...]

Nå så misforstod jeg følgende

>eller har bud på andre album-programmer, som ikke koster en bondegård?

Med crtl+shift+c kan du skifte eller oprette ny katalog du kan også se
ikoner selv om billederne er på en ikke tilstedeværende cd

jeg mener kun du kan se tags fra det åbne katalog.
Idet åbne katalog kan du tilføje billeder til collection Feks cd1 cd2 mm
samtidig kan du sortere på tags på tværs af collection
håber det forklarer mere end det forvirrer

Mvh Knud