Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
A75 / A80 ?!?
Fra : www.LouAnn.dk

Dato : 02-08-04 19:07

Min far har en A70 med undervandshus...

Men jeg vil heller have en nyere, men A80 har fået en del kritik!
men så er mit spørgsmål jo hvad er forskellen på A75 og A80 og kan de evt.
passe i undervandshuset til A70'eren??

Håber nogen har forstand på dette :)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-08-04 20:34

"www.LouAnn.dk" <louann@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men jeg vil heller have en nyere, men A80 har fået en del kritik!
> men så er mit spørgsmål jo hvad er forskellen på A75 og A80 og kan de evt.

A80 har fået en del kritik men er bestemt et udmærket kamera, Canon har bare
været lidt hurtige med at få det samlet og programmeret firmware til det.
Jeg har hørt om tilfælde hvor det næsten går fra hinanden efter ca. 10.000
billeder, bliver langsomt og har svært ved at gemme billederne ordentligt,
men det gør min brors gamle A40 altså også efterhånden, der virker skærmen
ikke mere og det er langsomt til at fokusere. Jeg har ikke lige hørt så
meget ang. starter problemet med kameraet, men jeg mener at have hørt at det
har været nogle tilfælde. A75 har nu fået en dejlig god kritik.

Den største forskel på A80 og A75 er pixels, hvor 80'ren har 4.1 og 75'eren
kun har 3.34, designmæssigt ligner de hinanden utroligt meget og også
kompatabilitets mæssigt, af funktioner har de det samme så det skal du ikke
hænge dig op på. Faktisk kan man bruge og sige alt over og med powershot A60
i A serien passer på. Altså A60, A70, A75 og A80 det er brødrende og på
samme måde er fætrene til disse kameraer der også er brødre A10, A20, A30 og
A40.

Hvis du har tele forsats, vidvinkel forsats og undervands hus til et kamera
i brødre serie, passer det til de andre.

du kan se en lille sammenligning fra dpreview
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_a75%2Ccanon_a80%2Ccanon_a70&show=all

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-08-04 21:14

> Hvis du har tele forsats, vidvinkel forsats og undervands hus til et
kamera
> i brødre serie, passer det til de andre.

Jeg kom lige til at tale over mig her, Det jeg mener er de uoriginale
undervandshuse, jeg ved at Fantasea laver huse til Nikon Coolpix kameraerne
og jeg kan ikke lige huske hvem der laver til Canon, men de har i hvert fald
lavet et hus der passer til A10-A40 og et til A60-A80. Men jeg tænkte ikke
lige på at det nu var et originalt undervandshus der var tale om Ærlig
fejl.

Mvh
Simon

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 03-08-04 17:39

Simon Nielsen wrote:
> men det gør min brors gamle A40 altså også efterhånden, der virker skærmen
> ikke mere og det er langsomt til at fokusere.

Njooo... skærmen virker nu godt nok

Til gengæld fokuserer det hverken godt eller hurtigt længere, og har ind
i mellem også problemer med AWB. Og nogen gange fokuserer det slet ikke.
Det registrerer godt nok at udløseren bliver trykket halvt ned, men man
kan ikke tage billedet. Det eneste man kan gøre, er at slippe knappen,
vente et par sekunder og prøve igen. Der er ingen problemer i fuldt
dagslys (ud over hastigheden, altså).

--
Jakob Møbjerg Nielsen | Nordvestjysk Brass Band - http://nvbb.dk
jakob@dataloger.dk | Vinder af 1. division

Fra : Ole Helms

Dato : 02-08-04 20:39

On Mon, 2 Aug 2004 20:07:25 +0200, "www.LouAnn.dk"
<louann@tele2adsl.dk> skrev:

>Min far har en A70 med undervandshus...
>
>Men jeg vil heller have en nyere, men A80 har fået en del kritik!
>men så er mit spørgsmål jo hvad er forskellen på A75 og A80

A75 http://web.canon.jp/Imaging/psa75/index-e.html
A80 http://web.canon.jp/Imaging/psa80/index-e.html
A85 afløser A75 http://web.canon.jp/Imaging/psa85/index-e.html
Mon ikke der snart annonceres en afløser for A80?

>og kan de evt. passe i undervandshuset til A70'eren??

Nej.
http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=StandardDisplayAct&fcategoryid=113&keycode=underwater_photo

http://forums.powershot-a.com/ ved "Kim" god besked.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-08-04 09:05

"Ole Helms" <ole-x-helms@hotmail.com> wrote in message

> A75 http://web.canon.jp/Imaging/psa75/index-e.html
> A80 http://web.canon.jp/Imaging/psa80/index-e.html
> A85 afløser A75 http://web.canon.jp/Imaging/psa85/index-e.html
> Mon ikke der snart annonceres en afløser for A80?

Mon ikke det er A85 ?
Jeg mener at A75 er afløseren for A70.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Ole Helms

Dato : 03-08-04 16:06

On Tue, 3 Aug 2004 10:05:07 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> skrev:

>"Ole Helms" <ole-x-helms@hotmail.com> wrote in message
[klip]

>Mon ikke det er A85 ?
>Jeg mener at A75 er afløseren for A70.

Dét er også rigtig, men modellerne holder åbenbart ikke så længe for
tiden. A75 burde efter min mening have været udstyret med chippen fra
A80.
http://web.canon.jp/Imaging/psa85/overview-e.html skriver Canon, at
A85 afløser A75.
Det store men er så: Kommer der en opgradering/afløser for A80? Store
udenlandske forhandlere er allerede ved at udfase A80. Har de
misforstået Canons udspil, kender de til frigivelse af afløseren eller
udfases A80 fordi det drejelige display er for dyrt at fremstille og
holdbarheden for ringe?
A80 er svjv blevet fremstillet i Japan, mens A75 fremstilles i
Malaysia med lavere omkostninger (og måske mere svingende kvalitet?) .

--
Venligst
Ole Helms

Fra : www.LouAnn.dk

Dato : 03-08-04 16:48

tusind tak for jeres mange svar med råd og fakta omkring de forskellige
typer :)

men er der ingen der ved om A75 eller A80 passer i A70'erens originale
undervandshus??

Fra : Ole Helms

Dato : 03-08-04 22:35

On Tue, 3 Aug 2004 17:47:51 +0200, "www.LouAnn.dk"
<louann@tele2adsl.dk> skrev:

>men er der ingen der ved om A75 eller A80 passer i A70'erens originale
>undervandshus??

Jeg er bange for, at mit link druknede i mængden.
http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=StandardDisplayAct&fcategoryid=113&keycode=underwater_photo
Her kan du på Compatibility Chart se, at A80 kræver et WP-DC900 hus,
A70 et WP-DC700 hus og A75 et WP-DC30 hus.
Du må kunne gå ud fra, at Canons oplysninger om egne produkter er
korrekte.
Mit eget A75 har en anden udformning end vores A80'er på min
arbejdsplads.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : www.LouAnn.dk

Dato : 04-08-04 18:05

der var ligesom så mange link at de allesammen druknede i mængden!!

men tak igen det kunne jeg bruge til noget :)

MVH louann