Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto CD
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 03-08-04 08:28

Hej

Hvis man har en DVD afspiller kan den som regelt afspille en foto cd.
Betyder det, at jeg ud fra mine digitale billeder kan lave en CD, som man kan sætte i sin DVD og dermed afspille den ?

Hvis det er tilfældet, hvordan gør man så ?
FIndes der en side på nettet, som beskriver hvordan ?

Michael

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-08-04 09:02

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> wrote in message
> [...]
kan sætte i sin DVD og dermed afspille den ?

> Hvis det er tilfældet, hvordan gør man så ?
> FIndes der en side på nettet, som beskriver hvordan ?

Min Medion gør det på den nemmeste måde, menlig bare den CD hvor jeg har
gemt billederne. Så kan man bladre i en directory struktur og vælge flere
måder at se billederne på.

Det er den måde de fleste billige modeller gør det på.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Erik W.

Dato : 03-08-04 09:10

"Michael Vilhelmsen" skrev i

> Hvis man har en DVD afspiller kan den som regelt afspille en foto cd.
> Betyder det, at jeg ud fra mine digitale billeder kan lave en CD, som man
kan sætte i sin DVD og dermed afspille den ?

Ja - sansynligvis. Ihvertfald hvis du har en af de gængse noname afspillere.

> Hvis det er tilfældet, hvordan gør man så ?

Langt de fleste noname DVD afspillere som eksempelvis Prosonic eller United
kan afspille Jpeg filer direkte fra en CD. Så det kan næsten ikke blive
nemmere, bare tag den eller de mapper, hvor du har dine billeder og brænd
dem på en CD.

> Findes der en side på nettet, som beskriver hvordan ?
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=ho
w+to+make+a+photo+CD
Det første link der popper op på Google handler om hvordan man laver sin
egen photo-CD men der understreges også at der sådan set ikke er nogen grund
til at lave en Photo-CD medmindre man har en Photo-CD player fra
jern-alderen.

Mvh Erik

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 03-08-04 09:15

Kanon

Jeg takker alle og prøver

Michael

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen
This is an automatic signature of MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-08-04 12:33

> [...]
kan sætte i sin DVD og dermed afspille den ?

> Hvis det er tilfældet, hvordan gør man så ?
> FIndes der en side på nettet, som beskriver hvordan ?

Nogen kan læse det der hedder kodak picture cd og nogle JPEG picture cd. De
der understøtter Kodak kan læse TIFF og PNG filer mens de der kan læse JPEG,
kan læse filerne direkte fra cd'en, så simpelt er det, lav en cd i
almindeligt iso format, smid billederne på og sæt den i dvd'en kan den se
billederne eller evt. de mapepr de ligger i så virker det. Så enkelt er det.

Mvh
Simon