Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Den bedste diaprojektor?
Fra : NIL

Dato : 03-08-04 15:13

Hej gruppe

Jeg har en del gamle dias (i rammer) liggende samt en gammel dårlig
projektor...

Og så tænkte jeg...hvis jeg vil ha' en rigtig supergod projektor (gerne
halvgammel) - hvad skal
jeg så gå efter?

Der er masser af projektorer på f.eks eBay. Hvilket mærke er det bedste?
(Evt. modelnummer!).

Hilsen
NIL

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-04 15:27

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> halvgammel) - hvad skal
> jeg så gå efter?
>
> Der er masser af projektorer på f.eks eBay. Hvilket mærke er det bedste?

Hej NIL

Rollei P 355 går du ikke helt galt af. Den er udmærket uden at være dyr.
Kostede vel ca Kr 1300,- fra ny, og har en del år på bagen. Men den tegner
godt. Har selv en, hvor en arm til AF'en er knækket, så den kan ikke stille
skarpt automatisk. Men er det noget du selv kan lappe sammen, kan du da
altid give et bud ..

M.V.H.....Benny..

Fra : NIL

Dato : 03-08-04 16:02

KLIP> >

> [...]
stille
> skarpt automatisk. Men er det noget du selv kan lappe sammen, kan du da

Tak Benny...

Det tager jeg til efterretning!
Nu må vi se, om der kommer flere bud på en mulig super-diaprojektor?
Som sagt gør det ikke noget, at den har nogle år på bagen, men den skal
tegne skarpt - være i besiddelse af et rigtig godt objektiv.

Hilsen
NIL

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-08-04 16:42

NIL skrev:

>Nu må vi se, om der kommer flere bud på en mulig super-diaprojektor?

Der er ikke den store forskel på de forskellige diasfremvisere,
vigitgere er et godt objektiv.

Den standardoptik, der følger med er ikke særlig god.

Finder du en Rollei, så gå efter en med V/S Heidosmat 2.5/90 MC.
--
Knud

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 03-08-04 18:31

NIL wrote:
> [...]
> (gerne halvgammel) - hvad skal
> jeg så gå efter?
> Der er masser af projektorer på f.eks eBay. Hvilket mærke er det

Jeg har en Leitz Pradovit C2500 med en 2.5/90. Da jeg købte den var
objektivet vel noget af det bedste inden for projektorer. Den har også
en dobbeltarm, så den har et nyt dias klar, når den skubber det
foregående ud.
Den kunne vist også fåes i en udgave med overblænding.

M.v.h
Niels