Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma linse til Nikon D70
Fra : .Kody

Dato : 03-08-04 14:07

Hejsa

Jeg har kig på Sigma 55-200 f/4-5,6 DC linse til min Nikon D70.

Er der nogen der kender denne line som har noget godt eller skidt at sige om
den.

Jeg går selvfølgelig ud fra den er fuld kompatibel med D70 (autofokus mm).

Den kan fåes til ca. 1700,-

..Kody

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-08-04 17:31

In article <410f8e07$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, .Kody wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har kig på Sigma 55-200 f/4-5,6 DC linse til min Nikon D70.
>
> Er der nogen der kender denne line som har noget godt eller skidt at sige om
> den.

Den mangler EX i navnet, det er deres betegnelse for kvalitet.
Til Canon anbefales den ikke, da det er en af de ringere, men folk
køber den fremfor 70-300mm da de ikke vil have "hullet" fra 55-70.

> Jeg går selvfølgelig ud fra den er fuld kompatibel med D70 (autofokus mm).
>
> Den kan fåes til ca. 1700,-
>

> .Kody

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-08-04 19:03

".Kody" <mgs@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har kig på Sigma 55-200 f/4-5,6 DC linse til min Nikon D70.
>
> Er der nogen der kender denne line som har noget godt eller skidt at sige

Jeg har haft den i hånden og haft den siddende på mit D1 hos en forhandler,
men jeg pillede den hurtigt af, følelsen af tyndt plastik er ikke
overbevisende og billederne er heller ikke særligt gode.

> Jeg går selvfølgelig ud fra den er fuld kompatibel med D70 (autofokus mm).

Det er den skam men du kan ikke 3D metering, det er nu kun Nikons egne
objektiver og flashes der kan det.

> Den kan fåes til ca. 1700,-

Det er e okay pris men du får bestemt ikke mere end du betaler for. Invester
hellere i et hvor der står EX bagved, jeg har skiftet alle mine tidligere
objektiver ud med EX så jeg har en 24-70 EX en 180 mm macro EX og en 400 mm
EX. Derudover en 80-200 f./2.8 fra nikkon.

Så med det fine kamera du har, så gå efter kvaliteten EX.

Mvh
Simon