Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg har lavet 48 nye knipserier....
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-08-04 21:21

Jeg tog lige cyklen ud i det fine søndagsvejr og på turen har jeg
snuppet 48 knipserier, som I kan hygge jer med.

Der er sikkert nogen der skal vise, at de også kan skrive
fotokritik, og de skal være meget velkommen...

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_31_1of4.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-08-04 21:26

> Jeg tog lige cyklen ud i det fine søndagsvejr og på turen har jeg
> snuppet 48 knipserier, som I kan hygge jer med.

Din selvironi klæder dig.

> Der er sikkert nogen der skal vise, at de også kan skrive
> fotokritik, og de skal være meget velkommen...

Næ, hvorfor dog spille både din og min tid?

> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_31_1of4.html

Stock-fotos. Seen better. Seen worse.

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-08-04 22:50

> "Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Din selvironi klæder dig.

> Næ, hvorfor dog spille både din og min tid?

> Stock-fotos. Seen better. Seen worse.
>
> --

Undskyld Jens Bruun, at jeg svarer under dit indlæg, men Ebbesen befinder
sig i mit killfilter

Jeg vil prøve at bedømme Ebbesens billeder rimeligt:

aebleskiver-03.jpg: Slagskygger på højre side. Ville måske lave en lidt
anden beskæring, men ellers facinerende symmetri.
aegte stormhat-75.jpg: Fjern de 2 nederste ukomplette blomster i PS. lad
området være sort. Så er billedet rigtigt godt.
Ahn. knopurt-65.jpg: Væk med det nederste blad, synd at øverste blad ikke
helt er med. Kan det beskæres , så bladet kommer med?
Blød storkenaeg-55.jpg: Pæne blomster, men lidt rodet billede.
brandudrykning-79.jpg -81.jpg -89.jpg: Så du var der! Er der mere at sige om
dem. Ku nok bruges i et intern Falckblad.
bygmark-10.jpg: Lidt spændende billede med lækre farver, men overvej din
beskæring. (måske en smule mindre himmel)
draaber i spin-99.jpg Virkelig flot makro - et helt mikrounivers. Flot
billede.
drivhuse-27.jpg. beskær billedet, så de første 5 huse forsvinder. Du mister
selvfølgelig rækkefornemmelsen, men billedet har andre kvaliteter, der bør
fremhæves i stedet - spillet mellem himmel og tage, lysvirkning i taget.
dunet steffensurt-46.jpg: Virkelig pæn makrooptagelse. Med den blomst kan
det ikke være bedre.
faconklipning-56.jpg: Virkeligt fedt billed, men overvej, om det ikke er
umagen værd at photoshoppe billedet, så baggrundstræerne forsvinder, og
buskbommen står helt frit.. Så bliver billedet først rigtigt godt.

Der er mange flere gode billeder imellem de andre, men jeg orker ikke lige
kommentere så mange.
Et der fortjener fremhævelse imellem dem er dog "soe kogleaks-37.jpg:
lækkert billede med flotte farver og en god komposition.
Og så lige soepryd-40.jpg: "PS" den bagerste uskarpe kvist væk, og billedet
er lækkert!

Jeg kommenterer måske resten i morgen, hvs jeg kan finde kræfterne til det.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-04 21:33

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>
> Der er sikkert nogen der skal vise, at de også kan skrive
> fotokritik, og de skal være meget velkommen...

hvad betaler Q8 ? ;)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : \"Bangsbo Design\"

Dato : 01-08-04 22:02

Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse:

> Der er sikkert nogen der skal vise, at de også kan skrive
> fotokritik, og de skal være meget velkommen...

Gaaaab .... lidt kedeligt og fantasiløst af en som gerne vil
kalde sig Prof. og samtidig sælge billeder .... og ud over
det ynder at fortælle andre hvad der er god FOTO ....

Gaaaaab ...... ooooOOO ! Undskyld det må være VARMEN !
--
Keld Gydum DK-9900 Frederikshavn
Hjemmeside: http://www.sitecenter.dk/bangsbo

Fra : Anders F

Dato : 01-08-04 22:23

> Jeg tog lige cyklen ud i det fine søndagsvejr og på turen har jeg
> snuppet 48 knipserier, som I kan hygge jer med.

De er bedre end de plejer - der er faktisk rigtigt gode skud imellem =)
Men jeg ville stadig ønske at du ville linke til nogle få du selv synes er
specielt gode... Under alle omstændigheder tror jeg ikke rigtigt at der er
nogen potentielle købere herinde

Mvh.
Anders

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-08-04 23:27

Anders F wrote:

> [...]
> specielt gode... Under alle omstændigheder tror jeg ikke rigtigt at der er

Man kan altid udvælge, og uanaset om man har taget 100 eller 10.000
billeder, så vil der altid kun være et billede som er det bedste.

Mine thumbnails fylder kun 1-2 kilobyte pr. stk., så det er nok ikke
uoverkomligt, at du gennemser de 4 sider med oversigterne, og at du
selv udvælger, hvilke billeder du evt. vil bruge tid på at se i den
store størrelse.

Under "Nye fotos" forsøger jeg at vise noget forskelligt, og de
genrer der ikke siger dig noget, dem er der måske andre som finder
interessante, mit web-site har hver måned ca. 50.000 unikke besøg,
af brugere fra 83 forskellige lande, så sitets målgruppe er
væssentlig større og breddere, end brugerne her i denne nyhedsgruppe.

Og jeg forventer ikke noget salg til brugere af denne gruppe, de kan
jo allesammen selv fotografere meget bedre en jeg kan...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders F

Dato : 02-08-04 20:28

> Man kan altid udvælge, og uanaset om man har taget 100 eller 10.000
> billeder, så vil der altid kun være et billede som er det bedste.

Mjoe. Jeg ville nu hellere sige "man finder nogen bedre end andre"!

> [...]
> uoverkomligt, at du gennemser de 4 sider med oversigterne, og at du
> selv udvælger, hvilke billeder du evt. vil bruge tid på at se i den

Næe, man kan ikke brokke sig over layoutet i den retning. Men jeg synes det
er for mange billeder at kigge i - foretrækker klart at folk trækker et
enkelt frem. Det kan også give lidt diskussion. Det gør gallerierne sjældent
(ud over måske en masse brok
Men det er sæ'følig et spørgsmål om smag og behag... Jeg kan jo heldigvis
nøjes med at kigge oversigter når jeg har lyst!

> [...]
> af brugere fra 83 forskellige lande, så sitets målgruppe er
> væssentlig større og breddere, end brugerne her i denne nyhedsgruppe.

Ellers ville også være noget af et arbejde "bare for os"

> Og jeg forventer ikke noget salg til brugere af denne gruppe, de kan
> jo allesammen selv fotografere meget bedre en jeg kan...

Nåeh ja. *G* (Og selvom de ikke kunne vil de fleste her nok helst bruge
deres egne billeder)

Men du kan jo altid slå dem på kvantiteten

Mvh.
Anders

Fra : Ole Helms

Dato : 01-08-04 22:57

On Sun, 01 Aug 2004 22:21:19 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> skrev:

>Der er sikkert nogen der skal vise, at de også kan skrive
>fotokritik, og de skal være meget velkommen...

Tak, tak. De er nu slet ikke så tossede af knipserier at være.
Dine blomsterbilleder forekommer mig at være velkomponerede. På
eksempelvis
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_bloed_storkenaeb-55.html har
du på glimrende vis fanget spillet mellem de violette og grønne
nuancer og den næsten helt sorte baggrund.
Det er lidt synd, at bladene er røget ud af fokus. Det kunne du måske
tage højde for næste gang?
Tip: Prøv at fokusere på blomstens kronblade, lås fokus og flyt så
lidt tættere på motivet, men endelig ikke for meget. Vælg evt. en
mindre blænde, hvis ikke vinden vil give bevægelsesuskarphed.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_draaber_i_spin-99.html holder
jeg meget af.
- Du er på rette vej, Niels!

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Soren Kuula

Dato : 01-08-04 23:01

Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> snuppet 48 knipserier, som I kan hygge jer med.
>
> Der er sikkert nogen der skal vise, at de også kan skrive fotokritik, og

Jaa..

Dem med brandbilerne: Historien mangler. Hva laver de ? Hvad er der sket
? Var de dygtige ? En tragedie ? Eller bare et banalt uheld som måske
endda er lidt sjovt (to plasicflamingoer udbrændte, da ...) ?

Drivhusene: Dem kan der sikkert komme noget lidt sjovt ud af, hvis du
prøver at tage et lidt usædvanligt perspektiv ? Prøv at flade ud på
jorden næste gang skyerne er lige så gode. Og væk med huset og træet,
hold det på buerne og kun dem.

Skovmotiverne er ikke så dumme ! Det er i hvert fald bedre end mange
andre. Sød grankogle. Hvad med at lave en serie der kun handler om skov ?

Kloakbillerne .. hmm .. sikke noget .. slam :) Og væk med det rådhus,
det skal da ikke med i en serie med naturens skønhed, eller hvad vi skal
kalde den.

Jeg har et billede af nogle sten i en bølgebryder, som er taget på lang
lukkertid mens bølgerne slår ind over. Alle er pjattede med det billede,
undtaget mig selv. Måske kunne du (hvis du synes det giver mening) prøve
det samme med din mole, en dag nogen (dig selv ?) sidder helt stille
der, og der er lidt brænding.

Ja det var mere ideer end kritik.

MVH
Søren

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-04 07:58

> Jeg tog lige cyklen ud i det fine søndagsvejr og på turen har jeg
> snuppet 48 knipserier, som I kan hygge jer med.
>
> Der er sikkert nogen der skal vise, at de også kan skrive
> fotokritik, og de skal være meget velkommen...

Mange flotte, men sandelige også mange knipserier af ting som det er
grænsende til overflødighed at filme.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 02-08-04 10:49

Jeg er faktist temmelig forundret over denne tråd... ikke så meget
indholdet, mere at det er den første tråd jeg har set i lang tid, med NRE's
deltagelse, hvor man ikke har overfaldet hinanden. Hvad er der sket imens
jeg var på ferie...???

Ganske vist får jeg ikke så mange guldkorn til svin-hinanden-til-bogen, men
det er nu rart med lidt ro i denne NG.

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Anders F

Dato : 02-08-04 20:32

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@fjerndettefilm.dk> wrote in message
> [...]
> jeg var på ferie...???
>
> Ganske vist får jeg ikke så mange guldkorn til svin-hinanden-til-bogen,

Den vil jeg gerne ha' en kopi af!

> det er nu rart med lidt ro i denne NG.

Hørt!

Mvh.
Anders (Som opfordrer til at tilsvininger holdes i en stueren tone - eller
flyttes til en anden gruppe / et andet medie