Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Strømstik i tyskland.
Fra : Gert Medom

Dato : 03-08-04 18:04

Kære Alle.

Jeg skal til Berlin i næste uge for at slappe af. Selvfølgelig skal der også
fotograferes.

Nu er spørgsmålet så om man kan tilslutte en dansk oplader i en tysk
stikkontakt eller om de er bygget på en anden måde. Hvad koster en evt
adapter? Er der noget, man skal være opmærksom på?

På forhånd tak!

/Gert

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-08-04 18:07

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er spørgsmålet så om man kan tilslutte en dansk oplader i en tysk
> stikkontakt

Ja, det kan man.

> Er der noget, man skal være opmærksom på?

Ja, de danske kontakter med jord kan du ikke bruge, men de almindelige med
fase/nul, går fint i Tyskland. No problemos.

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-08-04 18:41

Jens Bruun wrote:
> Ja, de danske kontakter med jord kan du ikke bruge, men de almindelige med
> fase/nul, går fint i Tyskland. No problemos.

Så skal de bare ha' en tur med en bidetang så passer de fint.

// Hans, der fx. har svært ved at se meningen med en
// jord-forbindelse på en laptop-strømforsyning.
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 03-08-04 19:37

On 03 Aug 2004 17:41:00 GMT, Hans Joergensen wrote:

[220volt u/jord]
> Så skal de bare ha' en tur med en bidetang så passer de fint.

Jeg plejer bare at tage fat i jordbenet med en stor tang. Flå,
rive, haps.. Men siden jeg bestemt ikke er uddannet elektriker,
så skal I bestemt ikke gøre noget i den stil!

Hvis man har følsomme brugere, som ikke kan lide, at man
grovhærger deres grej, så kan man bruge en nedstryger til at save
jordbenet af med.

Eller finde et kabel uden jord, som passer i laptop'ens lader.

> // Hans, der fx. har svært ved at se meningen med en
> // jord-forbindelse på en laptop-strømforsyning.

Det rigtigt sjove er, at notebooks markedsført til privat brug
ofte ankommer med et 220 volt kabel med jord-stik!

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Christian Grüner

Dato : 03-08-04 23:53

Man kunne evt også bare skille stikket ad og stille og roligt pille
benet ud ? ;)

/Christian

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-04 00:02

Christian Grüner <wizprod@wizprodFJERN.dk> wrote:

> Man kunne evt også bare skille stikket ad og stille og roligt pille
> benet ud ? ;)

da ikke hvis det støbt i plastik som de fleste nu engang er ...

/thomas

ps, læg mærke til signatur ....
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Anders F

Dato : 04-08-04 07:31

"Stig H. Jacobsen" <usenet_dk2@nonogothix.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis man har følsomme brugere, som ikke kan lide, at man
> grovhærger deres grej, så kan man bruge en nedstryger til at save

Klart at anbefale!!! Så får man ikke ødelagt isoleringen omkring resten....

> Eller finde et kabel uden jord, som passer i laptop'ens lader.

> Det rigtigt sjove er, at notebooks markedsført til privat brug
> ofte ankommer med et 220 volt kabel med jord-stik!

Garanteret for at forsyningen kan overholde EMC kravene!

/Anders

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-08-04 08:26

Anders F wrote:
> Klart at anbefale!!! Så får man ikke ødelagt isoleringen omkring resten....

Årh, det er sguda fuldkommen ligemeget

> Garanteret for at forsyningen kan overholde EMC kravene!

EMC? det er da ikke noget rigtige mænd er bange for ;)

http://gallery.nathue.dk/tingsager/Diverse/CRW_0654.jpg

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Anders F

Dato : 04-08-04 19:20

> Årh, det er sguda fuldkommen ligemeget

> EMC? det er da ikke noget rigtige mænd er bange for ;)

=D

> http://gallery.nathue.dk/tingsager/Diverse/CRW_0654.jpg

=P
Der er også lavet den berygtede "shuko-dåse-mod"... Den er også set mindre
heldigt implementeret (grænsende til ingen isolering på siden af stikket)

> // Hans
> --
> Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
> købes for rimelig pris!

Uh, jeg vil nødigt møde dig når du lufter sidevognen med fastmonteret TMG

Det er der nemlig mange rigtige mænd der er bange for!

/Anders

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-08-04 20:24

Anders F wrote:
>=P
> Der er også lavet den berygtede "shuko-dåse-mod"... Den er også set mindre
> heldigt implementeret (grænsende til ingen isolering på siden af stikket)

Hvad kan jeg sige - jeg var på ferie i sverige

> Uh, jeg vil nødigt møde dig når du lufter sidevognen med fastmonteret TMG
> Det er der nemlig mange rigtige mænd der er bange for!

Mere bange end "rigtige mænd" er for et spejlrefleks-cam ? :)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Gert Medom

Dato : 03-08-04 18:53

Tak for dit hurtige svar. Det er rart at slippe for at skulle slæbe en
adapter med.

Men et dumt spørgsmål: Når du skriver fase/nul er det så de almindelige med
to "grene" (eller hvad de hedder)? Og er de med jord så med 3?

Hilsen

/Gert

Fra : HKJ

Dato : 03-08-04 19:14

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> wrote in message
> Men et dumt spørgsmål: Når du skriver fase/nul er det så de almindelige
med
> to "grene" (eller hvad de hedder)? Og er de med jord så med 3?

Flade stik med to ben er uden jord og passer i de tyske kontakter, undtagen
dem du selv skruer på, de er lidt for tykke.

Runde stik med 3 ben er med jord og kan ikke bruges udenfor Danmark, runde
stik med 2 ben (Dem der sommetider leves med computere), kan sagtens bruges
i Tyskland.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-08-04 19:29

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> [...]
>
> Runde stik med 3 ben er med jord og kan ikke bruges udenfor Danmark, runde
> stik med 2 ben (Dem der sommetider leves med computere), kan sagtens

Tyskerne bruger en anden form for jord, hvor du har de to stik og så har du
i siden af stikket et stykke metalt der fungerer som jord. Og du skal også
være opmærksom på at ligegyldigt hvor meget du leder så kan du ikke finde en
afbryder ved kontakten du skal have stikket ud af vægen

Mvh
Simon

Fra : Claus Smith

Dato : 04-08-04 04:35

Og du skal også
> være opmærksom på at ligegyldigt hvor meget du leder så kan du ikke finde
en
> afbryder ved kontakten du skal have stikket ud af vægen

Ahaaaa....samme system, som jeg lige har oplevet i Sverige

Claus Smith

Fra : AS

Dato : 08-08-04 11:43

Jeg har aldrig forstået funktion af afbryderen... Men jeg er ikke dansker

Fra : dkweb@gmx.com

Dato : 05-08-04 08:31

For en dansker bosiddende i Tyskland er dette en meget sjov debat at læse
;))
Hvis man har et flad/firkantet stik, så fil fjørnerne runde, så kan man godt
presse dem ind i kontakten, ellers anbefales de flade formstøbte stik som er
nævnt andetsteds, men ellers passer stik som dem på kabler til pc'ere
udmærket.
Hvis det er en standardoplader du har er det sikkert et kabel med flad
formstøbt stik og så har du ingen problemer hernede.
/Mogens