Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Printer
Fra : www.fedfestival.com

Dato : 01-08-04 23:56

Hejsa Natteravne.

Jeg har brug for at vide, hvilken printer jeg skal købe mandag formiddag.

Vi snakker farvelaser og valget står imellem

HP Laser Color 2550L og
Konica Minolta 2300 W

Priserne er nærmest identiske.

Konicaen har en lidt bedre dpi, men HP er kendt for sin driftssikkerhed.

Jeg har typisk brug for at udskrive billeder og ren tekst.

Er der nogen, der kender noget til disse printere og hvilken ville I købe???

De bedste hilsner fra

;Mikkel

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-08-04 00:00

www.fedfestival.com wrote:
> [...]
>
> Jeg har typisk brug for at udskrive billeder og ren tekst.
>
> Er der nogen, der kender noget til disse printere og hvilken ville I

Jeg ville købe Alt om data, hvor de har teste 11 Farve lasere... Vinderene
blev en lexmark og den HP 2550L.....

--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R

Fra : www.fedfestival.com

Dato : 02-08-04 00:37

Det bliver købt - first thing in the morning

Tak for oplysningen,...

Mikkel

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-08-04 00:02

www.fedfestival.com wrote:

> Vi snakker farvelaser og valget står imellem

Du skal lige tænke over, at du slet ikke kan printe fotografisk
kvalitet med en farvelaserprinter...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.fedfestival.com

Dato : 02-08-04 00:36

Hejsa Niels

Det er selvfølgeligt rigtigt, men man kan få lidt af en idé om hvordan det
kommer til at se ud på rigtigt fotopapir...
Men din pointe er helt rigtig.

Har i øvrigt være inde og se lidt på dine billeder (fra den tidligere tråd).
Nogle er rigtigt gode - specielt "Grønt blad" - det er et superlækkert
billede.
Ved brandbilerne mangler jeg historien bag, og drivhusene kan jeg ikke lide
(spørg ikke hvorfor).

Mikkel

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-08-04 09:09

"www.fedfestival.com" <postmaster@fedfestival.com> wrote in message

> Jeg har typisk brug for at udskrive billeder og ren tekst.
>
> Er der nogen, der kender noget til disse printere og hvilken ville I
> købe???

Mine erfaringer siger mig at laserere er noget hø til udskrivning af fotos.
Jeg synes noget bedre om f.eks Xerox' Phaserserie - der i praksis fungerer
som en laser mht. udskriftshastighed mv. men som laver laaangt flottere
fotoudskrifter - næsten lige så gode som inkjet.
Disse printere benytter farvet voks, hvilket medfører at man får nogle meget
flotte mættede farver, der er holdbare og relativt taknemmeligt hvad papir
angår.

Og så er printerne faktisk rimelige i pris - jeg har erstattet min laser på
mit kontor med sådan en svend, og er meget glad for den.

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-08-04 12:01

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> [...]
meget
> flotte mættede farver, der er holdbare og relativt taknemmeligt hvad papir

Undskyld men min søgning på xerox Phaser giver kun laser og blæk printere
som resultat, kan du ikke specificere hvad den hedder den du bruger, altså
nummer. Jeg er selv meget interesseret i sådan en svend.

Mvh
Simon

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-08-04 12:58

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message

> Undskyld men min søgning på xerox Phaser giver kun laser og blæk
> printere som resultat, kan du ikke specificere hvad den hedder den du
> bruger, altså nummer. Jeg er selv meget interesseret i sådan en svend.

Xerox Phaser 8200DP (modellen hedder visnok 8400 i dag)
Sub 10.000, ganske hurtig, flotte udskrifter. Eneste minus: Den må helst
ikke slukkes, da den i så fald tømmer sit farvesystem for voks og fylder det
med nyt voks - hvilket er spild. Den skal have lov til at stå i standby - og
hvem kan fortælle vores rengøring, at sådan er det og sådan skal det være
.

vh
Jan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-08-04 14:01

> [...]
og
> hvem kan fortælle vores rengøring, at sådan er det og sådan skal det være

Hehe ja, den skal nok fast kobles til ind igennem vægen og alle knapper der
kunne afbryde den skulle lukkes af for rengøringen Ej, man kan jo bare
håbe på at de engang husker det, hvad med en seddel, denne printer må under
ingen omstændigheder slukkes bare en ide.

Jeg kiggede på sagen og man kan faktisk få en 5.500 ca. Så jeg skal lige
snakke med økonomi chefen her i virksomheden, om der kan blive råd til sådan
en, vi havde nu bestemt os fo en Epson Laserprinter men der her ser jo
ganske lovende ud, selvom den er lidt dyrere,

Mvh
Simon

Fra : C.Stensgaard

Dato : 02-08-04 18:40

Der er hele 3 - de er ikke særlig dybe, men kan snildt holde en trøje

Fra : www.fedfestival.com

Dato : 02-08-04 23:11

Jeg købte HP´en - skulle bruge den i dag, så jeg blev nød til træffe en
beslutning....

Og uden at have et sammenligningsgrundlag, kan jeg kun fortælle, at jeg er
meget glad for den. Vi må jo se om den holder i længden...

bedste hilsner fra

Mikkel

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-09-04 16:53

> [...]
>
> Jeg har brug for at vide, hvilken printer jeg skal købe mandag formiddag.
>
> Vi snakker farvelaser og valget står imellem

Lige præcis den HP har fået bedst i test i alt om data sidste måned, så det
er bestemt ikke et dårligt køb. Minoltaen fik ikke så meget.

Mvh
Simon