Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Egenskaber for billeder
Fra : Troels Jensen

Dato : 31-07-04 11:17

Jeg er ved at have et større digitalt billedarkiv. Nu vil jeg gerne tilføje
titel og beskrivelse til hvert enkelt billede.

Til dette vil jeg gerne benytte Windows' 'egenskaber'/'properties'-
funktion. Men det virker lidt besværligt at navngive så mange billeder.
F.eks. kan man ikke markere 100 billeder og give dem den samme tekst under
'author'. Man skal taste alt ind påny for hvert enkelt billede.

Er der nogen, der kender en smartere måde at gøre det på? Måske et program,
der kan gøre det lettere - eller en helt andet metode?

/Troels

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 31-07-04 11:23

Troels Jensen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Er der nogen, der kender en smartere måde at gøre det på? Måske et
> program, der kan gøre det lettere - eller en helt andet metode?

Hvis du har rodet med batchfiler eller mod på at kaste dig ud i det, er EXIF
Utils ( http://www.hugsan.com/EXIFutils/ ) - selv i gratisudgaven - et
glimrende værktøj når man skal lave automatiserede opgaver med EXIF-ting.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"She wouldn't make love, but she could make good sandwich"
-- Jethro Tull: Budapest

Fra : Pepe

Dato : 31-07-04 11:39

Detta är användbart till ditt jobb.
<http://www.exifer.friedemann.info/>
Lite billigare = Gratis!

Pepe

Fra : emj

Dato : 31-07-04 12:14

On 31 Jul 2004 10:16:34 GMT, Troels Jensen <tjFJERN@DETTEtroelsweb.dk>
wrote:

>Jeg er ved at have et større digitalt billedarkiv. Nu vil jeg gerne tilføje
>titel og beskrivelse til hvert enkelt billede.

Adobe Photoshop Album
Er gratis - let at katalogisere billeder i - kan lave beskrivelse til
de billeder, som man tilfældigvis har markeret + en masse andet.
Hilsen emj

Fra : Nogen

Dato : 31-07-04 12:55

> Adobe Photoshop Album
> Er gratis - let at katalogisere billeder i - kan lave beskrivelse til
> de billeder, som man tilfældigvis har markeret + en masse andet.
> Hilsen emj

Hvor finder du lige en gratis Adobe Photoshop Album henne. Det vil jeg da
gerne vide.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 23:18

"Nogen" <dui@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse

> Hvor finder du lige en gratis Adobe Photoshop Album henne. Det vil jeg da
> gerne vide.

Jeg fik den med Komputer nr 11 2004
Har lige instaleret den på en pc
når den er registreret via email virker den
Mvh Knud Iverden

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-08-04 14:56

"Knud (7570)" <Knud snabela kloven . dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fik den med Komputer nr 11 2004
> Har lige instaleret den på en pc
> når den er registreret via email virker den
> Mvh Knud Iverden
+++++++++++++++++++++++++

Hej Knud.

Ja den virker, men kun i ca. 30 dage, så er det købetid Adobe Photoshop
Album ER shareware.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 19:27

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:410cf656$0$310$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> +++++++++++++++++++++++++
>
> Hej Knud.
>
> Ja den virker, men kun i ca. 30 dage, så er det købetid Adobe

Hej Jørgen

Jeg vil lige protestere lidt, jeg fik følgende besked på cden
Adobe Photoshop Album 2.0 Starter Edition er det knudrede navn
på en gratisversion af Adobes populære fotoalbum

Men den er instaleret hos andre, da jeg selv har købt programmet
Tror jeg har ret, men vil vente spændt 24 dage mere
Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 19:41

> [...]
>
> Men den er instaleret hos andre, da jeg selv har købt programmet
> Tror jeg har ret, men vil vente spændt 24 dage mere

Fandt lige dette hos Adobe,
http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/starter.html
der står nederst på siden
Please note: Photoshop Album 2.0 Starter Edition is not a time-limited
or photo-limited version. It contains the basic functionality of the
full Photoshop Album 2.0 product to get you started.

Mvh Knud

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-08-04 18:54

> [...]
> or photo-limited version. It contains the basic functionality of the
> full Photoshop Album 2.0 product to get you started.

+++++++++++++++++

Hej Knud.

Undskyld jeg tog fejl af, "Adobe Photoshop Album 2.0" og "Adobe Photoshop
Album 2.0 starter edition" der er ikke nogen tidsbegrænsning på, kun nogle
få andre begræsninger.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 19:30

> [...]
> Album 2.0 starter edition" der er ikke nogen tidsbegrænsning på, kun nogle

Hej Jørgen
Jeg blev selv i tvivl,
så skal vi ikke bare glæde os over der findes lidt der er gratis
Mvh Knud

Fra : Henning

Dato : 01-08-04 15:08

"Nogen" <dui@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse
> Hvor finder du lige en gratis Adobe Photoshop Album henne. Det vil jeg da
> gerne vide.

Det gør du da hos Adobe:

http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/starter.html

mvh Henning

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-08-04 15:17

"Henning" <Anders@nd.dk> skrev i en meddelelse
> "Nogen" <dui@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse
> Det gør du da hos Adobe:
>
> http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/starter.html
>
> mvh Henning
++++++++++++++++++++++
Hej Henning.

Ahh, det er heller ikke den fulde version, som de skriver "This
limited-feature version", men det skrev han jo selvfølgelig heller ikke

Fra : Henning

Dato : 01-08-04 15:30

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:410cfb2a$0$292$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
>
> Ahh, det er heller ikke den fulde version, som de skriver "This
> limited-feature version", men det skrev han jo selvfølgelig heller ikke

Jeg har selv købeversionen og har tidligere brugt starterversionen.

Med mindre du har ønske om at udskrive kalendere og lignende vil du ikke
savne de manglende funktioner.

Jeg købte (ca. kr. 300) fordi jeg ville se de manglende funktioner og bl.a.
lave en kalender. Den gratis version er fuldt ud tilstrækkelig til
arkivering af billeder.

mvh Henning

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-07-04 12:15

Troels Jensen <tjFJERN@DETTEtroelsweb.dk> wrote:

> Er der nogen, der kender en smartere måde at gøre det på? Måske et program,
> der kan gøre det lettere - eller en helt andet metode?

prøv at kigge på

<http://www.iview-multimedia.com/products/media/index.php>

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 12:38

"Troels Jensen" skrev i en meddelelse
> [...]
program,
> der kan gøre det lettere - eller en helt andet metode?

Prøv et kig her
http://www.fototime.com/pages/products

--
Kajo

Fra : Jens B

Dato : 31-07-04 12:58

"Troels Jensen" <tjFJERN@DETTEtroelsweb.dk> skrev i en meddelelse
> Men det virker lidt besværligt at navngive så mange billeder.
> F.eks. kan man ikke markere 100 billeder og give dem den samme tekst under
> 'author'. Man skal taste alt ind påny for hvert enkelt billede.

Bare vælg alle billederne (ved at holde shift nede), herefter højreklikker
du på en af billederne, og sætter f.eks. Author. Den samme Author bliver så
tilføjet til alle de billeder der var markeret.

Men hvis du f.eks. skal lave individuelle kommentarer, så er det stadig lidt
besværligt, fordi man skal ind i egenskaberne for hver enkelt fil. Så der
kunne man godt bruge et program, til at hjælpe.

Jens

Fra : Troels Jensen

Dato : 02-08-04 19:34

"Jens B" <no-more@spam-for-me.dk> wrote in

> Bare vælg alle billederne (ved at holde shift nede), herefter
> højreklikker du på en af billederne, og sætter f.eks. Author. Den
> samme Author bliver så tilføjet til alle de billeder der var markeret.

Det kan man ikke, og det undrer mig meget. I hvert fald ikke i Windows XP.
Prøv selv.